جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

اگر از موهای بالای لب خود خسته شده اید می توانید با چند روش خانگی موثر از شر موهای زائد و تیغ خلاص شوید. وجود مو بالای لب زنان یک امر معمولی است. استرس، رژیم غذایی نامناسب یا نوسانات هورمونی می تواند منجر به رشد موی بیش از حد معمول در زنان شود. برای همین زنان همیشه به دنبال راهی برای از بین بردن آن ها هستند. اگر شما هم می خواهید راهی برای از بین بردن موهای بالای لب خود پیدا کنید، این روش های خانگی را امتحان کنید. در این مطلب به 6 روش طبیعی برای از بین بردن موهای زائد روی لب پرداخته ایم. همراه ما باشید.

مطلب مرتبط: روش های خانگی موثر برای رفع موهای زائد صورت

از بین بردن موهای بالای لب

توجه: روش های طبیعی ذکر شده در این مطلب موهای زائد بالای لب ها را به طور موقت از بین می برند. اما اگر به دنبال درمانی دائمی برای حذف موهای زائد هستید، با یک متخصص مشورت کنید. این روش های درمان خانگی نیز می توانند به شما کمک کنند.

چه چیزی باعث رشد موهای بالای لب در زنان می شود؟

پدیده هیرسوتیسم یا رشد موهای ناخواسته در زنان به دلیل عوامل زیادی ایجاد می شود که ممکن است هورمونی یا ژنتیکی یا حتی ترکیبی از این دو باشد. به طور کلی، حدود 5 تا 10 درصد از زنان مبتلا به هیرسوتیسم هستند. هیچ علت مشخصی برای این اختلال وجود ندارد، اما تحقیقات در حال انجام است.

لینک مرتبط: ۱۰ شیک ترین موهای مشکی با هایلایت که می‌توانید برای سال نو استفاده کنید

در ادامه این مطلب به برخی از درمان‌های خانگی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند موهای بالای لب خود را به طور طبیعی از بین ببرید.

برای از بین بردن موهای بالای لب از روش های طبیعی زیر استفاده کنید!

  1. زردچوبه و شیر

زردچوبه و شیر به عنوان یکی از راه های رفع موهای زائد بالای لب تاثیر فوق العاده ای دارد. یک مطالعه علمی نشان داد که روغن کورکوما از یک گیاه متعلق به خانواده زردچوبه باعث کاهش رشد موهای زیر بغل در زنان می شود. از این رو، زردچوبه به کاهش رشد مو بالای لب کمک می کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری زردچوبه

1 قاشق غذاخوری آب یا شیر

دستورالعمل:

پودر زردچوبه را با آب یا شیر مخلوط کرده و روی لب بالایی بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند. پس از سفت شدن مخلوط، آن را به آرامی مالش دهید و سپس صورت خود را بشویید. از این روش درمانی هر چند روز یک بار به مدت چند هفته استفاده کنید.

در این مطلب: ۲۵ فایده شگفت انگیز پودر فلفل سفید برای سلامت پوست، مو و بدن

احتیاط کنید: اگر به لبنیات حساسیت دارید از شیر در این درمان استفاده نکنید.

در حالی که ترکیب زردچوبه و شیر نمی تواند تمام موهای روی لب شما را از بین ببرد اما سبب کاهش رشد آن می شود. در حالی که بعید است که تمام موهای ناحیه تحت درمان را از بین ببرد، ممکن است به کاهش رشد آن کمک کند.

  1. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای بافتی شبیه ژلاتین است که به عنوان یک ماسک لایه بردار عالی عمل می کند. هنگامی که روی لب بالایی بمالید، می تواند مو را از فولیکول های آن جدا کند. همچنین این ماده می تواند به شما کمک کند تا رشته های شکننده مو را بدون زحمت از بین ببرید. با این حال، ممکن است این درمان به اندازه سایر تکنیک های رفع موهای زائد بالای لب موثر نباشد.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 1 عدد

1 قاشق چایخوری آرد ذرت

1 قاشق چایخوری شکر

دستورالعمل:

سفیده تخم مرغ را با آرد ذرت و شکر مخلوط کنید. مخلوط را خوب همزن بزنید تا به شکل خمیری چسبناک در بیاید. خمیر را به ناحیه بالای لب بمالید. سپس اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی لب مانده تا خشک شود. پس از خشک شدن مخلوط را از روی پوست خود جدا کنید. از این روش درمانی ۲ بار در هفته استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: تقویت و مراقبت از موهای نازک با این ۱۰ ماسک  خانگی فوق العاده موثر

  1. ژلاتین

ژلاتین به عنوان یک ماسک لایه بردار عمل می کند. زیرا هنگامی که با مایع مخلوط می شود به یکدیگر متصل می شوند. خاصیت چسبندگی آن ممکن است به جدا شدن موها از فولیکول های آن کمک کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم

1 ½ قاشق غذاخوری شیر

دستورالعمل:

ژلاتین و شیر را در یک کاسه مخلوط کنید و مخلوط را به مدت 10-12 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. خمیر گرم را روی لب بالایی بمالید. پس از خشک شدن، با کمی فشار از پوست خود جدا کنید. از این روش هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

خواندنی: تست شخصیت شناسی براساس بلندی مو: بلندی موهای شما درباره شخصیت شما می گوید!

  1. شکر برای از بین بردن موهای بالای لب

شکر به عنوان یکی از راه های از بین بردن موهای بالای لب به صورت طبیعی تاثیر فوق العاده ای دارد. شکر معمولا به عنوان یک ماده برای رفع موهای زائد بدون درد استفاده می شود. نه تنها موهای زائد را از بین می برد بلکه از رشد آن ها نیز جلوگیری می کند. همچنین به عنوان یک لایه بردار برای صاف کردن پوست نیز عمل می کند.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

یک تکه پارچه نرم

دستورالعمل:

شکر را به مدت یک دقیقه در تابه گرم کنید. آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایع غلیظی به دست آید. اجازه دهید مخلوط شکر و آب لیمو خنک شود. سپس مقداری از این مخلوط را روی لب بالایی بمالید. یک تکه پارچه را روی خمیر قرار دهید و با حرکت دایره ای روی آن مالش دهید. در آخر به سرعت بر خلاف جهت رشد مو بکشید. هر زمانی که احساس می کنید باید موهای روی لب های خود را بر دارید، از این روش استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: فواید بادام؛ ۵ خاصیت بی نظیر بادام برای سلامتی، پوست و مو

  1. ماست، عسل و زردچوبه

ماست، عسل و زردچوبه را با هم ترکیب کنید تا مخلوطی صاف و چسبناک به دست آورید. با این مخلوط می توانید به از بین بردن موهای زائد بالای لب خود کمک کنید. این اسکراب باعث می شود موهای روی لب از فولیکول ها خارج شوند.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری عسل

1 قاشق چایخوری ماست

یک پیمانه زردچوبه

دستورالعمل:

ماست، عسل و زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی لب بالایی خود ماساژ دهید. حدود 15-20 دقیقه صبر کنید. دوباره به آرامی ماساژ دهید. در آخر بالای لب خود را با آب سرد بشویید. از این روش هفته 2 بار کار بگیرید.

در این مطلب: آیا روغن زیتون برای موهای خشک مفید است؟

  1. از بین بردن موهای بالای لب با آرد

این یکی دیگر از ساده ترین و آسان ترین روش ها برای حذف موهای زائد روی لب است. استفاده از آرد، فولیکول‌های مو را شل می‌کند و وقتی ماسک کنده می‌شود، موها به راحتی کنده می‌شوند. با این حال، این روش مبتنی بر تجربه افراد است و هیچ پشتوانه علمی تحقیقی ندارد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آرد گندم

1 قاشق غذاخوری شیر

یک پیمانه زردچوبه

دستورالعمل:

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را روی ناحیه بالای لب بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن، به آرامی ماسک را از پوست جدا کنید. سپس پوست خود را با آب بشویید. از این روش برای رفع موهای بالای لب هر ۳ تا ۴ روز یک بار استفاده کنید.

اینجا بخوانید: فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

کلام پایانی

هرچند رویش مو روی لب های زنان شایع است. اما رشد بیش از حد مو بالای لب و سایر قسمت های بدن در زنان ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی یا هورمونی باشد که از نظر پزشکی به عنوان هیرسوتیسم شناخته می شود. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای بالای لب وجود دارد که با استفاده از درمان خانگی ساده مانند زردچوبه و شیر، سفیده تخم مرغ، آرد، اپیلاسیون شکر و غیره می توان از شر آن خلاص شد. با این حال، این ها راه حل های موقتی هستند و برای راه حل های دائمی، می توانید از روش های درمانی مانند الکترولیز یا لیزر درمانی استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان