جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
2.3
(3)

هیدروسل یا آب آوردگی بیضه، کیسه نازکی است که بیضه‌ها را در بر می‌گیرد. زمانی به هیدروسل مبتلا می‌شوید که مایع بیش از حدی در کیسه بیضه جمع شود. معمولا نوزادان تازه متولد شده بیشتر به هیدروسل مبتلا می‌شوند. هرچند این اختلال می‌تواند بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری چندان خطرناک نیست و معمولا خود به خود از بین می‌رود. با این حال، اگر به خودی خود از بین نرفت، باید به پزشک مراجعه کنید. در این نوشتار علائم هیدروسل، علل بروز این اختلال و مواد غذایی مفید برای درمان آن را خواهیم دید.

مطلب مرتبط: علائم معده درد عصبی؛ چطور درد عصبی معده را از بین ببریم؟

چه چیزی سبب هیدروسل می‌شود؟

علی رغم شیوع این بیماری در میان نوزادان، هیدروسل می‌تواند در همه رده‌های سنی به وجود بیاید. ایجاد این بیماری ممکن است تحت تاثیر آسیب‌های زمینه ای یا حتی التهاب باشد. هیدروسل برای بیشتر افراد چیزی جز یک بیماری موقت و ناخوشانید نیست.

علائم هیدروسل چیست؟

معمولا تنها نشانه هیدروسل تورم بیضه است. اگر هیدروسل دارید، حتما متوجه علائمی‌مانند قرمزی، خارش، درد در این ناحیه می‌شوید. هیدروسل به دلیل سنگین شده کیسه بیضه متورم سبب ناراحتی در مردان بالغ می‌شود. به طور کلی، درد با اندازه التهاب افزایش می‌یابد. اکثر افراد مبتلا به هیدروسل هیچ دردی را احساس نمی‌کنند. آن‌ها فقط از تورم در کیسه بیضه شکایت دارند. در حالی که درد می‌تواند با علائم دیگری مانند کاهش تورم در صبح و بزرگ شدن بیضه در بعد از ظهر همراه باشد.

در صورت مواجهه با علائم هیدروسل چه بخوریم و نخوریم؟

هیدروسل یا آب آوردگی بیضه را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد. با این حال، باید به یاد داشته باشید که رژیم غذایی شما نقش مهمی‌در بهبود علائم آن دارد. رژیم غذایی تاثیر مستقیمی‌ بر سلامت بدن دارد. افراد مبتلا به هیدروسل باید بدانند که چه غذاهایی می‌توانند به بهبود وضعیت آن‌ها کمک کنند. همچنین کدام غذاها می‌توانند علائم آن را تشدید کنند. در این جا لیستی از مواد غذایی آماده شده که به شما در داشتن رژیم غذایی مناسب برای درمان هیدروسل کمک می‌کنند.

غذاهای مفید برای مبتلایان به هیدروسل

برای درمان علائم هیدروسل حتما این مواد غذایی را به برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید!

  1. میوه‌های تازه

سیب، پرتقال، هلو، آناناس و انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانید. میوه‌های تازه و خام مصرف کنید و تا حد امکان از میوه‌های کنسرو شده خودداری کنید. همچنین می‌‌توانید سالاد میوه و اسموتی‌های تازه خانگی را بدون شکر مصرف کنید.

در این مطلب بخوانید: پیشگیری از آنفولانزای جدید؛ ۷ راهکار که احتمال ابتلا را کاهش دهید

  1. سبزیجات آب پز برای درمان هیدروسل

سبزیجات آب پز یا بخارپز را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. می‌توانید یک کاسه سبزیجات آب پز را با ناهار و شام خود سرو کنید. یکی از بهترین گزینه‌های غذایی سالم مصرف سالاد سبزیجات تازه در وعده‌های غذایی هر روزه شما است.

  1. علائم هیدروسل؛ هیدراته ماندن

هیدراته نگه داشتن بدن خیلی مهم است. یک بطری آب همیشه همراه خود داشته باشید و هر 15 تا 30 دقیقه آب بنوشید. مصرف آب و سایر مایعات سالم که شما را هیدراته و سالم نگه می‌دارد، مهم است، به ویژه برای افرادی که با علائم هیدروسل سروکار دارند.

پیشنهاد می شود بخوانید: آمپول کتورولاک برای سرماخوردگی؛ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی

  1. چای سیاه و چای زنجبیل

هر دو چای سیاه و چای زنجبیل فواید متعددی بر سلامت بدن دارند. دمنوش یا چای زنجبیل و چای سیاه می‌توانند برای افرادی که با هیدروسل سروکار دارند مفید باشد. نوشیدن هر روز، یک فنجان کوچک چای زنجبیل به کاهش مقداری درد و التهاب بدن کمک می‌کند.

  1. رژیم غذایی غنی از فیبر برای رفع علائم هیدروسل

اگر می‌خواهید عملکرد سیستم گوارشی شما بهبود یابد از غذاهای حاوی فیبر مصرف کنید. غذاهای غنی از فیبر مانند گندم، جو و ذرت می‌توانند برای افرادی که با هیدروسل سروکار دارند مفید باشند زیرا به بهبود هضم کمک می‌کنند.

  1. توت فرنگی

افزودن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی می‌تواند برای بدن مفید باشد. به ویژه برای افرادی که از آب آوردگی بیضه رنج می‌برند. توت فرنگی و سایر میوه‌ها و انواع توت‌های قرمز و نارنجی دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالایی هستند و می‌توانند به سم زدایی بدن شما کمک کنند.

در این مطلب: علائم اولیه سرطان معده؛ ۸ نشانه هشدار دهنده احتمالی سرطان معده که باید بدانید!

غذاهایی که باید از خوردن آن‌ها اجتناب کنید

اگر با علائم آب آوردگی بیضه سروکار دارید هرگز این غذاها را نخورید:

  1. علائم هیدروسل؛ غذاهای فرآوری شده

نمک و شکر اضافی در غذاهای فرآوری شده تاثیر منفی بر سلامت بدن دارند. مصرف زیاد این نوع غذاها می‌توانند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند. علاوه بر این، آن‌ها فاقد فیبر و ویتامین است که برای سلامتی ضروری هستند. مواد مصنوعی موجود در غذاهای فرآوری شده نیز می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. به همین دلیل افرادی که از بیماری هیدروسل رنج می‌برند باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند.

  1. غذاهای کنسرو شده برای هیدروسل مضرند

در صورت ابتلا به هیدروسل از مصرف غذاهای کنسرو شده خودداری کنید. زیرا آن‌ها حاوی تعدادی مواد شیمیایی و نگهدارنده‌های مصنوعی هستند که برای بدن سالم نیست. خیلی وقت‌ها دعوارض و مشکلات جدی در سلامت شما می‌تواند در نتیجه این مواد نگهدارنده نیز ایجاد شوند. از رایج ترین نگهدارنده‌های مصنوعی می‌تواند به BHA و BHT که هر دو سرطان زا هستند، اشاره کرد.

پیشنهاد می شود بخوانید: ‌شربت گایافنزین برای چیست؟

  1. غذاهای ناسالم

از خوردن غذاهای ناسالم مانند فست فودها مثل پیتزا، برگر، سیب زمینی سرخ کرده و غیره به دلیل محتوای کم مواد معدنی، ویتامین و فیبر اجتناب کنید. این غذاها وضعیت هیدروسل شما را بدتر می‌کند. علاوه بر این، غذاهای ناسالم اغلب سنگین و حاوی مقدار زیادی چربی هستند که در حرکات روده اختلال ایجاد می‌کند. چنین غذاهایی منجر به یبوست می‌شود که هنگام اجابت مزاج فشار بیشتری ایجاد می‌کند و می‌تواند هیدروسل را تشدید کند.

  1. علائم هیدروسل؛ غذاهای تند و سنگین

اگر از هیدروسل رنج می‌برید باید مصرف ادویه‌ها را کاهش دهید. همچنین باید از خوردن غذاهای سنگین و چرب خودداری کنید. غذاهای سنگین و چرب می‌توانند برای سلامتی مضر باشند. خیلی از بیماری‌ها نیز با مصرف چنین غذاهایی ایجاد می‌شوند.

در این مطلب: با این ۴ تمرین مغزی موثر به جنگ آلزایمر بروید!

  1. ترشی و کافئین

افرادی که از علائم آب آوردگی بیضه رنج می‌برند باید از نوشیدنی‌های حاوی کافئین و ترشی اجتناب کنند. در صورت مصرف بیش از حد نمک در ترشی، دچار مشکلات در عملکرد سیستم گوارشی می‌شوند. همچنین مصرف مقادیر زیاد کافئین اثرات مضری بر سیستم گوارشی دارد.

کلام پایانی

نکات ذکر شده در بالا برای افرادی که مبتلا به هیدروسل هستند و روش‌های درمان هیدروسل را دنبال می‌کنند مناسب است. بایدها و نبایدهای غذایی به شما در کاهش درد و ناراحتی ناشی از هیدروسل کمک می‌کند. قبل از رعایت این نکات، حتما به پزشک مراجعه کنید تا مناسب ترین راه درمانی را به شما پیشنهاد کند. هیدروسلکتومی ‌(یک روش جراحی برای حذف یا درمان هیدروسل) راه حل موثری است که ممکن است توسط پزشک پیشنهاد شود. در حال حاضر از جراحی مبتنی بر لیزر نیز استفاده می‌شود که درد کمتری دارد.

‌* این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان‌های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان