جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.2
(19)

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف، از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی مصرف کنید. لوبیا سبز یکی از مواد غذایی مورد علاقه مردم در سراسر جهان است. از فواید لوبیا سبز می توان به خاصیت کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها توسط این ماده غذایی اشاره کرد. سبب تقویت بینایی و جلوگیری از برخی ناتوانی های مادرزادی شود. همچنین خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همه این فواید از وجود لوتئین و زآگزانتین، ترکیبات قوی در لوبیا سبز سرچشمه می گیرد.

پیشنهاد می شود بخوانید: طرز تهیه خوراک لوبیا سبز ساده و فوری که عاشق مزه اش خواهید شد!

لوبیا سبز

لوبیا سبز سرشار از مواد مغذی حیاتی و ویتامین های  K،C  و A است. ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون دارد و به ساخت استخوان ها کمک می کند. ویتامین A سبب تقویت بینایی در افراد می شود. در حالی که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است – هر دو ویتامین به رشد و توسعه تمام بافت های بدن کمک می کنند.

در این مطلب با لوبیا سبز و فواید آن یشتر آشنا می‌شوید. برای دانستن به خواندن ادامه دهید.

لوبیا سبز چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

محتوای فیبر موجود در لوبیا سبز به پیشگیری از انواع سرطان، بیماری قلبی و دیابت کمک می کند. فیبر همچنین به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند، کلسیم موجود در لوبیا سلامت سبب تقوت استخوان ها می شود. لوتئین و زآگزانتین در این ماده غذایی به بهبود بینایی کمک می کنند.

مطلب مرتبط: بهترین خواص لوبیا چیتی + عوارض جانبی آن برای سلامتی

  1. مبارزه با سرطان

به طور کلی مصرف لوبیا با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. دلیل آن نیز محتوای فیبر بالای موجود در لوبیا سبز است. مصرف زیاد لوبیا سبز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. این لوبیا سرشار از ترکیبات زیست فعال مختلف است که از انواع سرطان ها محافظت می کند. کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم آن ها توسط باکتری‌های روده تخمیر می‌شوند که منجر به اثرات ضدالتهابی می‌شود .

این لوبیا همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است که با خطر کاهش سرطان نیز مرتبط است. لوبیا سبز حاوی ساپونین، گاما توکوفرول و فیتواسترول است که همگی ترکیباتی با خواص ضد سرطانی هستند. از طرفی این غذای گیاهی سرشار از کلروفیل است که در پیشگیری از سرطان نقش دارد. کلروفیل با ترکیبات خاصی که ممکن است باعث سرطان شوند، متصل می شود و در نتیجه مانع از جذب آن ها در دستگاه گوارش می شود و از سرطان جلوگیری می کند.

  1. تقویت سلامت قلب از فواید لوبیا سبز

مصرف حبوبات (که سبزی ها بخشی از آن هستند) با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است. دلیل این خاصیت نیز فیبر و فولات موجود در لوبیا سبز می باشد. آن ها همچنین حاوی ویتامین B12 هستند که به کاهش سطح هموسیستئین پلاسما کمک می کند. هموسیستئین یک آمینو اسید خاص در بدن است که سطوح بالای آن با بیماری قلبی مرتبط است. منیزیم موجود در لوبیا سبز نیز ممکن است در حفظ سلامت قلب نقش داشته باشد .

در این مطلب: خواص شگفت انگیز لوبیا آزوکی + عوارض جانبی

فیبر در لوبیا سبز (و سایر سبزیجات) می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون و حتی بهبود عملکرد رگ های خونی کمک کند و سلامت قلب را به ارمغان بیاورد.

  1. کمک به کنترل دیابت

مطالعات انجام شده نشان می دهد که لوبیا سبز می تواند اثرات متابولیکی مفیدی را در افراد مبتلا به دیابت ایجاد کند. اگرچه سبزیجات به طور کلی سالم هستند، اما آن هایی که حاوی نشاسته بیشتری هستند ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نباشد. لوبیا سبز غذای گیاهی غیر نشاسته ای است (نشاسته کمتری دارد) که می توان از آن در رژیم افراد دیابتی استفاده کرد. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات کمتری است و یک مکمل برای رژیم افراد متبلا به دیابت. خوردن یک فنجان لوبیا سبز در روز، همراه با یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین، به کاهش سطح قند خون و حتی کاهش خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۷ مزیت فوق العاده لوبیا دریایی/ سفید + طرز تهیه آن

  1. تقویت سلامت دستگاه گوارش

فیبر موجود در لوبیا در اینجا نیز نقش اصلی را ایفا می کند. دریافت ناکافی فیبر اغلب با یبوست مرتبط است. فیبر همچنین عملکرد کلی دستگاه گوارش را تقویت می کند. لوبیا به طور کلی حاوی فیبر محلول و نامحلول است که نوع نامحلول آن بارزترین (75 درصد) می باشد. این نوع فیبر به سرعت در سیستم گوارش شما حرکت می کند. با مصرف این غذا نه تنها یک دستگاه گوارش سالم خواهید داشت، بلکه به پیشگیری از اکثر انواع سرطان دستگاه گوارش نیز کمک می کند. مصرف لوبیا سبز همچنین می تواند به درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

  1. تقویت استخوان ها

به طور کلی حبوبات منبع خوبی از کلسیم هستند. کلسیم می تواند خطر پوکی استخوان را کاهش دهد. لوبیا سبز همچنین سرشار از ویتامین K است که یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای استخوان های قوی می باشد.  تنها نقطه ضعف احتمالی انواع لوبیا در این زمینه محتوای فیتات آن هاست. فیتات ها موادی در لوبیا هستند که ممکن است مانع جذب برخی مواد مغذی از جمله کلسیم شوند. به عبارت دیگر، فیتات ها ضد مواد مغذی هستند. با این حال، می توانید با خیساندن آن ها در آب به مدت چند ساعت قبل از پختن آن ها در آب شیرین، محتوای فیتات موجود در لوبیا را کاهش دهید.

به فکر سلامت خود باشید: خواص میوه ها و سبزیجات را بر اساس رنگ شان بشناسید!

  1. کمک به حفظ وزن ایده آل

لوبیا سبز کالری کمی دارد. یک فنجان لوبیا سبز بخارپز حاوی حدود 44 کالری است. آن ها می توانند راهی هوشمندانه برای تقویت وعده غذایی و راهی برای کاهش وزن باشند. اگرچه لوبیا سبز مستقیما با کاهش وزن مرتبط نیست، اما کالری کم آن در حفظ وزن نقش فوق العاده ای دارد.

  1. تقویت سیستم ایمنی

لوبیا سبز حاوی کاروتنوئیدها است و منبع عالی ویتامین A می باشد. یک فنجان لوبیا سبز نزدیک به 20 درصد از ارزش روزانه ویتامین A را تشکیل می دهد. این ماده مغذی با التهاب مبارزه می کند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

خوردن این غذاها را فراموش نکنید: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

  1. تقویت و بهبود بینایی چشم ها

لوبیا سبز منبع غنی لوتئین و زآگزانتین است، دو آنتی اکسیدان مهم که به تقویت بینایی کمک می کنند. بر اساس مطالعات این مواد مغذی می تواند از دژنراسیون ماکولا (AMD) و آب مروارید مرتبط با سن جلوگیری کند. مصرف بیشتر لوتئین و زآگزانتین همچنین می تواند به پیشگیری از AMD در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند، کمک کند. این اثرات را می توان به لوتئین و زآگزانتین در لوبیا سبز نسبت داد که ممکن است به افزایش چگالی نوری رنگدانه ماکولا کمک کند.

  1. فواید لوبیا سبز؛ کمک به درمان افسردگی

مصرف میوه ها و سبزیجات به طور کلی با کاهش خطر افسردگی ربط دارد. لوبیا سبز سرشار از ویتامین C و ویتامین های B است که به تقویت سلامت روان کمک می کنند. این تاثیر با مصرف میوه ها و سبزیجات خام بیشتر است. انواع لوبیاها یا لوبیا سبز به طور کلی سرشار از منیزیم، روی و اسیدهای آمینه گلوتامین و تیروزین هستند. همه این ها با افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی سلامت روان را تقویت می کنند. پروتئین موجود در لوبیا همچنین می‌تواند پروفایل اسید آمینه بدن شما را تقویت کند و در نتیجه تاثیر مثبتی بر عملکرد مغز و سلامت روان شما داشته باشد.

با افسردگی مبارزه کنید: پنج درمان طبیعی که برای سلامت روان و درمان افسردگی مفید هستند

لوبیا سبز همچنین حاوی کروم است، یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای درمان افسردگی و تقویت سلامت مغز.

  1. مفید در دوران بارداری

لوبیا سبز سرشار از فولات است، یک ماده مغذی که در دوران بارداری برای مادر و نوزاد خیلی مهم می باشد. فولات مسئول تولید گلبول های قرمز در بدن انسان است. همچنین در رشد سیستم عصبی جنین نقش دارد. فولات کافی خطر نقص لوله عصبی در نوزادان را کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: ارتباط سطح ویتامین D بدن مادر در دوران بارداری با ضریب هوشی کودکان

کلام پایانی

به طور کلی حبوبات جزو سالم ترین غذاها هستند. لوبیا سبز نیز سرشار از مواد مغذی مهم است و افزودنی سالم و سرشار از مواد مغذی در هر وعده غذایی شما می باشد. اگر می خواهید غذایی بخورید که بر سلامت بدن شما تاثیر مثبت داشته باشد از لوبیا سبز و فواید آن غافل نشوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان