جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.5
(4)

سی و یکم اکتبر یا نهم آبان 1401 خورشیدی روز هالووین است. این جشن از سرزمین های غربی به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرده است. می دانم این روزها که به صفحات اجتماعی خود سر می زنید همه جا نشانی از این جشن است، از تزئینات هالووینی تا گریم و لباس های مخصوص این جشن. ما نیز در این مطلب به بعضی از زیباترین دکورهای هالووین پرداخته ایم که می توانید با مواده ساده آن ها را تهیه کنید. اگر می خواهید دکور ارزان قیمت هالووین انتخاب کنید به خواندن ادامه دهید.

دکور ارزان قیمت هالووین

اما هالووین چیست و از کجا می آید؟

این جشن در دنیای آنگلوساکسون و بیشتر در کشورهای غربی هالووین نامیده می شود. این کلمه از مفهوم All Hallow’s Eve  (عصر پیش از روز همه مقدسین) شکل گرفته است.

در این مطلب: فلسفه هالووین چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

هالووین برای اولین بار به عنوان یک جشن بت پرستی، توسط ایرلندی‌ها، اسکاتلندی‌ها و ولزی‌ها جشن گرفته شد. این جشن هر سال در ۳۱ اکتبر برگزار می شود و در اصل یک جشن مذهبی است. این روز در تاریخ بت پرستان نماد پایان تابستان و آغاز زمستان است. روز بعد از شب هالووین، روز تمام مقدسین نامگذاری شده است و مسیحیان این روز را جشن می گیرند. تصور بر این است که هالووین تحت تاثیر فرهنگ سلت‌ها و جشن ساماهین بوجود آمده باشد.

کسانی که این جشن را بنا نهادند، معتقد بودند در این شب دروازه دو دنیا (دنیای زندگان و مردگان) گشوده می‌شود و خدای دنیای مردگان به همراه اجنه و دیوهای این دنیا بر روی زمین می‌آید. لذا مردم در این شب با پوشیدن لباس‌های ترسناک و کوبیدن بر طبل و اشیایی مثل قاشق، ظرف و …. و تولید صدا، سعی در فراری دادن اجنه و دیوها داشتند.

برای همین هرچه لباس ها و تزئینات ترسناک تر را انتخاب کنید به همان اندازه به رسم این جشن پایبند بوده اید.

نماد هالووین کدو حلوایی خندان است اما با روشن شدن جمع درون کدو حلوایی خالی شده چهره شیطانی به خود می گیرد.

حالا بیایید تا ترسناک ترین دکورهای هالووینی را که ارزان قیمت نیز هستند را آماده کنیم.

  1. دکور بدون کدو حلوایی با آن چهره ترسناک

اگر نمی خواهید برای دکور هالووین امسال از کدو حلوایی استفاده کنید. یا فرصت خرید وسایل برای باغچه و ایوان خود را ندارید؟ پس ما برای شما پیشنهاد جذاب تری داریم که هم ساده است و هم ارزان قیمت. بله می توانید از شکلک های چسبی به طرح خفاش استفاده کنید و آن را به پنجره های اتاق تان بچسپانید.

مطلب مرتبط: گریم جادوگر برای هالووین: ۱۲ ایده آسان که در جشن هالووین بدرخشی

این خفاش های سیاه رنگ روی پنجره جلوه ترسناکی به خانه شما خواهد داد.

  1. دکور ارزان قیمت هالووین؛ عنکبوت های وحشناک

می توانید کاردستی های عنکبوت را درست کنید و با آویزان کردن نخ به آن ها روی سقف بچسپانید و به طرف پایین آویزانش کنید. یا هم از عنکوبت های پلاستکی واقعی استفاده کنید. این عنکبوت های پلاستیکی را روی میز جشن خود بگذارید یا جایی قرار دهید یا در یک ظرف پر از آب نبات قرار دهید و از آن برای ترساندن و سرگرم کردن افراد حاضر در جشن استفاده کنید.

  1. خفاش های پرنده هم ایده خوبی است

در حالی که هیچ کس نمی خواهد خفاشی در خانه خود ببیند، اما دکور ارزان قیمت هالووینی با این خفاش ها فوق العاده است. این خفاش های کاغذی برای جشن معرکه هستند. می توانید آن ها را به نخ آویزان کنید یا روی دیوار و پنجره چسب بزنید. خلاقیت به خرج دهید کمی روی آن ها نقاشی کنید. همچنین می توانید با آویزان کردن خفاش ها از لوسترها و شناور کردن آن ها رو به روی شومینه و آتش بخاری فضای ترسناکی ایجاد کنید.

مهمانان شما حتما در نظر اول فکر می کنند یک خفاش واقعی رو به رویشان قرار دارد.

  1. از دکورهای روی میز شام جشن هالووین استفاده کنید

خواه روی میز هال، میز ناهار خوری یا میز می توانید از کاردستی های ترسناک استفاده کنید. از عنکبوت و خفاش های کاغذی یا پلاستکی یا هم کدو حلوایی. همچنین می توانید از پارچه های رو میزی استفاده کنید که روی آن طرح جادوگر، چهره های ترسناک، جمجمه، عنکبوت کار شده است.

لینک مرتبط: تزئین هالووین با وسایل ساده: ۲۰ ایده ساده و کاربردی برای آماده کردن دکور

  1. خانه ارواح

اگر واقعا می خواهید مهمانان خود را تا مرز سکته پیش ببرید پس از این دکور ارزان قیمت هالووینی استفاده کنید. کف دستان خود را به رنگ قرمز و کمی سیاه آغشته کنید. سپس روی کاغذ بزنید. کاغذ را به دیوارها بچسپانید و روی آن ها کمی رنگ قرمز و سیاه بپاشید. حتما از دیدن این فضا خودتان هم می ترسید.

  1. استفاده از شمع در دکور ارزان قیمت هالووین

از شمع های سیاه رنگ استفاده کنید. لامپ ها را خاموش کنید و شمع های روی میز را روشن کنید. شمع های 7 اینچی سیاه به خوبی حس ترس را درون شما بیدار خواهد کرد.

  1. از عبارات ترسناک پشت دروازه استفاده کنید

از عبارات ترسناک روی دروازه ورودی، پنجره های رو به خیابان و حیاط استفاده کنید. می توانید از عباراتی مانند “اگر می خواهید روح را ببینید وارد شوید”، یا “اگر جرات داری داخل بیا” و خیلی جملات دیگر استفاده کنید. برای پس زمینه همه این دکورها از صداهای ترسناک و وهم انگیز هم استفاده کنید. ایده جالبی خواهد بود. وسایل ساده برای دکور کردن فضا در جشن هالووین فوق العاده هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان