جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

فقط یک چیز برای کمالگرا‌ها مهم است: همه آنچه را انتظار دارند باید به دست بیاورند. هر چیزی کمتر از آن برای کمالگراها غیرقابل قبول است. در ابتدا این ویژگی جذاب به نظر می‌رسد اما با نزدیک شدن به افراد کمالگرا و شناختن ویژگی های افراد کمالگرا خواهید دید که چقدر به خودشان سخت می‌گیرند و اگر در جایگاه کنترل گروهی از افراد باشند به عنوان مثال ریاست، به باقی افراد هم سخت می‌گیرند.

مطلب مرتبط: جذاب ترین ویژگی های شخصیتی زنان کدام ها هستند؟

1. ویژگی های افراد کمالگرا؛ پر شور و پر از انگیزه هستند

افراد کمال گرا با دقت، قاطعیت و درستی کار خود را انجام می‌دهند. همچنین تنها نتایج ملموس و قانع کننده آن‌ها را راضی می‌کند. چنین افرادی کارکنان پرشور و با انگیزه ای هستند که برای سازمان یک دارایی با ارزش محسوب می‌شوند.

کمالگرا‌ها نه تنها در سازمان کار می‌کنند، بلکه نتایج واقعی نیز ارائه می‌دهند.

خود را بیشتر بشناسید: آیا از زندگی خود راضی هستید؟ آشکار شدن ویژگی های شخصیتی با تصویر!

هرچند با خواندن و شنیدن چنین ویژگی هایی از نداشتن فردی کمالگرا کنار خود حسرت می‌خورید. اما باید بدانید که هر فرد در کنار ویژگی های خوب و بی نظیر خود می‌تواند ویژگی هایی بدی نیز داشته باشد. بله! یکی از این ویژگی‌ها متکی بودن آن‌ها به خود است. خیلی سخت است که یک فرد کمالگرا با شما در یک تیم کار کند. بر فرض کمالگراها با بیان شروط وارد یک تیم می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند همه چیز عالی باشد و این عالی بودن حاصل زحمت خودش باشد.

2. ویژگی های افراد کمالگرا؛ کار تنهایی را به کار تیمی ترجیح می‌دهند

همچنین آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای واگذاری برخی فعالیت‌ها به همکاران دیگر، خود روی فعالیت‌ها کار کنند. برای آن‌ها، سازش و کنار آمدن با دیگران یا شرایط چندان هم کار سختی نیست. زیرا افراد کمالگرا فضا و شرایط را به خواست خود تغییر می‌دهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تنهایی کار کنند تا تیمی.

لینک مرتبط: شیوه غذا خوردن، ویژگی های شخصیتی آدم ها را فاش می کند

3. به دنبال موفقیت تمام و کمال هستند

علاوه بر این، کمال گرایی آن‌ها هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. در نتیجه، حتی زمانی که هیچ راهی برای موفقیت وجود ندارد، آن‌ها برای رسیدن به موفقیت همچنان تلاش می‌کنند. چنین رفتاری می‌تواند سبب تخلیه منابع سازمان شود. با این حال، برای افراد کمال گرا، غیر ممکن است که به جای موفقیت به چیز دیگری فکر کنند. کمالگراها خوب نمی‌خواهند بلکه آن‌ها می‌خواهند در همه چیز و همه جا بهترین باشند.

برای درک بهتر خودتان: حیوانی که اول می بینید، ویژگی های پنهان شخصیتی تان را بازگو می کند!

4. متنفر از انتقاد هستند

آن‌ها انتقاد را دوست ندارد. گرایش آن‌ها به کمال گرایی مطلق باعث می‌شود کمتر از خود انتقاد کنند. از این رو، کمال گرایان حتی اگر انتقاد به آن‌ها در رسیدن به موقفیت و هدف نیز کمک کند اما برای قبول و پذیرش آن مقاومت می‌کنند. با این حال، در ویژگی های کمالگرایی نیز استثنا وجود دارد. هرچند بخش عمده این افراد از انتقاد متنفراند. اما عده ای نیز از بازخورد سازنده استقبال می‌کنند.

5. ویژگی های افراد کمال‌گرا در یک نگاه

  • کمالگراها می‌خواهند وظایف را نه تنها خوب، بلکه عالی انجام دهند
  • از شخصیت افراد کمالگرا می‌توان به جاه طلبی، با انگیزه و محتاط و مراقب بودن آن‌ها اشاره کرد
  • افراد کمالگرا اهل کارهای تیمی ‌نیستند و از انتقاد متنفراند
  • زودجوش نیستند
  • افراد با این تیپ شخصیتی برای انجام کارهای نه چندان مهم، وقت زیادی تلف می‌کنند
  • با این حال کمالگراها همیشه و در هر حالتی عاشق بهترین‌ها هستند

لینک مرتبط: ۴ ویژگی شخصیتی کودکان و روش های پرورش استعداد آن ها

چگونه با آن‌ها برخورد کنیم؟

به طور کلی در مورد عملکرد سرسختانه و فوق العاده صحیح کمالگراها نمی‌توان کاری کرد. این ویژگی تنها زمانی مشکل ساز می‌شود که حس کمالگرایی آن‌ها بر روند کلی کار تاثیر بگذارد و آن را مختل کند. در این سناریو، صریح و واضح با فرد صحبت کنید. به او بگویید درست است که همیشه باید بهترین نتیجه را به دست بیاوریم اما همیشه آنچه می‌خواهیم اتفاق نمی‌افتد. با استدلال با او صحبت کنید و او نشان دهید که می‌تواند یا باید طور دیگری ادامه دهد.

مطلب مرتبط: تست شخصیت: با این آزمون مثبت ترین ویژگی های شخصیتی تان را بدانید!

یکی از مهمترین ویژگی های شخصیت افراد کمالگرا صرف وقت زیاد برای انجام یک کار است. دلیل آن نیز عدم قبول کار تیمی‌توسط فرد کمالگرا است. به فرد کمالگرا نشان دهید همیشه آنچه که ما می‌خواهیم اتفاق نمی‌افتد. هیچ وقت نمی‌توان همیشه کامل و بی عیب و نقص بود. پس از آن اگر متوجه شدید که کمالگرا به صحبت‌های شما فکر می‌کند و در تلاش قبول آن است، به او کمک کنید تا آن کنار بیایید. همچنین به تدریج او را وارد تیم‌های کاری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان