جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

مدیریت رژیم غذایی یکی از بزرگترین عوامل برای دستیابی به کاهش میل و ولع خوردن است. کنترل هوس‌های غذایی راحت تر از پرهیز از خوردن آن است. حتی افراد با اراده بالا تنها در 3 تا 4 روز می‌توانند هوس‌های غذایی خود را کنترل کنند. در حالی که برخی دیگر در انجام این کار شکست می‌خورند. اگر شما نیز به دنبال راه چاره برای کنترل هوس‌های غذایی و میل به خوردن انواع غذا و خوراکی‌ها هستید این مطلب با 5 روش موثر می‌تواند به شما کمک کند.

  1. به هوس‌های غذایی خود دقت کنید

هوس خوردن انواع خوراکی‌ها اغلب به آن سادگی که فکر می‌کنید به وجود نیامده است تا به آسانی از آن دست بکشید. بلکه میل به خوردن آن‌ها گاهی اوقات، به دلیل نیازهای عاطفی یا سایر محرک‌هایی است که بدن شما آن‌ها را آموخته است. بنابراین اگر بتوانید محرک‌های بدن خود را شناسایی کنید، یافتن راهی جایگزین خیلی ساده و راحت است.

لینک‌های مرتبط

۵ تمرین فوق‌العاده موثر برای سفت کردن بازوهای شل و افتاده

تست شخصیت شناسی با کمک بازو: روی هم گذاشتن بازوها از شخصیت شما می‌گوید

۵ حرکت موثر از تکنیک‌های دفاع شخصی برای مبتدیان

لیفت با نخ: مزایا، ماندگاری، عوارض و نواحی انجام آن

  1. کاهش میل و ولع خوردن؛ به خود زمان دهید تا انتخاب کند

ما اغلب هوس و میل به خوردن زیاد را خارج از کنترل خود می‌بینیم. اما اگر بتوانیم انتخاب آگاهانه ای داشته باشیم، می‌توانیم به بدن خود کمک بزرگی کنیم. تسلط بر این تکنیک ممکن است کمی‌سخت باشد. اما زمانی که به عواقب غذا خوردن بیش از حد فکر کنید، دیگر کار سختی نخواهد بود!

چگونه باید از این تکنیک استفاده کنید؟ آسان است! هر بار که هوس خوردن غذایی را داشتید، لحظه ای وقت بگذارید و فکر کنید که آیا راه دیگری برای مقابله با این میل و هوس وجود دارد یا خیر. مثلا اگر یک تکه شکلات در یخچال دارید، می‌توانید خیلی راحت در عرض چند ثانیه آن را بخورید، حتی شاید پس از خوردن آن کمی‌احساس گناه کنید اما خوردن آن کار آسانی است. اما برای جلوگیری از این حس، قبل از اقدام، کمی ‌به خود فرصت دهید و فکر کنید. شاید بتوانید به جای آن شکلات، چند خرما یا مقداری کشمش جایگزین کنید.

  1. به بدن خود توجه کنید

گاهی اوقات، بدن ممکن است در تلاش برای انتقال سیگنال‌هایی برای سلامت بدن به شکل هوس غذایی باشد. به عنوان مثال، در دوران یائسگی، بدن برخی افراد در پردازش قند با مشکل بیشتری مواجه می‌شود. پس اگر متوجه شدید که به طور ناگهانی هوس خوردن یک دونات مربا کرده اید، ممکن است بدن شما به قند نیاز داشته باشد. به طور مشابه، در صورت کمبود آهن، افراد ممکن است هوس خوردن غذاهای غنی از آهن مانند گوشت گاو و حتی برخی از مواد غیرخوراکی مانند خاک یا گچ داشته باشند. همچنین اگر میل به غذاهای غنی از پروتئین دارید، این احتمال وجود دارد که دچار سوءتغذیه پروتئین شده باشید.

  1. برای کاهش میل و ولع خوردن، استرس خود را کنترل کنید

استرس مزمن به طور مستقیم و به طور قابل توجهی بر هوس غذایی افراد تاثیر می‌گذارد. زیرا استرس حاد به سطح هورمون‌های مربوط به کنترل اشتها آسیب می‌رساند. اگر به خوردن “خوراکی‌های مفید” عادت دارید، شاید هر بار پس از احساس استرس، بدن شما طبق عادت همیشگی مثل هر زمان دیگری که تحت استرس یا فشار هستید، هوس غذا کند. مطالعات همچنین استرس مزمن را با خطر اضافه وزن یا چاقی بیشتر مرتبط دانسته اند. برای رفع این مشکل، باید از روش‌های جایگزین استفاده کنید. تا دفعه بعد که تحت فشار و استرس قرار گرفتید، بتوانید میل به خوردن را سرکوب کنید. از روش‌های جایگزین مانند پیاده روی، گوش دادن به موسیقی، صحبت با یک دوست، دیدن یک فیلم یا ورزش استفاده کنید.

لینک های مرتبط

خواص عناب؛ ۲۱ مزیت شگفت انگیز عناب + عوارض جانبی

مضرات شکر؛ ۱۱ دلیل مهم که نباید شکر مصرف کنید!

۶ غذای طبیعی برای کاهش سطح تستوسترون در زنان

۱۰ فایده شگفت انگیز پوست سیب زمینی (کچالو) برای سلامتی

خواص عناب؛ ۲۱ مزیت شگفت انگیز عناب + عوارض جانبی

خواص ریواس (رواش)؛ ۱۲ مزیت شگفت انگیز ریواس + عوارض جانبی

  1. خواب کافی داشته باشید

خیلی از افراد در طول روز هوس غذا خوردن را کنترل می‌کنند. اما شب قبل از خواب بر اساس عادت خود در مقابل میل زیاد به خوردن شکست می‌خورند. دلیل آن نیز کیفیت پایین خواب است. کودکان و نوجوانان یا زنان که کمبود خواب دارند احساس گرسنگی می‌کنند و هوس غذایی بیشتری دارند. کمبود خواب می‌تواند بر قشر پیش پیشانی مغز و آمیگدال تاثیر بگذارد. که می‌تواند تمایل شما به خوردن غذاهای خوش طعم و پر کالری را افزایش دهد. تنظیم چرخه خواب با رفتن به رختخواب و بیدار شدن در زمان معین، دوری از استفاده وسایل الکترونیکی قبل از خواب، اجتناب از غذا خوردن حداقل 2 ساعت قبل از خواب و خوابیدن در اتاق تمیز و مرتب از تکنیک‌های موثری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا خواب راحتی داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان