جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

پیشگیری از آنفولانزای جدید: ابتلا به آنفولانزای جدید می‌تواند یک تجربه تلخ باشد به ویژه که این روزها غالب افراد خانواده با هم به این بیماری مبتلا می‌شوند و درد بدن و چندین نشانه دیگر از آنفولانزا را تجربه می‌کنند. برخی از عوارض این بیماری عبارتند از عفونت گوش یا سینوس و بدتر شدن شرایط مزمن مانند آسم، دیابت یا نارسایی احتقانی قلب. از آن جایی که همه افراد در معرض ابتلا به آنفولانزای جدید هستند، باید حتما واکسن آنفولانزا تزریق کنند. این واکسن برای افراد بالای 6 ماه توصیه می‌شود. در صورتی که فعلا شرایط تزریق واکسن را ندارید بهترین ایده این است که از روش‌های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای جدید بهره‌مند شوید. در این نوشتار ۶ مورد از این روش‌های موثر را خواهیم دید!

برای پیشگیری از آنفولانزای جدید به این نکات دقت کنید:

  1. فاصله خود با دیگران را حفظ کنید

از افرادی که بیمار هستند دوری کنید. و اگر بیمار هستید، از محل کار، مدرسه و انجام کارهای بیرون از خانه خودداری کنید. در خانه بمانید تا به سلامت دیگران نیز کمک کیند.

  1. پیشگیری از آنفولانزای جدید؛ بینی و دهان خود را بپوشانید

حتی اگر هیچ علائمی‌از بیماری آنفولانزا را ندارید، احتیاط کنید. اگر هنگام عطسه یا سرفه دستمال در دسترس ندارید، دهان خود را با آرنج بپوشانید. این کار کمک می‌کند تا اگر مبتلا به آنفولانزا هستید و هنوز نمی‌دانید از پخش میکروب‌ها در فضا خودداری کنید. همچنین از سرایت آنفولانزای جدید به دیگران جلوگیری کنید.

  1. به دهان، چشم و بینی خود دست نزنید

برای پیشگیری از آنفولانزای جدید از دست زدن به دهان، چشم و بینی خود خودداری کنید. میکروب‌ها همه جا هستند. صفحه کلید کامپیوتر، دکمه‌های آسانسور و دستگیره‌های درها تنها تعدادی از مکان‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. اگر می‌خواهید راه‌هایی را که میکروب‌ها می‌توانند وارد بدن شما شوند را از بین ببرید، به دهان، چشم و بینی خود دست نزنید.

  1. برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای جدید دستان خود را مرتب بشویید

دست‌های خود را مرتب بشویید. از آب و صابون استفاده کنید و حداقل 20 ثانیه دست‌هایتان را صابون بزنید. خوب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. یا بگذارید با دمای اتاق خشک شود. اگر آب و صابون در دسترس ندارید، از یک ضدعفونی کننده استفاده کنید.

  1. به تقویت سیستم ایمنی خود توجه کنید

در کنار اینکه مراقب سلامت و نکات بهداشتی هستید باید برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای جدید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. رژیم غذایی متعادل داشته باشید، مایعات بنوشید، به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید. تا حد امکان استرس را کنترل کنید.

  1. پیشگیری از آنفولانزای جدید؛ محیط زندگی خود را تمیز نگه دارید

فضا و محیط کار یا زندگی خود را تمیز نگه دارید. به بهداشت سطوحی که اغلب لمس می‌کنید دقت کنید. تمیز نگه داشتن محل کار، خانه و مدرسه یا حتی وسایلی که دایما با آن‌ها سرکار دارید مهم است. ویروس آنفولانزای جدید می‌تواند تا 48 ساعت روی سطوح زنده بماند، بنابراین هنگام لمس سطوح در مکان‌های عمومی‌مراقب میکروب‌ها باشید.

۷. سیگار نکشید

سیگار در کنار همه مضراتی که دارد – از افزایش خطر سرطان گرفته تا ایجاد چین و چروک‌های زودرس – می‌تواند احتمال ابتلا به آنفولانزا را نیز افزایش دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری به آنفولانزا مبتلا می‌شوند و عفونت شدیدتری را تجربه می‌کنند. به علاوه خطر مرگ ناشی از آنفولانزا نیز در این افراد بیشتر است.

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزای جدید

وقتی احساس بیماری می‌کنید، ممکن است تشخیص آنفولانزا یا سرماخوردگی دشوار باشد. هر دو ویروس هستند، اما آنفولانزا بدتر از سرماخوردگی است. برای همین اگر احساس کسالت، خستگی، تب و بدن درد داشتید حتما سریع با پزشک تماس بگیرید. به این ۷ روش برای پیشگیری از آنفولانزای جدید نیز دقت کنید. این بیماری را جدی بگیرید و مراقب سلامتی خود باشید.

مطالب مرتبط:

آمپول کتورولاک برای سرماخوردگی؛ کاربرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی

علائم آنفولانزای جدید؛ نشانه‌ها، فاکتورهای خطر و راه‌های پیشگیری از این بیماری را بشناسید!

شربت گایافنزین برای چیست؟

۱۵ درمان خانگی هماتوم که اثربخشی فوق العاده دارند!

آلرژی پاییزی؛ علائم حساسیت‌‌ فصل پاییز چیست و چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد؟

بهداشت دهان؛ چگونه بهداشت دهان خود را به روش آیورودا حفظ کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان