جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(3)

آیا امتحان سختی در پیش دارید و می ترسید نتوانید درس ها را حفظ کنید؟ شاید هم فردی بزرگسال هستید که گاهی یادش می رود کلیدش را کجا گذشته یا هم تاریخ مهمی را فراموش کرده اید! هرچند فراموش کردن بعضی چیزها امری طبیعی است. اما اگر این وضعیت حاد شود و شما ساده ترین چیزها را نیز از یاد ببرید، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین تقویت حافظه با طب آیورودا نیز امکان پذیر است. طب آیورودا به بهبود مشکلات حافظه، حواس پرتی و انحطاط مغز کمک می کند. این نکات و ترفندهای آیورودا را امتحان کنید تا تمرکز و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

لینک‌های مرتبط

آیا عسل گلوتن دارد؟

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی با ۷ تست ساده که می‌توانید در خانه انجام دهید

فواید ترکیب انار و عسل: معجزه طبیعت برای سلامت جسم و روح

فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید….

۵ بهترین فواید درمانی ترکیب محلب و عسل برای کاهش دردهای استخوانی و مفصلی

….ترکیب زنجبیل و عسل و لیمو را اگر هر روز به صورت مرتب مصرف کنید

تقویت حافظه با طب آیورودا

  1. این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید

درست همانطور که بدن شما به تغذیه نیاز دارد، مغز شما نیز برای سالم ماندن و عملکرد صحیح نیاز به تغذیه دارد. غذاهای طبیعی زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که باید از امروز در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. برخی از آن ها عبارتند از: روغن زیتون، گردو، بادام خیس خورده، کشمش، خرما و میوه های تازه. سایر غذاهایی که برای سلامت مغز و بهبود عملکرد حافظه شما عالی هستند عبارتند از عدس، لوبیا، پنیر و لپه. به گفته طب آیورودا، دانه های زیره مجاری مغز ما را باز می کنند و فلفل سیاه سبب پردازش ذهن می شود.

  1. تقویت حافظه و مغز با گیاهان دارویی

گیاهان دارویی آیورودا از هر سه توانایی یادگیری در مغز انسان – تفکر، احساس و عمل – پشتیبانی و بهبود می بخشند. برخی از این گیاهان خاص مانند گوتو کولا (آب قاشقی)، آشواگاندا (جنسینگ هندی) و باکوپا به عنوان تقویت کننده حافظه عالی عمل می کنند.

  1. طب آیورودا می گوید از آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب اکسیداتیو استفاده کنید

مغز برای عملکرد خوب به اکسیژن نیاز دارد. با این حال، با مصرف بالای اکسیژن و محتوای غنی از لیپید، مغز به شدت مستعد استرس اکسیداتیو می شود. چنین شرایطی منجر به افزایش رادیکال های آزاد در سلول های بدن می شود. آنتی اکسیدان ها یک راه حل اثبات شده برای خنثی کردن رادیکال های آزاد و متعادل کردن وضعیت ذهن و تقویت قدرت حافظه هستند. میوه ها و سبزیجات قرمز مانند هندوانه و گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هستند، پس حتما آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مطالب مرتبط:

۶ بهترین روغن مو برای شوره سر + کنترل خارش پوست سر

خواص روغن آفتابگردان؛ ۷ فایده شگفت انگیز + عوارض جانبی

تسکین سردرد با روغن: ۵ روغن موثر برای تسکین سردرد!

خواص روغن پونه کوهی؛ ۱۰ مزیت روغن پونه کوهی + عوارض جانبی

فواید روغن هسته انگور؛ ۵ روش موثر استفاده از روغن هسته انگور

فواید روغن سویا؛ ۶ فایده شگفت انگیز روغن سویا و عوارض جانبی آن برای سلامتی

  1. چای گیاهی برای آبرسانی به مغز

وقتی بدن آب کافی برای انجام وظایف خود در دسترس نداشته باشد، احساس ضعف و ناپایداری خواهد کرد. چنین وضعیتی ناشی از کم آبی مغز و عملکرد ضعیف آن است. به همین دلیل متخصصان طب آیورودا توصیه می کنند که نوشیدن چای های گیاهی خاص می تواند مغز را هیدراته و قدرت ذهنی و حافظه را تقویت کنند. برخی از این دمنوش های گیاهی شامل زنجبیل، دارچین، زعفران و جعفری و آویشن می باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

  1. به کیفیت خواب خود دقت کنید

شاید برای شما جالب باشد: حرف زدن در خواب: چگونه صحبت کردن در خواب را متوقف کنیم؟

کمبود خواب به شدت بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد و می تواند خواب را مختل کند. به همین دلیل حافظه و مهارت های فکری و ذهنی نیز مختل خواهد شد. بنابراین مهم است که هر شب استراحت کافی داشته باشید. سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و صبح ها در ساعت مشخصی بیدار شوید. همچنین طب آیورودا توصیه می کند برای بهبود کیفیت خواب خود، چرخه خواب را با ساعات غروب و طلوع خورشید هماهنگ کنید. اگر دچار اختلال خواب هستید، گیاهان دارویی آیورودا باکوپا می تواند به آرامش مغز و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان