جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

برای سفر به مشهد با اتوبوس می‌بایست از نحوه خرید بلیط، ترمینال مشهد، شرکت‌های اتوبوسرانی و… مطلع باشید. آگاهی از این موارد به شما کمک می‌کنند تا بهترین تجربه را در سفر زمینی به مشهد داشته باشید و با خیال آسوده سفر خود را آغاز نمایید.

مشهد چند ترمینال دارد؟

مشهد دارای 3 پایانه مسافربری است که تمامی سفرهای برون استانی و درون استانی آن از طریق این پایانه ها به انجام میرسد. جزئیات این پایانه ها که با نام های امام رضا، معراج و راه ابریشم شناخته می شوند به شرح زیر است:

پایانه امام رضا

پایانه مسافربری امام رضا که با نام ترمینال مشهد نیز شناخته می شود، بزرگترین ترمینال کشور و سومین ترمینال بزرگ جهان است. این ترمینال که در سال 1369 در مشهد تاسیس شده است، روزانه پذیرای بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس است که با خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران به اکثر نقاط کشور از جمله پایتخت سفر می کنند. جالب است بدانید 24 شرکت اتوبوسرانی در پایانه مسافری امام رضا که در بزرگراه شهید کلانتری، میدان انقلاب واقع شده است، فعالیت کرده و روزانه به 80 هزار مسافر خدمت رسانی می کنند.

پایانه مسافربری امام رضا مشهد رزرو بلیط

پایانه معراج

ترمینال معراج در سال 1390 در شمال شرقی شهر مشهد احداث شد. این ترمینال وظیفه سرویس دهی به شهرهای شمالی مشهد و استان خراسان شمالی را دارد. از این رو روزانه با پذیرش 200 دستگاه اتوبوس به بیش از 6 هزار نفر مسافر خدمت رسانی می کند. این پایانه دارای 2 پارکینگ برای پذیرش خودروهای شخصی، سرویس بهداشتی، غرفه خدمات عمومی، نمازخانه و خدمات رفاهی دیگری از این دست است.

پایانه راه ابریشم

ترمینال راه ابریشم در جنوب شرقی شهر مشهد در حاشیه بزرگراه غدیر و قبل از تقاطع بلوار حر قرار گرفته است. این ترمینال وظیفه سرویس دهی به زائران و مسافران شهرهای شمال شرق مشهد را بر عهده دارد. همچنین گفتنی است این پایانه با در اختیار داشتن امکانات رفاهی، خوابگاه، نمازخانه و سرویس های بهداشتی در طی روز، ظرفیت پذیرش 300 دستگاه اتوبوس با 9 هزار مسافر را دارد.

هزینه بلیط اتوبوس مشهد به چه مواردی بستگی دارد؟

پس از معرفی ترمینال های مشهد قصد داریم قیمت بلیط اتوبوس را بررسی کنیم و با عوامل تعیین کننده‌ی آن آشنا شویم. اولین عامل، شرکت مسافربری است. تعاونی‌های زیادی در این پایانه فعالیت دارند و هرکدام از خدمات، هزینه‌ها و ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال ممکن است بلیط اتوبوس سیر و سفر قیمت متفاوتی نسبت به شرکت‌های رویال سفر یا ایران پیما داشته باشد. مورد بعدی اتوبوس های ترمینال مشهد معرفی می‌شوند که در دو نوع معمولی و وی آی پی وجود دارند. این اتوبوس‌ها مجهزتر از انواع معمولی بوده و سفر آرام‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر در ترمینال مشهد خرید بلیط vip را مدنظر دارید، هزینه‌ی بیشتری را نسبت به اتوبوس‌های معمولی باید پرداخت کنید. برخی از این امکانات رفاهی شامل صندلی تخت شو، پذیرایی، مانیتور شخصی، آبسردکن و… می‌شوند. ناگفته نماند فاصله‌ی شهر مبدا و مقصد شما نیز بر قیمت بلیط مشهد تاثیرگذار بوده و باعث افزایش یا کاهش آن می‌شود.

سفر از تهران به مشهد با اتوبوس

اگر قصد دارید از مبدا تهران با اتوبوس به سمت مشهد حرکت کنید دو راه پیش روی خود خواهید داشت. راه اول از تهران آغاز و با عبور از شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشاپور به مشهد می رسد. این مسیر 900 کیلومتر است و عبور از آن 11 ساعت به طول می انجامد از این رو بیشتر مورد توجه رانندگان اتوبوس قرار می گیرد. مسیر دوم اما با گذر از استان های شمالی به مشهد می رسد و مسیر آن طولانی تر است. این مسیر از تهران آغاز و با عبور از استان‌های مازندران و گلستان به مشهد می رسد. از جمله مزیت های این جاده این است که مسیر آن سرسبز است به همین خاطر نیز خودروهای شخصی بیشتر در آن تردد می کنند. این مسیر 970 کیلومتر است و عبور از آن بیش از 13 ساعت به طول می انجامد. البته همین دوری مسیر به علاوه تردد بیش از اندازه خودروهای شخصی در آن، موجب می شود تا کمتر راننده اتوبوسی این مسیر را برای رسیدن به مشهد انتخاب کند.

بلیط اتوبوس مشهد تهران پایانه ها

آیا می‌توان بلیط مشهد را کنسل کرد؟

اگر بنا به هر دلیلی سفرتان کنسل شد می‌توانید به آسانی بلیط اتوبوس ترمینال مشهد را در قاصدک 24 لغو کنید. البته باید توجه داشته باشید این امکان زمانی میسر خواهد بود که برای تهیه بلیط اتوبوس از قاصدک24 استفاده کرده باشید. برای این کار تنها باید به بخش پنل کاربری خود در سایت رفته و گزینه استرداد بلیط اتوبوس موردنظر را انتخاب کنید. هزینه پس از کسر جریمه به کارتی که از آن خریداری کرده‌اید واریز خواهد شد. شما در قاصدک 24 می‌توانید بلیط اتوبوس خود را با شرایط دلخواه نیز تهیه کنید. برای این کار باید مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را انتخاب و بر گزینه جستجو کلیک کنید. لیست تمامی بلیط‌های موجود به همراه هزینه نمایش داده خواهند شد. خوب است بدانید در هنگام انتخاب ترمینال برای خرید بلیط ترمینال مشهد می‌توانید از فیلترهای جستجو مانند ساعت حرکت اتوبوس های ترمینال مشهد، شرکت حمل و نقل و… استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال ارزان ترین بلیط اتوبوس ترمینال مشهد هستید؛ مرتب‌سازی را برروی کمترین قیمت قرار دهید. البته این موارد تنها خدمات قاصدک 24 نیستند و شما امکان رزرو هتل (ghasedak24.com/hotel) در مشهد، تهران، کیش، شیراز و… را هم خواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان