جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
3
(2)

آیا تا به حال به قانون کارما فکر کرده اید؟ اصلا می دانید کارما چیست و چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ یا این که معنی کارما و کلمه کار ما چیست؟ کارما به معنی اعمال و مجموع اقدامات و تاثیر و پیامدهای آن ها است. در واقع این اصطلاح در ادیان هندی به علت و معلولی اشاره دارد که اصل کارما نامیده می شود. یعنی قصد و اعمال یک فرد (علت) بر آینده او (معلول) تاثیر می گذارد. یعنی هرآنچه شما انجام دهید به شما برمی گردد.

انرژی عرفانی و جادویی در جهان هستی وجود دارد که ما همیشه نمی‌ توانیم آن را از دیدگاه منطقی انسانی خود درک کنیم. اگر هنوز کمی در مورد وجود کارما تردید دارید، نگاهی به گذشته به زندگی خود یا زندگی دیگران بیندازید. احتمالا نمونه‌های واقعی کارما را در عمل خواهید یافت.

انواع مختلف کارما

هرچند در هندوئیسم سه نوع کارما وجود دارد:

  • کارما پرابدا: شامل اعمالی می شود که شما در این زندگی انجام داده اید.
  • سانچیتا کارما: به مجموع تمام کارماهای یا اعمال گذشته شما در دوران زندگی قبلی اشاره دارد
  • و کارما آگامی: از تصمیمات فعلی و اقداماتی که انجام داده اید ناشی می شود.

با این حال، وقتی در مورد انواع کارماها صحبت می شود، بیشتر به کارماهای خوب و بد اشاره می کنند.

  • کارمای خوب زمانی است که شما کمک مثبتی به جهان می‌ کنید، مانند کمک به کسی که نیازمند است. یا تعریفی واقعی از کسی که کنارتان هست، چه کسی که دوستش دارید یا یک غریبه و باعث ایجاد لبخند او می شود. این عمل خوب به نوعی به شما باز می گردد – شاید در زندگی تان با افراد دوست داشتنی ملاقات کنید، پول غیرمنتظره ای دریافت کنید یا اتفاقات خوب دیگری برایتان بی افتد.

برعکس؛

  • کارمای بد زمانی رخ می دهد که شما عملی منفی مانند انجام یا گفتن چیزی که از روی حسادت یا عصبانیت انجام دهید که سبب آزار دیگران شود. سپس ممکن است همین انرژی منفی را در قالب چالش ها و سختی های مختلف در زندگی خود دریافت کنید. یا هم شخصی دیگر همین عمل را در مقابل شما انجام دهد. هرچند همیشه همان کاری که شما انجام داده اید برایتان اتفاق نمی افتد اما مطمئن باشید انرژی کاری که انجام می دهید، به شما برمی گردد.

حالا که تعریف و مفهوم کارما را می دانید بیایید در مورد 12 قانون کارما بخوانیم.

قانون کارما از کجا می آید؟

علاوه بر انواع مختلف کارما، 12 قانون کارما نیز وجود دارد. آن ها را به عنوان قوانینی برای انجام بازی کارما و درک نحوه عملکرد آن در نظر بگیرید. قوانین کارما از باور و اعتقاد ادیان هندو و بودایی سرچشمه می گیرد. در این مکاتب فکری، 12 قانون کارما ابزاری برای تفسیر چگونگی عملکرد انرژی در جهان ما هستند. کارما در لغت یعنی عمل. این قوانین به ما کمک می کنند تا بفهمیم اعمال ما چگونه بر خود، دیگران و جهان تاثیر می گذارد

12 قانون کارما چیست؟

قانون کارما؛ بزرگ

اولین قانون کارما قانون بزرگ است که به عنوان قانون علت و معلول نیز شناخته می شود. آنچه که وقتی افراد در مورد معنای کارما فکر می کنند، به ذهن شان خطور می کند. این قانون می گوید: هر فکر یا انرژی که از درون خود به جهان می بخشید، بازتابی از خوبی یا بدی است که به شما باز خواهد گشت. این ضرب المثل “هرچه می کاری، دور می کنی است.” “اگر عشق و مهربانی بکارید، در عوض آن را دریافت خواهید کرد.”

قانون خلقت

قانون آفرینش در مورد خلق و ایجاد است. حتما تا کنون فهمیده اید که هیچ اتفاق خوبی به طور جادویی در زندگی شما رخ نمی دهد. بلکه باید برای خلق یک اتفاق خوب کاری انجام دهید. قدرت ایجاد و خلق اتفاقاتی ایده آل در درون شما نهفته است.

قانون تواضع

در قانون سوم کارما می گوید وقتی می خواهید چیزی را در زندگی خود تغییر دهید، ابتدا باید آنچه را در حال حاضر دارید، بپذیرید. این مقدمه قانون تواضع است. ویژگی است که افراد بسیار موفق همیشه از آن پیروی می کنند. آن ها افرادی قوی، مهربان، سخاوتمند و بسیار متواضع هستند. افراد موفق وقتی مسیر خود را شروع کردند، مجبور شدند چیزهایی از زندگی را در مورد خود و جامعه بپذیرند. بنابراین مهم نیست از کجا شروع کنید، اگر بتوانید تمام جنبه های از زندگی خود را که خارج از کنترل است، در اختیار بگیرید، می توانید مسیر آینده خود را نیز در اختیار داشته باشید. آینده ای شاد، سالم و موفق!

قانون رشد

همانطور که از نامش پیداست، این قانون در مورد رشد دورنی است که با تغییر و تکامل درونی ما همراه است. واقعیت بیرونی نیز تغییر می کند. اینجاست که رشد فردی و خواندن کتاب های خودیاری وارد عمل می شوند. باید گفت رشد پایان ندارد – همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری، تغییر و بهبود وجود دارد.

قانون کارما؛ مسئولیت

قانون مسئولیت در مورد همه چیزهایی صحبت می کند که در زندگی اتفاق می افتد، چه اتفاقات خوب یا اتفاقات بد. این ما هستیم که مسئول نحوه زندگی‌ خودمان هستیم، نه شخص دیگری. این مسئولیت ما است که چگونه خود را به دیگران معرفی می کنیم. چگونه به دیگران اجازه می دهیم با ما رفتار کنند و چگونه با دیگران رفتار می کنیم. برای اجرای این قانون، مسئولیت نقشی که در هر موقعیتی دارید را بر عهده بگیرید.

قانون اتصال

قانون اتصال می گوید همه چیز و هر فرد به نوعی به هم مرتبط است. برای مثال اگرچه ممکن است گذشته شما، حال و آینده افراد کاملا متفاوت به نظر برسند، اما همه آن ها همچنان به هم وصل هستند. هر اتفاقی را که تجربه کرده اید منجر به پیش آمدی جدید می شود. همه افراد و همه اتفاقات با هم مرتبط هستند. همان طور که به خود کمک می ‌کنیم، می آموزیم، عشق می ‌ورزیم، به خود احترام می‌ گذاریم، همین کار را برای دیگران نیز انجام می‌ دهیم. ارتباط همیشه وجود دارد. ما فقط باید مراقب باشیم و هماهنگ با اتفاقات حرکت کنیم.

قانون کارما؛ نیرو

اگرچه برخی از ما ممکن است ادعا کنیم که می توانیم چندین کار را به صورت حرفه ای انجام دهیم. اما تمایل به انجام همه کارها به یکباره اغلب فقط سرعت ما را کاهش می دهد. قانون نیرو می گوید که شما نمی توانید انرژی خود را به طور همزمان روی دو چیز مصرف و متمرکز کنید. وقتی در یک زمان روی یک چیز تمرکز می ‌کنید، نتیجه بهتری به دست می آورید و کارهای بیشتری هم انجام می دهید.

قانون بخشش و مهمان نوازی

این قانون کارما تماما در مورد از خودگذشتگی، بخشیدن به دیگران است. به این معنی که شما تنها به حرف زدن یا فکر کردن به چیزهای خوب بسنده نمی کنید، بلکه همچنین در این مسیر قدم بر می دارید و باور خود را با عمل دنبال می کنید. برای مثال، فرض کنید که شما به کمک مالی به امور خیریه اعتقاد دارید. بنابراین، قانون بخشش و میهمان نوازی می گوید که وقتی فرصتی برای کمک دارید، به جای این که صرفا از تحقق آن حمایت کنید، آن را دنبال می ‌کنید و حتی در حد توان کمک می کنید.

قانون اینجا و اکنون

همانطور که احتمالا می توانید حدس بزنید، قانون اینجا و اکنون از زمان حاضر حرف می زند. بیشتر ما زندگی خود را با فکر کردن به گذشته و کارهای اشتباهی که انجام دادیم، می گذرانیم و همان ضبط قدیمی را بارها و بارها در ذهن خود پخش می کنیم. اگر در اینجا و اکنون زندگی می کنیم و با آنچه انجام می دهیم، می بینیم، مزه می کنیم، بو می کنیم و احساس می کنیم، هماهنگ باشیم. زمانی که در حال تعامل با دیگران، خوردن یک وعده غذایی، تماشای یک فیلم هستیم، به همان لحظه فکر کنید نه گذشته و نه آینده. اگر دقت کنید، در میابید که احساس و انرژی آن لحظه شما متفاوت تر، جذاب تر و باارزش تر هر زمان دیگری است.

قانون تغییر

اگر در جریان انجام یک کار، متوجه شده اید که قبلا هم در چنین موقعیت مشابهی قرار گرفته اید، این همان قانون تغییر در عمل است. در واقع نشانه ای از کائنات است که شما را وادار می کند تا درسی از آن بگیرید. این الگو تا زمانی که از تجربه خود درس بگیرید و کاری متفاوت انجام دهید. همچنین به نسخه بهتری از خود تبدیل شوید و چرخه معیوب را متوقف کنید، به تکرار خود ادامه می دهد. مشکل این است که خیلی از مردم بیش از این که احساسا کنند، بیش از حد فکر می کنند. برای تغییر الگو و مشکل خود، باید بتوانیم افکار و احساسات را به هم وصل کنیم و سپس به تنظیم و ایجاد تغییرات بر اساس آن اقدام کنیم.

قانون کارما؛ صبر و پاداش

این قانون کارما اساسا به این معنی است که کار منسجم یا “کار سخت و با پشتکار نتیجه می دهد.” این که به طور مداوم کار کنید و از اهداف بزرگ خود دست نکشید، حتی زمانی که هیچ پیشرفتی نمی بینید، همچنان به کار خود ادامه دهید. با اذعان به این که دستیابی به چیزهای بزرگ مستلزم زمان و پشتکار است، تسلیم نشدن، هدیه دادن به خود و جشن گرفتن موفقیت های خود، در مسیر زندگی، شرح قانون صبر و پاداش کارما است.

قانون اهمیت و الهام

قانون اهمیت و الهام به ما می گوید که همه ما ارزشی برای جهان داریم. ما هدایای منحصر به فردی هستیم که وجود خود را با جهان به اشتراک می گذاریم و بر زندگی ما نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. مهم نیست که سهم ما در جهان چقدر کوچک و بی اهمیت به نظر می رسد. هر زمان که به تقویت انگیزه نیاز داشتید، از این قانون کارما استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید: از جهان همان قدر سهم می گیرید که به جهان هدیه می دهید.

12 قانون کارما چگونه بر زندگی ما تاثیر می گذارد؟

بنابراین، چرا باید به کارما اهمیت دهیم؟ پاسخ کوتاه این است که این قانون زندگی ما و دیگران را به کل تحت تاثیر قرار می دهد، خواه ما از آن آگاه باشیم یا نه. عمل شما به شما باز خواهد گشت. قانون کارما به ما یک قطب ‌نمای اخلاقی می‌دهد. نکته جالب این است که ما در حین زندگی، کارمای خودمان را ایجاد می کنیم – چه خوب و چه بد. برای مهار قدرت 12 قانون کارما، باید با کمک حس مثبت و کارهای مثبت به جهان از کارمای خوب بهره ببریم و در مقابل عمل مثبت واکنش مثبتی از جهان به دست بیاوریم. به عبارت دیگر، کارهای خوب انجام دهید زیرا برای شما احساس خوبی ایجاد می کند، نه فقط به این دلیل که در ازای آن به دنبال ثروت هستید.

لینک های مرتبط

۷ قانون سختگیرانه ایلان ماسک برای فرزندانش

پایبندی به عادات خوب؛ چگونه با “قانون ۲ دقیقه” از به تعویق انداختن کارها دست برداریم

عجیب ترین قوانین کشورها: ۱۰ قانون عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان!

۸  قانونی که فقط احمق ها از آنها پیروی می ‌کنند

۷ گام که قانون جذب به موفقیت شما در سال ۲۰۲۲ واقعا کمک کند

۱۲ قانون پس انداز پول که ثروتمندان دنبال می ‌کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان