کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ 19 کاربرد وازلین که حیرت زده تان می کند

کاربردهای وازلین برای زیبایی
فهرست محتوا پنهان

در سال‌های اخیر به سختی می‌توانید خانواده ای را پیدا کنید یک وازلین در خانه نداشته باشد – از سال 1872 این ماده برای خشکی لب‌ها، بریدگی‌های جزئی، سوختگی‌ها و خراش‌ها استفاده می‌شود. کاربردهای وازلین برای زیبایی نیز مدت‌هاست که برای افراد زیادی شناخته شده است. اگر کنجکاو هستید از این کاربردها مطلع شوید با ما در این نوشتار همراه باشید.

در این نوشتار به بهترین کاربردهای وازلین اشاره شده که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: ۷ ترفند آرایشی برای پوست های چرب؛ راهنمای گام به گام

1. کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ جلوگیری از ایجاد تاول

یک لایه وازلین بین پاشنه پا و جوراب شما باعث ایجاد اصطکاک کمتری در هنگام دویدن یا راه رفتن می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از ایجاد تاول جلوگیری کنید، مقدار کمی‌ وازلین به پشت پای خود بزنید.

2. ماندگاری عطر خود را بیشتر کنید

وازلین باعث افزایش ماندگاری عطر می‌شود. اگر بوی عطر شما خیلی سریع از بین می‌رود، قبل از اسپری کردن عطر، کمی‌وازلین روی مچ دست خود بمالید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. دلیل این ویژگی نیز نگهداری رطوبت روی پوست است، به همین دلیل عطر برای مدت طولانی تری روی پوست باقی می‌ماند.

پیشنهاد می شود بخوانید: ترفند های برتر آرایشی با ۲۴ نکته که باید به آن توجه کنید

3. با وازلین لب‌ها را لایه برداری کنید

از کاربردهای وازلین برای زیبایی می‌توان به استفاده از آن برای لایه برداری لب اشاره کرد. لب‌های خشک و ترک خورده نیاز به لایه برداری دارد. برای این منظور می‌توانید مقداری وازلین را با مقداری شکر مخلوط کنید و به آرامی‌روی لب‌هایتان بمالید و سپس از یک پارچه برای پاک کردن لب‌ها استفاده کنید.

4. کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ اسکراب برای بدن

یکی از کاربردهای دیگر وازلین آماده کردن اسکراب بدن خانگی است. کمی‌نمک دریایی را با وازلین مخلوط کنید و یک اسکراب خانگی آماده کنید. این اسکراب سبب لطافت و نرمی‌پوست شما خواهد شد.

در این مطلب بخوانید: نحوه تمیز کردن برس های آرایشی: ۹ بهترین ترفند

5. کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ داشتن موهای براق با وازلین

اگر به دنبال موهای براق و زیبا هستید، مقداری ژل نفتی به اندازه یک سکه بردارید و به ریشه موهای خود بمالید.

6. ترکیب کردن راحت تر سایه چشم با وازلین

اگر می‌خواهید سایه چشم شما خیلی خوب با هم ترکیب شود و برای مدت بیشتری روی پوست شما باقی بماند از وازلین استفاده کنید. از طرفی با استفاده از این ماده می‌توانید بافت جامدتری به سایه پودری بدهید تا هم رنگ آن تیره تر شود هم ترکیب آن پشت پلک راحت تر باشد.

برای کاهش هزینه های شما: ۸ ترفند ساده آرایشی که می‌تواند به شما در صرفه جویی هزینه‌ها کمک کند

7. مژه مصنوعی را بردارید

یکی از کاربردهای ژل نفتی برای زیبایی استفاده آن برای شل کردن چسب مژه‌های مصنوعی است. با وازلین می‌توانید خیلی راحت مژه‌های مصنوعی را بردارید. همچنین این ماده به رشد مژه‌هایتان نیز کمک می‌کند.

8. کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ برق انداختن کفش‌ها

وازلین به نرم شدن چرم و درخشندگی آن کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای برق انداختن کفش‌های دیگر نیز استفاده کنید.

مطلب کاربردی: ۱۰ بهترین و آسان ترین طراحی ناخن در خانه

9. کاربرد ژل نفتی به عنوان‌هایلایتر صورت

ترفندهای استفاده از وازلین در زیبایی سال‌ها است که در دنیای مد شناخته شده است. بافت وازلین می‌تواند جایگزین خوبی به جای‌ هایلایترها باشد. وازلین به اندازه کافی به درخشش پوست صورت شما کمکم می کند تا نیاز نباشد از‌ هایلایتر استفاده کنید.

10. برای راحت باز شدن درب لاک ناخن از وازلین استفاده کنید

آیا تا به حال مجبور شده اید از دندان‌های خود برای باز کردن درب لاک ناخن استفاده کنید؟ اگر چنین تجربه ای داشته اید، پس این بار قبل از بستن لاک ناخن کمی‌وازلین به اطراف سرپوش لاک ناخن بمالید تا دفعه بعد راحت تر باز شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: ۱۲ بهترین نکات آرایش صورت که شما را در سال ببر متفاوت نشان خواهد داد!

11. کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ پاک کردن آرایش چشم غلیظ با وازلین

با وازلین نه تنها می‌توانید آرایش چشم و صورت خود را پاک کنید، بلکه از خط چشم و ریمل هم هیچ اثری باقی نخواهد ماند. وازلین می‌تواند تمام صورت شما را پاک کند.

12. با وازلین ابروهایی پرتر داشته باشید

خیلی از مردم ادعا می‌کنند که استفاده از وازلین باعث رشد ابروهایشان شده است. با این که این ادعا هیچ منشا علمی‌ ندارد اما باید گفت که وازلین پوست را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. همچنین سبب رشد مو نیز می‌شود.

حتما بخوانید: معجزه آرد برنج برای داشتن زیبایی خیره کننده

13. صاف کردن موها از کاربرهای شگفت انگیز وازلین

اگر دوست دارید موهایتان ظاهری شیک داشته باشد اما نمی‌خواهید پول زیادی را برای آن هزینه کنید پس از وازلین استفاده کنید. وازلین موهایتان را صاف می‌کند. موهایتان را کمی‌با وازلین چرب کنید و بعد به عقب شانه کنید و دم اسبی ببندید. با وازلین موهای زیر شال هم وز نخواهد شد.

14. برای جلوگیری از رنگ شدن پوست هنگام رنگ کردن مو

گاهی شده که موهایتان را در خانه رنگ کنید و روی پیشانی یا گوش تان لک رنگ باقی مانده باشد؟ اگر جواب شما مثبت است ما برای شما یک راه حل آورده ایم. با وازلین از این مشکل خلاص خواهید شد. قبل از رنگ کردن موهای خود کمی‌وازلین روی پیشانی و گوش‌های خود بمالید تا پوست شما رنگی نشود.

15. از زنگ زدن تیغ ​​های خود جلوگیری کنید

برای جلوگیری از زنگ زدن تیغ‌های ریش تراش در حمام، می‌توانید یک لایه نازک از وازلین را روی تیغه‌ها بمالید تا ریش تراش دوام بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آرایش جذاب لب با ۷ نکته مهم برای زیبایی در اشکال مختلف لب

16. از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم

یک ترفند مفید برای از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم.کافی است قبل از خواب مقداری وازلین دور چشم خود بمالید تا به نرمی‌پوست کمک کند.

17. درمان قرمزی پوست اطراف بینی ناشی از آبریزش بینی

از کاربردهای ژل نفتی برای زیبایی باید به تاثیر آن بر درمان قرمزی پوست نیز اشاره کرد. آبریزش شدید بینی اغلب باعث قرمزی پوست اطراف بینی می‌شود. برای محافظت از پوست و جلوگیری از گسترش زخم، کمی‌وازلین به اطراف سوراخ بینی خود بمالید. این ماده باعث ایجاد رطوبت پوست می‌شود.

لینک مرتبط: نکات شگفت انگیز برای آرایش صورت با لباس آبی

18. از چشمان کودک خود محافظت کنید

اگر هنگام حمام شامپو باعث سوزش چشم کودک شما می‌شود، می‌توانید مقداری وازلین به ابروهای او بمالید. وازلین به عنوان یک سپر محافظ در برابر شامپو عمل می‌کند و از رفتن آن به داخل چشم جلوگیری می‌کند.

19. کاربردهای وازلین برای زیبایی؛ مژه‌های خود را فر کنید

حتما تا کنون ویدیوهای زیادی دیده اید که در آن با وازلین مژه‌های خود را فر می‌کنند. بله درست است، این ژل نفتی می‌تواند به فر کردن مژه‌های شما کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *