چربی های مفید برای بدنسازی؛ 5 چربی ضروری که بدنسازها باید در رژیم غذایی شان بگنجانند

چربی های مفید برای بدنسازی

چربی بخورید، عضله بسازید. اگر این جمله را به کسانی که تازه وارد رشته بدنسازی شده اند بگویید، خودشان را با همبرگرهای پر از پنیر، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزاهای پرچرب خفه می کنند، اما این ها چربی های مفید برای بدنسازی نیستند. برای بدنسازان، کلمه چربی به راحتی می تواند به معنای غذاهایی باشد که در رژیم غذایی آن ها گنجانده شده است که در صورت استفاده صحیح نتایج فوق العاده ای به همراه دارد.

اگر قوام چربی‌ها را بشناسید، می ‌توانند بهترین دوست شما شوند. همان طور که قبلا اشاره کردیم، بین روش رایج استفاده از کلمه “چربی” و برداشتی که از آن وجود دارد با چربی های رژیمی تفاوت زیادی وجود دارد. با شناختی که در میان بدنسازان در مورد نحوه استفاده از چربی ها وجود دارد، آن ها فواید زیادی برای افراد در رشته بدنسازی دارند، از جمله تامین انرژی، زیرا این افراد باید سخت تمرین کنند.

اینجا بخوانید: فواید نان قهوه ای؛ ۸ دلیل که باید نان قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید

چربی های مفید برای بدنسازی

بدنسازان به میزان مصرف چربی ها در رژیم غذایی خود دقت می کنند. زیرا آن ها به جذب درشت مغذی‌های مورد نیاز بدن کمک می ‌کنند. در واقع بدنسازان با حفظ تعادل میزان مناسب چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به ایجاد عضلات خود کمک می کنند. برای ساختن عضلات فقط باید به رژیم غذایی خود توجه کنید تا به بهترین نحو چربی های ضروری را مصرف کنید.

بنابراین بیایید نگاهی به چربی های مفید و سالم بیندازیم و ببینیم چرا چربی های مفید در بدن سازی ضروری و الزامی هستند. در این مورد باید از فواید چربی ها و این که چه چربی هایی باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد صحبت کنیم.

اگر می خواهید قد بلند داشته باشید بخوانید: روش های طبیعی افزایش قد؛ از ورزش تا رژیم غذایی سالم

فواید چربی های مفید در رژیم غذایی بدنسازان

مزایای چربی غیرقابل انکار است و اگر به اندازه کافی دریافت نکنید، وادار به تجدید نظر خواهید شد. فواید چربی ها عبارتند از:

  • انرژی بیشتر و بهتر: چربی را می توان به انرژی تبدیل کرد تا به تمرینات و انجام فعالیت های روزمره شما کمک کند و کارایی بیشتری داشته باشید.
  • تقویت عملکرد مغز: چربی ها تولید و انتشار انتقال دهنده های عصبی را افزایش می دهند تا عملکرد مغز شما را بهتر پشتیبانی کنند.
  • افزایش جذب مواد مغذی: با چربی ها بدن می تواند تمام مواد مغذی را جذب کند و به طور موثر از آن ها استفاده کند.
  • تنظیم اشتها و دمای بدن: چربی ها می توانند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند. همچنین به بدن شما اجازه می دهند دمای مناسبی داشته باشد.
  • از اندام ها محافظت می کند و سلول ها را ایجاد می کند: از طرفی چربی ها می تواند یک بالشتک فیزیکی برای محافظت از اندام های بدن ایجاد کند. همچنین می تواند سلول های مورد نیاز بدن را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ غذای سالم و موثر برای افزایش وزن + رژیم غذایی روزانه 

5 چربی مفید برای رژیم بدنسازی

بیایید نگاهی به 5 چربی مفید و ضروری برای رژیم بدنسازی بیندازیم که به شما برای برآورده کردن نیازهای بدن تان کمک می کند. با قرار دادن این موارد در برنامه غذایی خود، می توانید انرژی بیشتری برای تمرین داشته باشید.

  1. روغن ماهی

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. چربی خیلی مفیدی که هر ورزشکاری باید در برنامه غذایی خود داشته باشد. مکمل های روغن ماهی می توانند به جلوگیری از تجزیه عضلات کمک کنند. برای سلامت مفاصل عالی هستند و برای عملکرد مغز شگفت انگیز است. روغن ماهی به عنوان ضد التهاب عمل می کند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روش های لاغر شدن؛ ۱۲ روش کاهش وزن بدون رژیم: با این روش ها به سرعت لاغر و خوش فرم شوید

  1. آووکادو

این غذای طبیعی با منبع چربی مفید برای بدنسازان است. چربی آووکادو کالری بالایی دارد. در عین حال چربی‌های تک غیراشباع را ارائه می ‌کند که می تواند از توزیع مجدد چربی در قسمت میانی جلوگیری کند. همچنین می توانید از مواد مغذی ریز و درشت نیز مصرف کنید. آووکادو را به نان تست، تخم مرغ یا در کنار گوشت بدون چربی مصرف کنید. عملکرد این غذای چرب برای بدن فوق العاده است.

  1. ماهی سالمون

سالمون یک غذای عالی برای بدنسازان است. ماهی پر از انواع مواد مغذی مفید است. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است و مقدار زیادی پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می کند. اسیدهای چرب امگا 3 از تجزیه پروتئین ماهیچه ها جلوگیری کرده و در عین حال پروتئین مورد نیاز برای ساخت عضله را تامین می کنند. ماهی قزل آلا نیز برای اکثر رژیم های غذایی مفید است. لازم است بدنسازان به سراغ ماهی بروند، زیرا طبخ آن آسان و طعم آن خوشمزه است. از طرفی می توانید به راحتی با انواع غذاها ترکیب کنید.

در این مطلب: بهترین منابع چربی گیاهی: ۷ منبع چربی سالم که باید در برنامه غذایی‌تان بگنجانید!

  1. آجیل

آجیل ها منبع خوبی از چربی ها هستند، که می توانید در برنامه غذایی خود داشته باشید. آن ها به حفظ سطح قند خون و تولید انرژی در بدن کمک می کنند. گردو به طور خاص حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. اما سایر آجیل ها مانند بادام، بادام هندی و بادام زمینی، در میان انواع دیگر از آجیل ها، به همان اندازه مفید هستند. در بین انواع زیاد آجیل و فایده منبع چرب آن، کره بادام زمینی فوق العاده است. کره بادام زمینی منبع خوبی از چربی به حساب می آیند. آجیل یک میان وعده عالی در طول روز است که می تواند سطح انرژی بدن را افزایش دهد.

  1. روغن زیتون از چربی های مفید برای بدنسازی

روغن مفید دیگر، روغن زیتون است، به خصوص از نوع فوق بکر آن! نه تنها روغنی سالم برای بدن است بلکه روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع است. این چربی ها برای سلامت قلب مفید تلقی می شود. نه تنها این، بلکه به جلوگیری از تجزیه عضلات نیز کمک می کند. استفاده از روغن زیتون آسان است؛ آن را به غذاهای خود اضافه کنید یا می توانید به سالاد و انواع سس سالاد اضافه کنید.

غذاهایی که به سلامت شما کمک می کند: ۱۳ غذای سالم برای صبحانه که به کاهش وزن کمک می کند

کلام پایانی

ما نمی ‌توانیم چربی ‌های مفید و ضروری بدن را بدیهی تلقی کنیم. برعکس بدنسازان با گنجاندان آن ها در رژیم غذایی خود می توانند به ایجاد عضلات خود کمک کنند. داشتن یک برنامه غذایی صحیح که می تواند تعادل بین درشت مغذی های بدن را حفظ کند، خیلی مهم است. با گنجاندن چربی ‌های مفید برای رژیم غذایی بدنسازی خود به آن چه می خواهید دست پیدا کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *