جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3
(2)

بیشتر مردم عاشق گل هستند، چه در خانه، چه به عنوان هدیه یا هم در محل کار. اگر شما گلی می خرید یا هدیه می گیرید باید مواظب آن ها باشید تا حداقل یک هفته دوام بیاورند. چون گل هایی که از شاخه بریده می شوند خیلی زود شروع به پژمرده شدن می کنند، زیرا از منبع تغذیه خود جدا شده اند. راه های مختلفی برای نگهداری گل ها وجود دارد. با این حال، ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام گل برای چه مکانی مناسب است. از طرفی باید برای افزایش ماندگاری بیشتر گل ها به ترفندها و نکات مهم برای نگهداری آن‌ها دقت کنید.

بهترین گل ها برای محل کار

همه گیاهان چه گل ها یا گیاهان باعث پاک سازی فضای محل زندگی شما می شوند. از طرفی محل زندگی یا کار را زیباتر می کنند. با این حال همه ی گیاهان برای محل کار مناسب نیستند. مثلا شما می توانید از بنفشه آفریقایی در محیط کار خود استفاده کنید زیرا در دمای متوسط ​​رشد می کند و نیازی به نور طبیعی خورشید ندارند. این گل ها می توانند با یک لامپ فلورسنت یا لامپ مهتابی هم شاداب و تازه بمانند.

شما می توانید از گل های اگزالیس  در محیط مطب استفاده کنید. اگرچه برخی از انواع آن به عنوان علف های هرز چمن شناخته می شوند، اما برخی دیگر را می توان کشت کرد. با این حال شما هر گلی یا گاهی را که بخواهید نگهدارید نیاز به توجه و مراقبت دارد در غیر آن خیلی زود پژمرده و خشک می شوند و دوام چندانی ندارند. برای همین ما در این مطلب به 9 ترفند فوق العاده پرداخته ایم که می توانید برای نگهداری و ماندگاری بیشتر گل ها از آن ها استفاده کنید.

9 ترفند برای ماندگاری بیشتر گل ها

  1. افزایش طول عمر گل با جوش شیرین

تقریبا در هر خانه‌ای جوش شیرین وجود دارد. همچنین جوش شیرین می تواند برای افزایش عمر گل ها تاثیر زیادی داشته باشد. پژمرده شدن و از بین رفتن گل هایی که از ریشه و شاخه اصلی خود جدا می شوند حتمی است، زیرا این گیاهان مواد مغذی ضروری را جذب نمی کنند. از طرفی اگر گل ها در معرض اسیدیته آب خیلی زیاد یا کم قرار بگیرند نیز خیلی سریع از بین می روند.

جوش شیرین برای شکوفه های چیده شده مناسب است، زیرا به تعادل آب که خیلی اسیدی یا قلیایی نباشد کمک می کند. مطمئن باشید که گلدان و آب تمیز باشد. هر شاخه یا برگی که درون آب وجود دارد را بردارید. سپس یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آب اضافه کنید. در صورتی که آب کثیف یا کدر شد، آب را تعویض کنید.

  1. سرکه و شکر برای افزایش ماندگاری بیشتر گل

خبر خوب این که با دو ماده ساده می توانید به طول عمر گل خود کمک کنید. گل های چیده شده هیچ راه تغذیه ای از ریشه ندارند. با این حال، انتهای بریده ساقه ها مواد مغذی را از آب جذب می کنند. این کار باعث می شود چند روز بیشتر تازه و شاداب بمانند. اما اگر می خواهید روزهای بیشتری دسته گل خود را نگهدارید با افزودن قندها به عنوان مواد مغذی از آن ها استفاده کنید. با این ترفند گل خوشبوی شما بیشتر زنده می ماند.

شکر حیاتی ترین افزودنی برای گیاه شماست. غنی از کربوهیدرات است و حتی پس از قطع شدن شاخته گیاهان به تغذیه آن ها ادامه می دهد. به باز شدن غنچه ها و جوانه های باز نشده کمک می کند و عمر گل های باز را طولانی می کند. می توانید از شکر قهوه ای، شکر سفید یا حتی نوشابه استفاده کنید (از نوشابه رژیمی که بدون شکر است خودداری کنید). سرکه ضروری است زیرا PH آب را کاهش می دهد و در نتیجه عمر دسته گل را افزایش می دهد.

  1. اسپری مو

اسپری مو نه تنها برای موهای شما مفید است، بلکه برای تازه ماندن شکوفه های تازه نیز مفید است. دسته گل خود را از گلدان آب خارج کنید تا به همدیگر نچسپند و پژمرده نشوند. اگر می خواهید به طولانی شدن عمر گل خود کنید از اسپری مو استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به گلبرگ ها، از چند سانتی متر دورتر روی آن ها اسپری بزنید و سپس آن ها را وارونه آویزان کنید تا خشک شوند. گل های خود را برگردانید و در صورت نیاز دوباره اسپری بزنید.

  1. افزایش ماندگاری بیشتر گل با سفید کننده

سفید کننده یکی دیگر از راه های حفظ گل است که می توانید از آن استفاده کنید. با تمیز کردن گلدان استفاده کنید. برگ های زیر آب را قطع کنید تا از پوسیدگی آن ها در آب جلوگیری کنید. افزودن سفید کننده به آب بستگی به اندازه گلدان دارد. اما قانون کلی این است که به ازای هر لیتر آب ¼ قاشق چایخوری سفید کننده اضافه کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری شکر را با 3 قطره سفید کننده در هر لیتر آب مخلوط کنید.

  1. قیچی کردن یک اینچ از ساقه گل

اگرچه شما گل های از قبل بریده و چیده شده را خریداری می کنید، باید به محض آوردن گل ها به خانه، ساقه ها کمی قیچی کنید. مانند همه موجودات زنده، گیاهان دارای سیستم آوندی هستند. به گل ها کمک می کند تا آب را از ساقه جذب کرده و در سرتاسر گیاه پخش کنند. برش حداقل یک اینچ از ساقه ها برای جلوگیری از انسداد هوا که در طول حمل و نقل اتفاق می افتد بسیار مهم است. گل ها را بلافاصله پس از برش در آب فرو کنید.

  1. آب

آب از طرفی برای حفظ زیبایی و تازگی گل های شما ضروری است، از طرف دیگر می تواند باعث از بین رفتن آن نیز شود. زیرا آب گرم یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید برای دسته گل خود استفاده کنید. آب گرم رو به داغ گل ها را سرخ می کند. اگرچه آب با دمای اتاق برای نگهداری گل بسیار مهم است. شما می توانید از آب با دمای معتدل اتاق برای گل ها استفاده کنید زیرا گل ها به راحتی آن را جذب می کنند تا آب سرد. همچنین باعث ماندگاری بیشتر شکوفه ها می شود. به یاد داشته باشید که آب گل را یک روز در میان عوض کنید تا از تجمع باکتری ها جلوگیری شود.

  1. افزایش ماندگاری بیشتر گل با غذای گل

وقتی گل چیده می شود از ریشه خود جدا می شود. از طرفی تا انتقال به خانه نیز داخل آب نیست. در این مدت گل از جذب مواد مغذی محروم است. برای همین شما می تواند برای گل های چیده شده خود از غذای گل استفاده کنید. غذای گل حاوی مواد مغذی حیاتی، محرک های جذب آب و تنظیم کننده های pH است. به دلخواه خود می توانید غذای گل مایع یا پودری را انتخاب کنید.

  1. گلدان مناسب را انتخاب کنید

گلدان برای حفظ گل ضروری است. اگر خیلی باریک باشد، ممکن است ساقه ها را منقبض کند و اگر دهان خیلی گشاد باشد، نمی توانید به خوبی گل ها را دسته کنید تا زیبا به نظر برسند. هنگام انتخاب گلدان، دقت کنید که طول ساقه ها از 1 ½ تا دو برابر ارتفاع گلدان بیشتر نباشد. ارتفاع نیز بسیار مهم است. شما می توانید انواع گلدان ها مانند گلدان های ستونی، گلدان های ساعت شنی، گلدان های گرد، گلدان های غنچه ای را به سلیقه خود انتخاب کنید.

  1. محل قرار دادن گل ها

قرار دادن گل در محل مناسب به اندازه آبیاری آن ها مهم است. آن ها را دور از نور مستقیم طبیعی در یک منطقه خنک قرار دهید. دمای خنک برای حفظ دسته گل ضروری است. اگر می خواهید به طول عمر گل خود کمک کنید، کار عاقلانه این است که هنگام خرید گل تازه را از میوه ها، به خصوص سیب و موز دور نگه دارید، زیرا آن ها گاز اتیلن تولید می کنند که برای گل ها سمی است.

گل‌ها در روزهای اول پس از چیده شدن خوب و تازه به نظر می‌رسند، پس از چند روز شروع به پژمرده شدن می‌کنند. با این حال بعضی از افراد می توانند دسته گل های خود را تقریبا یک هفته نگهدارند. راز زنده نگه داشتن گل شما پیروی از ترفندهای ساده بالا است که می توانید از آن ها استفاده کنید. اکنون که چند ترفند برای افزایش ماندگاری بیشتر گل را می دانید، باید از گل های خود بهتر نگهداری کنید.

مطالب مرتبط:

افزایش ماندگاری رنگ مو با ۵ نکته موثر!

از بین بردن موهای بالای لب با ۶ روش خانگی ساده

راهنمای انتخاب عینک: با این ۵ نکته، بهترین انتخاب را داشته باشید!

افزایش ماندگاری عطر: چطور بوی عطر را ماندگار کنیم؟

۸ ترفند ساده آرایشی که می‌تواند به شما در صرفه جویی هزینه‌ها کمک کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان