جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(2)

چای ماسالا با آن ادویه‌های گرم و زنجبیل تازه یک چای آرامبخش و معطر است. نوشیدنی فوق العاده ای که در عصرهای سرد پاییز و زمستان گرمای بی نظیری را به وجودتان می‌بخشد. در این مطلب یکی از ساده‌ترین روش‌های آماده کردن چای ماسالا را خواهید دید.‌ این طرز تهیه چای ماسالا تنها به 7 ماده ساده و 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا به شما کمک کند از شر استرس و اضطراب نجات پیدا کنید.

طرز تهیه چای ماسالا

با سرد شدن آب و هوا و نزدیک شدن به روزهای زمستانی، این نوشیدنی بعد از یک روز کاری شلوغ و سرد به گرم شدن بدن تان کمک می‌کند. چای ماسالا یک چای شیری تند و شیرین، گرم کننده و آرام بخش با طعمی ‌فوق العاده است که به طرز شگفت انگیزی برای سلامتی شما فایده دارد.

در این مطلب بخوانید: ۷ خاصیت بی نظیر دمنوش پوست انار + طرز تهیه

اگر تا به حال چای ماسالا را امتحان نکرده اید حتما برای یک بار با استفاده از این رسپی آن را آماده و بنوشید.

مواد لازم برای تهیه چای ماسالا

چای ماسالا به چند ماده ساده نیاز دارد که می‌توانید در آشپزخانه خود پیدا کنید.

  • چای سیاه: همچنین می‌توانید از برگ چای سیاه با طعم قوی تری استفاده کنید که می‌تواند طعم تند ادویه‌ها را حفظ کند. می‌توانید از چای کیسه ای سیاه نیز استفاده کنید.
  • آب: برای دم کردن چای و تهیه مایع پایه دستور چای ماسالا به آب نیاز دارید.
  • شیر: می‌توانید از شیر پرچرب استفاده کنید، اگرچه در صورت تمایل می‌توانید از چای 2 درصدی نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید دستور چای ماسالا وگان را با شیر شیر جو دوسر یا شیر بادام هندی درست کنید، اما توجه داشته باشید که طعم و قوام آن متفاوت است.
  • شیرین کننده: هرچند می‌شود از شکر سفید استفاده کرد اما می‌توانید از شکر قهوه ای نیز استفاده کنید. با این حال، شکر سفید، شکر نارگیل، شکر خرما، نعناع، ​​عسل و شربت‌های مختلف (مانند شربت افرا یا شیره خرما) گزینه‌های مناسبی هستند. میزان شیرینی آن به سلیقه شما بر می‌گردد.
  • ادویه چای ماسالا: باید از چوب دارچین، هل، میخک و زنجبیل تازه به جای پودر آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید به دلخواه 4-6 دانه فلفل سیاه نیز به آن اضافه کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه قهوه سبز خوش عطر و طعم در خانه!

همچنین می‌توانید از موادی مانند زردچوبه، وانیل، لیمو، نعناع یا ریحان، جوز هندی، بادیان ستاره ای، دانه‌های رازیانه، فلفل قرمز، گل رز نیز استفاده کنید.

توجه: اگر نمی‌خواهید از شیر استفاده کنید می‌توانید همان مقدار آب اضافه کنید.

دستورالعمل تهیه چای ماسالا:

مرحله 1: اضافه کردن ادویه‌ها به آب

ابتدا زنجبیل را رنده کنید (نیازی نیست پوست آن را بگیرید). هم زمان چند هل را به آرامی ‌له کنید تا غلاف آن‌ها باز شوند. همچنین می‌توانید سایر ادویه‌ها را به آرامی‌خرد کنید (با استفاده از‌هاون یا آسیاب برقی). خرد کردن یا پودر کردن ادویه‌ها کمک می‌کند تا روغن آن‌ها سریع تر آزاد شده و هنگام دم کشیدن چای طعم بهتری داشته باشند.

لینک مرتبط: دمنوش برای سرماخوردگی؛ قدرت این ۷ دمنوش را دست کم نگیرید!

مرحله 2: چای را گرم کنید

در یک قابلمه کوچک و متوسط، آب و برگ‌های چای سیاه را اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید تا بجوشد. سپس تمام زنجبیل و ادویه‌ها را به آب اضافه کنید، هم بزنید و چند دقیقه دیگر بجوشانید.

مرحله 3: شیر و شیرین کننده را اضافه کنید

در این قسمت از تهیه چای ماسالا شیر را اضافه کنید و بگذارید مخلوط دوباره بجوشد. پس از جوش آمدن چای، حرارت را کم کنید و بگذارید مخلوط 5 تا 10 دقیقه دیگر با حرارت کم بجوشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: دمنوش کاهش اشتها: ۶ چای و دمنوش که اشتهای شما را سرکوب می‌کنند

برای شیرین کردن چای ماسالا، می‌توانید شکر را مستقیما به چای اضافه کنید. یا هر فرد به دلخواه شکر را به چای خود اضافه کند. به این ترتیب، افراد می‌توانند نوع شیرین کننده و مقدار آن را انتخاب کنند.

برای دم کشیدن بیشتر و بهتر، چای ماسالا را از روی حرارت بردارید. درب آن را ببندید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد.

در نهایت، مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ‌های چای و ادویه‌های‌ها از آن جدا شود. حالا وقت سرو چای ماسالا رسیده است. امیداوریم از نوشیدن این چای لذت ببرید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان