جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

هر کجا که بروید، به احتمال زیاد با افراد بی‌ شماری مواجه خواهید شد که عینک‌‌های طبی به چشم می‌‌زنند. بعضی‌ها نیز به خاطر مد و استایل روز از عینک استفاده می‌کنند. اگرچه ممکن است عینک یک اختراع نسبتا مدرن به نظر برسد. اما عینک‌‌ها و عینک‌‌های طبی تاریخچه طولانی و غنی دارند. در سال‌های اخیر و با پیشرفت علم و تکنولوژی بهترین عینک‌ها که مناسب با فرم صورت هستند در دسترس افراد قرار گرفته‌اند تا بتوانند با خیال راحت عینک خود را انتخاب کنند. نکته مهم اینکه عینک را باید طبق معیارهای خاصی انتخاب کنید. ما در این نوشتار راهنمای انتخاب عینک را در اختیار شما قرار داده ایم. با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما همراه باشید.

مطلب کاربردی: انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت؛ راهنمای گام به گام

  1. راهنمای انتخاب عینک؛ از یک متخصص برای تجویز عینک مناسب کمک بگیرید

هرچند می‌توانید خیلی راحت وارد اولین فروشگاه عینک شوید و اولین عینکی را که دوست دارید از قفسه آن انتخاب کنید. با این حال، این کار تضمینی برای بهبود بینایی شما یا رفع عارضه زمینه ای چشم و بینایی که ممکن است داشته باشید، ندارد. در حالی که انتخاب عینک بر اساس ظاهر و سلیقه شما بخشی از این فرآیند است، اما اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، تشخیص نیاز شما به عینک است. اگر عینکی می‌خواهید که بتوانید در طول روز برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید استفاده کنید، کارتان راحت تر است. اما اگر یک عینک طبی می‌خواهید تا به بینایی چشم خود کمک کنید، حتما از یک پزشک کمک بگیرید.

برای انتخاب عینک خود، به یک متخصص بینایی مانند بینایی‌ سنج یا متخصص چشم مراجعه کنید. با کمک معاینه چشم و مشاوره انتخاب عینک، نوع مناسب عینک مورد نیاز را که نظر به نسخه و نیازهای چشم شما منحصر به فرد است، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. این نکته تضمین می‌کند که مقدار پولی را که برای عینک پرداخته می‌کنید، هدر نخواهید داد. اگر به این موارد توجه نکنید، عینک زیبایی که در ابتدا انتخاب کرده بودید، نه تنها پول شما را هد می‌دهد. بلکه نمی‌تواند کمکی به نیازهای بینایی چشم شما کند، و حتی می‌تواند وضعیت سلامت چشم شما را به خطر بی اندازد.

پیشنهاد می شود بخوانید: عینک های مد روز برای زنان: بهترین عینک ها را برای شکل صورت خود انتخاب کنید

  1. فرم عینکی انتخاب کنید که با شکل صورت و شخصیت دورنی شما همخوانی داشته باشد

امروزه شکل‌ها و اندازه‌های متعدد و مختلفی برای فرم عینک در بازار وجود دارد. در حالی که تعداد گزینه‌های انتخابی می‌تواند خیلی زیاد باشد، اما هنگام انتخاب فرم برای عینک‌های طبی باید به زیبایی شناختی نیز دقت کنید. فرمی ‌انتخاب کنید که با شکل صورت و شخصیت درونی شما همخوانی داشته باشد. لازم نیست عینکی کلاسیک یا مدرن انتخاب کنید، بلکه باید عینکی راحت و شیک انتخاب کنید. پس به این موارد توجه کنید تا بهترین عینک را انتخاب کنید: اگر صورت گرد دارید، یک قاب مستطیل شکل می‌تواند جلوه فوق العاده ای روی صورت داشته باشد. در حالی که یک صورت مربعی با عینک‌هایی با فرم گردتر زیباتر است.

  1. راهنمای خرید عینک: عینک خود را به طور حرفه ای اندازه گیری و تنظیم کنید

در راهنمای انتخاب عینک، سایز هم اهمیت ویژه ای دارد. شما باید به مواردی مانند لیز خوردن عینک از روی صورت یا فشردن بیش از حد پل بینی خود توجه کنید. اگر عینک اشتباهی را انتخاب کنید. نه تنها به سلامت چشم خود کمکی نمی‌کنید بلکه باعث ایجاد مشکلات دیگر نیز می‌شوید. عینک باید برای حفظ سلامت چشم و راحتی آن روی چشم استفاده شود. با انتخاب مناسب ترین عینک، مطمئن شوید که به درستی ساخته شده و عینک به گونه ای روی چشم‌ها قرار بگیرد که احساس راحتی داشته باشید.

هنگام اندازه گیری تناسب آن، متخصصان مراقبت از چشم عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرند. فاصله مردمک (PD) یکی از اندازه گیری‌های کلیدی است که قبل از خرید یک عینک مورد توجه قرار می‌گیرد. PD فاصله بین هر دو چشم شما است و می‌تواند توسط یک متخصص چشم اندازه گیری شود. حتی کوچکترین جزئیات نیز می‌تواند بر سلامتی چشم شما تاثیر بگذارد.

مطلب مرتبط: عینک‌های نسبتا هوشمند که می توانند عکس و تماس بگیرند؛ محصول مشترک ری

  1. روکش مخصوصی انتخاب کنید

اگر بیشتر اوقات از عینک طبی خود استفاده می‌کنید. مهم است که از پوشش‌های ضد انعکاس نور و ضد خش استفاده کنید. این پوشش‌ها بر روی لنز اعمال می‌شوند و به دید و راحتی شما در موقعیت‌های مختلف کمک می‌کنند. یک پوشش مناسب می‌تواند به کاهش تابش شدید شعاع آفتاب و بازتاب آن به چشم و کاهش خراش‌های جزئی از طریق سایش موقع تمیز کردن شیشه عینک کمک کند.

لینک مرتبط: ۱۰ مزیت جعفری: از کاهش وزن گرفته تا سلامت چشم ها

  1. عینکی را پیدا کنید که با سبک زندگی و فعالیت‌های روزانه شما مطابقت داشته باشد

سبک زندگی شما یکی دیگر از عوامل کلیدی در راهنمای انتخاب عینک است. به عنوان مثال، اگر کار در فضای باز را دوست دارید و مدام در حال فعالیت و حرکت هستید.  عینکی می‌خواهید که از روی چشم تکان نخورد. همچنین اگر زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانید، نیاز است تا یک جفت عینک آفتابی نسخه ای یا بدون نسخه تهیه کنید، زیرا محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای سلامت چشم شما بسیار مهم است. عینک‌های ورزشی و عینک‌های ایمنی نیز برای کسانی که ورزش‌ های بدنی انجام می‌دهند، مهم است، تا در حین تمرین ایمن باشند. داشتن یک جفت عینک دیگر با مدل متفاوت برای تغییر در ظاهر شما یا استفاده به عنوان پشتیبان در صورت شکستن عینک اولی نیز مفید است.

اینجا بخوانید: ۶ بهترین مواد غذایی  برای تقویت بینایی و سلامت چشم

در نهایت، انتخاب یک عینک عالی که همراه همیشگی شما است، خیلی مهم است. این نکات به شما کمک می‌کند عینک ایده آلی را انتخاب کنید که به سلامت و استایل شما را در اولویت قرار می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان