جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

برای همه ما پیش آمده‌است که از برخی خدمات زیبایی استفاده کرده باشیم. در حال حاضر این خدمات شامل موارد مختلفی میشود که خدمات زیبایی دندانپزشکی یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. یکی از این خدمات دندانپزشکی، کامپوزیت و لمینت است که در حال حاضر بسیاری از افراد از آن استقبال کرده‌اند و زیبایی را برای دندان‌های خود به ارمغان آورده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم دربارۀ این نوع از خدمات زیبایی صحبت کنیم تا متوجه شوید برای دندان‌های شما استفاده از کدام روش مناسب‌تر است.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از زیرشاخه‌های اصلی و قدیمی دندانپزشکی است و به‌صورت تخصصی عیوب دندان فک را تشخیص میدهد. پس از شناسایی مشکلات موجود، روند پیشگیری، کنترل و درمان آن توسط پزشک انجام می‌شود. در بعضی از موارد قبل از انجام سیر درمان، دندان‌های آسیب‌دیده و نامنظم، عصب‌کشی می‌گردد و سپس پزشک متخصص سایر مراحل را برای بهبود ظاهر دندان‌ها، فک و لبخند بیمار انجام می‌دهد. به‌طور کلی متخصصان این شاخه از دندانپزشکی، ارتودنتیست نامیده می‌شوند و ابتدا با طی دوره شش ساله دوره دندان پزشکی عمومی، با شرکت در یک آزمون تخصصی و گذراندن یک دوره 3 تا 4 ساله، گواهی تخصصی این رشته را دریافت می‌کنند.

چه مواقعی افراد به ارتودنسی نیاز دارند؟

اگر بخواهیم از دیدگاه پزشکی به این قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که تنها دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می‌تواند در این زمینه اظهارنظر کند؛ بدین‌ترتیب که با معاینه دندان‌ها و فک بیمار تشخیص می‌دهد که وی به انجام ارتودنسی نیاز دارد یا خیر؟ از طرف دیگر بیماران نیز بر اساس نحوه قرارگیری دندان‌ها، میزان خرابی دندان و اختلالات لثه می‌توانند نسبت به این موضوع آگاهی کسب کنند و با مراجعه به پزشک متخصص، مشکلات به وجود آمده را برطرف سازند. ما به شما توصیه می‌کنیم با مشاهده هرگونه مشکل در فک، لثه و دندان‌ها، سریعاً به مراکز دندانپزشکی مراجعه نمایید تا علاوه بر تشخیص دقیق و به موقع، از پیشروی مشکلات دندان و بروز سایر مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

لمینت چیست؟

پیش از آن‌که به‌طور جداگانه به خدمات زیبایی کامپوزیت و لمینت دندان اشاره کنیم، لازم است به یک اصطلاحی که این روزها در بین پزشکان و بیماران مصلح شده اما اشتباه است را با شما در میان بگذاریم.

در یک معنای کلی، لمینت به روکشی گفته می‌شود که روی برخی از محصولات یا مواد قرار می‌گیرد و علاوه‌بر زیبایی خاصی که به آن می‌بخشد، کمک می‌کند تا استحکام بیشتری هم پیدا کنند. عموماً از لمینت‌ها علاوه‌بر زیبایی، برای تصحیح و از بین بردن عیوب می‌توان استفاده کرد. حتما استفاده از واژۀ لمینت را برای کف خانه، دیوارها و یا حتی سایر وسایل شنیده‌اید؛ در بین خدمات زیبایی دندانپزشکی نیز روشی برای اصلاح بدرنگی و جابه‌جایی‌های خفیف آن وجود دارد که به آن لمینت گفته می‌شود.

لمینت دندان به دو نوع لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی تقسیم می‌شود. این دکتر شماست که تشخیص می‌دهد انتخاب کدام روش برای دندان‌های شما بهتر است. برای انجام لمینت کامپوزیتی، دندانپزشک موادی را روی دندان‌های بیمار قرار داده و به آن‌ها شکل میدهد. بر خلاف آن لمینت سرامیکی در لابراتوار ساخته می‌شود؛ به این صورت که دندانپزشک از دندان شما قالب گیری کرده و آن را برای لابراتور می‌فرستد. در آنجا دندانساز متبحر لمینت سرامیکی را آماده کرده و به مطب دندانپزشک انتقال داده و دندانپزشک با تبحر بالایی که دارد آن‌ها روی دندان‌های شما می‌چسباند. گاهی برخی از بیماران لمینت سرامیکی را لمینت تلقی کرده و لمینت کامپوزیتی را تنها با نام کامپوزیت می‌شناسند که البته این موضوع صحیح نیست، چون هر دوی آن‌ها لمینت هستند. ما در ادامه بیشتر به ویژگی‌ها، مزایا و همچنین تفاوت‌های این دو روش خواهیم پرداخت.

لمینت دندان یا لمینت سرامیکی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر با استفاده از مواد همرنگ دندان ساخته شده‌است و جهت اصلاح طرح لبخند و یا رفع به‌هم‌ریختگی‌های نه چندان حاد و اصلاح بدرنگی دندان‌ها به‌کار گرفته می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، لمینت دندان سرامیکی در لابراتور ساخته می‌شود و توسط دندانپزشک متخصص روی دندان فرد قرار می‌گیرد. ویژگی خوبی که انتخاب خدمات زیبایی لمینت سرامیکی دارد، این است که دندان ها نیاز به تراش کمتری خواهند داشت و پس از کمی تراش، لمینت‌ها روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و به‌لحاظ برخورداری از ضخامت ۵ الی ۶ میلی‌متری‌ای که دارند، می‌توانند سبب بیشتر شدن استحکام دندان‌ها شده و به زیباتر شدن نما و رنگ دندان‌ها کمک کنند.برخی افراد که دندان خود را از دست میدهند از ایمپلنت استفاده میکنند.

این روش یعنی استفاده از خدمات زیبایی لمینت، در حال حاضر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه به مزایای استفاده از روش لمینت دندان خواهیم پرداخت:

  1. رفع بدشکلی دندان‌هایی که در اثر شکستگی، ترک خوردگی و کج بودن دندان‌ها به وجود آمده‌اند.
  2. رفع بدرنگی دندان‌هایی که به جهت کشیدن سیگار و یا استفاده از دارویی خاص به این حالت درآمده است.
  3. استفاده از این روش کمک می‌کند تا شما دندان‌های زیبایی داشته و از خندۀ خود لذت ببرید.

کامپوزیت دندان یا لمینت کامپوزیتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کامپوزیت دندان نیز یکی از روش‌های انجام لمینت به شمار می‌آید که از نظر موارد استفاده، کارکردی شبیه به لمینت سرامیکی دارد و برای اصلاح طرح لبخند، اصلاح بدفرمی و به‌هم‌ریختگی دندان‌ها و همچنین رفع بدرنگی آن‌ها استفاده می‌گردد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، تفاوت لمینت کامپوزیتی یا به‌اصطلاح همان کامپیوزیت با لمینت سرامیکی، در این است که لمینت سرامیکی را در لابراتوار می‌سازند ولی در این روش، هرچه هنر کار دندانپزشک شما بیشتر باشد، می‌تواند مواد را به‌خوبی روی دندان‌های شما شکل داده و زیبایی منحصربه‌فردی به آن ببخشد. نکتۀ دیگر این است که دندانپزشک برای استفاده از روش کامپوزیت، نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت.

پس از آن‌که مواد به‌خوبی روی دندان‌ها قرار داده شد، با استفاده از دستگاه لایت کیور نور لازم به آن‌ها تابانده می‌شود که این روش کمک می‌کند موادی که روی دندان‌ها قرار گرفته، سخت و محکم شود. گفتنی است که در این روش هم کمترین تراش روی دندان‌های فرد انجام شده و می‌توان در طی چند ساعت، دندان‌ها را مرتب و زیبا کرد.

لمینت کامپوزیت و لمینت سرامیکی چه تفاوتی با هم دارند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، خدمات زیبایی لمینت کامپوزیتی و همچنین لمینت سرامیکی برای مشکلاتی یکسان، یعنی رفع بدشکلی دندان‌ها و زیبایی بخشیدن به آن‌ها استفاده می‌گردد. اما این دو روش تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از خدمات زیبایی کامپوزیت برای درمان دندان افرادی که در سنین پایین هستند مناسب‌تر است.
  • لمینت دندان سرامیکی از مقاومت بیشتری نسبت به روش کامپوزیتی برخوردار میباشد.
  • لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی ثبات رنگ بیشتری دارد.
  • در روش لمینت کامپوزیت، دندان‌ها نسبت به لمینت دندان سرامیکی تراش کمتری می‌خورند.
  • لمینت کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی از قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری برخوردار است.
  • میانگین عمر لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است.

جمع‌بندی

اگر دندان‌های شما دچار مشکلات بدرنگی یا به‌هم‌ ریختگی‌های سطحی است، بهترین روش برای زیبا کردن آن‌ها، استفاده از خدمات زیبایی کامپوزیت دندان یا لمینت دندان است. به این ترتیب تحت مدت چند ساعت می‌توانید زیبایی را به دندان‌های خود بازگردانید. برای آن‌که بتوانید از این دسته خدمات زیبایی بهره‌مند شوید و آن‌ها را با کیفیت بالایی به‌دست آورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کلینیک‌ دندانپزشکی‌ آتن را انتخاب کنید که از دندانپزشکان خبره و باتجربه‌ای برخوردار میباشد، زیرا آن‌ها می‌دانند که با توجه به نوع و رنگ دندان‌های شما، بهتر است چه نوع از لمینت دندان را برای شما انتخاب کنند که خروجی آن بهتر باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان