جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

فواید خرمالو: میوه ها همیشه یک غذای سالم و شیرین هستند. می توان از آن‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت برد، اما خوردن بعضی از میوه ها لذت بخش تر است. همچنین هرچند دلیلی برای کنار گذاشتن برخی از غذاهای اصلی مانند انواع توت ها، مرکبات، سیب و میوه های هسته دار وجود ندارد، اما برخی از میوه های کمتر شناخته شده نیز وجود دارند که نمی توان از آن ها دست کشید. خرمالو یکی از آن هاست، زیرا فواید خرمالو این میوه را به یکی از با ارزش ترین میوه ها تبدیل کرده است.

فواید خرمالو بر سلامت بدن

خرمالو یک میوه نارنجی رنگ روشن است که طعمی شیرین، تقریبا شبیه عسل دارد. مزه آن متفاوت از هر میوه دیگر است. می توانید آن را تازه، خشک یا پخته میل کنید.

انواع مختلفی از خرمالو وجود دارد، اما رایج ترین آن ها فویو و هاچیا هستند. فویو در زمان رسیدن سفت تر است و شبیه گوجه فرنگی و به رنگ زرد مایل به نارنجی است. هاچیاها نیز نارنجی مایل به قرمز هستند و بیشتر شبیه بلوط هستند.

وقتی میوه خرمالو می‌خرید، باید خرمالوهایی بگیرید که نسبت به اندازه‌اش سنگین باشد و پوستی براق و بدون آسیب یا کبودی داشته باشد. به این ترتیب میوه‌ای رسیده و با کیفیت خوب انتخاب خواهید کرد. آن وقت از طعم منحصر به فرد آن لذت ببرید.

علاوه بر این، فواید میوه خرمالو فراتر از ماهیت رژیم پسند آن است، زیرا کالری کمی دارند و از مواد مغذی خوبی برخوردار هستند. در این جا از ارزش غذایی آن خواهیم گفت:

یک عدد خرمالوی متوسط ​​6 اونس: 118 کالری، 0.3 گرم چربی، 1 گرم پروتئین، 31 گرم کربوهیدرات، 25 گرم شکر، 6 گرم فیبر، 70 درصد ویتامین A، 20 درصد ویتامین C دارد.

حالا اگر می خواهید در مورد خواص و فواید خرمالو بیشتر بدانید ادامه مطلب را مطالعه کنید:

  1. خرمالو برای سلامت قلب مفید است

خرمالو از بیماری قلبی جلوگیری می کند. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها، از جمله کورستین و کامفرول هستند که به مبارزه با آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی کمک می‌کنند.

خرمالو همچنین منبع خوبی از اسید تانیک و اسید گالیک است که سبب کاهش فشار خون بالا، التهاب و سطح کلسترول بالا می شود. این بیماری ها عوامل اصلی خطر بیماری قلبی هستند. بنابراین، خرمالو را خرد کنید و برای صبحانه با ماست یونانی ساده میل کنید. همچنین می توانید در وعده ناهار میل کنید.

  1. فواید خرمالو؛ کمک به تقویت سلامت مفاصل

میوه خرمالو باعث کاهش التهاب بدن می شود. این میوه می تواند به ایجاد اثرات مثبت بر سلامت مفاصل کمک کند. خرمالو در کاهش التهاب فوق العاده عمل می کند و از آن جایی که التهاب با آرتریت مرتبط است، خرمالو می تواند التهاب را کاهش دهد. دلیل آن نیز محتوای بالای ویتامین C در خرمالو است که به از بین بردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. التهاب را دور نگه می دارد و در نتیجه به حفظ تولید دو ماده مهم پروتئین واکنشی c و اینرلوکین-6 کمک می کند.

  1. خرمالو به اجابت مزاج کمک می کند

خوردن خرمالو باعث دفع آسان مدفوع یا اجابت مزاج می شود. این میوه به دلیل محتوای فیبر بالا می‌تواند به مبارزه با یبوست و سالم نگه داشتن دستگاه گوارش شما کمک کنند. با 6 گرم فیبر در یک خرمالو، تقریبا یک چهارم مقدار فیبر توصیه شده روزانه برای بدن زنان، تامین می شود. پس حتما از خرمالو در یک وعده غذایی خود استفاده کنید.

  1. خرمالو به تقویت سلامت چشم کمک می کند

خرمالو می تواند به حفظ سلامت چشم ها و تقویت سلامت چشم کمک کند. آن ها سرشار از لوتئین و زآگزانتین هستند. از جمله آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی می باشند که به مبارزه با دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن کمک می کنند. همچنین حاوی 70 درصد ویتامین A توصیه شده روزانه برای بدن می باشند. یک ماده مغذی ضروری که برای بینایی چشم ها نیاز دارید.

  1. خرمالو سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود

در حالی که به تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است اما میوه خرمالو با اثرات ضد سرطانی بالقوه مرتبط است. این میوه به دلیل غنی بودن از فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها، مانند بتاکاروتن از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنند. همچنین در مبارزه با سرطان ریه و روده بزرگ مفید می باشد.

چگونه از فواید میوه خرمالو بهره مند شویم؟

شما می‌توانید صبح خود را با چند برش خرمالو در ترکیب ماست شروع کنید. یا به عنوان میان وعده میل کنید. یادتان نرود که این میوه خوشمزه برای وعده ناهار نیز فوق العاده است. شاید بخواهید به عنوان یک اسموتی از نوشیدن آن لذت ببرید.

از خرمالو در ترکیب انواع شیرینی ها یا کیک ها استفاده کنید. اما بیاد داشته باشید حتما آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید تا از فواید آن نهایت بهره را ببرید.

مطالب مرتبط:

خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی را دست کم نگیرید!

فواید آناناس برای کبد؛ سلامت کبد را با این میوه مغذی بهبود دهید

۶ فایده فوق العاده موز سبز برای سلامت بدن + تفاوت آن با موز زرد

۸ فایده بی نظیر آب سیب برای سلامت بدن + عوارض جانبی

خواص آب انار؛ از اثرات آنتی اکسیدانی تا التیام زخم!

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان