جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

دمنوش کاهش اشتها:حتما تا حالا تلاش کرده اید به خوردن غذا‌های سالم عادت کنید، و می‌دانید که چقدر خوردن خوراکی‌ها و میان وعده‌های رنگارنگ وسوسه انگیز هستند. برای همین خیلی‌ها سعی می‌کنند تا روشی برای سرکوب اشتها پیدا کنند. همچنین در حالی که بسیاری از روش‌های ادعا شده برای کاهش و سرکوب اشتها  وجود دارد و خیلی از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما روشی جالب وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت تر ولع غذایی خود را کاهش دهید؛ بله! دمنوش کاهش اشتها .

این دمنوش‌ها کدام‌ها اند؟ چه عملکردی در بدن شما دارند؟ جواب این سوالات را در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه دریافت کنید!

چرا این قدر به خوردن غذا‌ها علاقه داریم؟

قبل از این که در مورد دمنوش‌های کاهش اشتها برایتان بگوییم، مهم است که بدانید میل به خوردن زیاد از کجا می‌آید. هوس‌‌های غذایی منشا گوناگونی دارند. همه چیز با میل فرد مرتبط است. عاملی که میل به خوردن یک غذا و خوراکی را در کسی ایجاد می‌کند، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از گرسنگی واقعی گرفته تا افت قند خون و بی‌ حالی. شما باید بی حالی و بی حوصله گی خود را از بین ببرید تا میل به خوردن در وجودتان کاهش یابد.

اما چگونه؟ اینجاست که باید از دمنوش‌ها کمک بگیرید. اگر میل به خوردن میان ‌وعده یا خوراکی‌ها با حس گرسنگی واقعی مرتبط نیست، می‌توانید از دمنوش و چای‌هایی که قند یا کالری ندارد، مصرف کنید.

نوشیدن چای یا دمنوش‌های گیاهی به جای هوس غذایی، گامی‌در مسیر درست تغذیه سالم است. اما ممکن است برای از بین بردن هوس خوردن غذا‌ها کافی نباشد. بسته به قدرت ولع، چای تن‌ها راه حل نیست. اما می‌تواند به ‌عنوان یک «طرح B» یا حداقل یک گام مفید برای از بین بردن ولع بیش از حد شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

دمنوش کاهش اشتها برای سرکوب ولع و مبل خوردن

قبل از خواندن ادامه مطلب، باید بدانید دمنوش‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شود، چای‌های گیاهی معمولی و طبیعی بدون هیچ گونه افزودنی هستند، نه چای‌های کاهش وزن یا هر نوع چای دیگر. هر کدام از این دمنوش‌ها دارای ویژگی‌های ذاتی است که برای م‌هار میل به خوردن زیاد و سرکوب اشتها مفید می‌باشند.

دمنوش کاهش اشتها ؛ چای سبز

اکثر مردم از فواید چای سبز برای سلامت بدن آگاه هستند. اما خیلی‌ها نمی‌دانند که تحقیقات زیادی برای اثبات فواید آن انجام شده است. چای سبز برای کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌‌هایی مانند آرتریت و دیابت و حتی سرطان مفید می‌باشد. همچنین این چای انتخابی ایده آل برای کسانی است که به دنبال کاهش اشتها ی و یک نوشیدنی سالم در میان وعده‌های خود هستند.

چای سبز دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با هورمون‌های گرسنگی کمک می‌کند. می‌تواند منجر به سرکوب اشتها و کاهش وزن نیز شود. همچنین این چای سرشار از مواد مغذی گیاهی است.

چای نعنا

چای نعناع لزوما دارای فوایدی مشابه چای سبز برای سلامت بدن نیست، اما به کاهش اشتها ی شما کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که طعم و عطر نعناع می‌تواند گرسنگی را سرکوب کرده و ساعت‌ها حس سیری کنید. علاوه بر این، نعناع می‌تواند بعد از غذا خوردن، معده شما را آرام کند. این نوشیدنی به شما کمک می‌کند تا حس بهتری داشته باشید و به راحتی غذا را هضم کنید. از طرفی باعث می‌شود از خوردن دسر شیرین یا غذا‌های اضافی دست بردارید.

چای هیبیسکوس

این دمنوش با طعم ترش برای کسانی که زیاد چای می‌نوشند، عالی است. چای هیبیسکوس دارای پلی فنول‌ها است که مصرف آن به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می‌کند. علاوه بر این، این چای می‌تواند به رفع تشنگی موثر باشد. به خصوص اگر به جای نوشیدنی‌های شیرین از آن مصرف کنید.

چای شکلاتی

برای افرادی که از خوردن چیز‌های شیرین رنج می‌برند و دندان درد می‌گیرند، چای شکلاتی بدون شیرینی بهترین گزینه است. اگر هوس خوردن غذا‌ها و خوراکی‌های شیرین دارید، یک فنجان چای شکلاتی بنوشید، زیرا طعم شکلاتی آن بدون شکر و کالری ولع شما به شیرینی‌ها را کمتر می‌کند.

دمنوش کاهش اشتها با چای قاصدک

چای قاصدک شاید گرسنگی را م‌هار نکند، اما یک ادرارآور است که می‌تواند به کاهش نفخ کمک کند. همچنین سرشار از پتاسیم است و برای جبران الکترولیت‌های از دست رفته ایده آل می‌باشد.

چای زنجبیل

دمنوش زنجبیل – تا زمانی که با زنجبیل واقعی و نه طعم زنجبیل درست شود – سبب تسکین دستگاه گوارش می‌شود و به مشکلات گوارشی مانند معده درد خفیف و حالت تهوع کمک می‌کند. نکته خوب در مورد استفاده از این چای رفع مشکلات معده بدون هیچ عارضه جانبی است. بنابراین اگر متوجه شدید که معده شما گهگاهی باعث آزار شما می‌شود، این دمنوش را امتحان کنید تا معده آرام شود. همچنین چای رازیانه می‌تواند اثربخشی مشابه چای زنجبیل داشته باشد.

دستور العمل دمنوش کاهش اشتها

این دستور العمل برای درست کردن چای یا دمنوش گیاهی ساده است که می‌توانید در خانه آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش کاهش اشتها

چای سبز با برگ کامل

برگ نعنا خشک

پوست پرتقال خشک شده

آب جوش

دستورالعمل:

با توجه به فواید بالقوه این چای برای سلامتی بدن، نخست از چای سبز با برگ کامل شروع کنید. مقداری برگ نعناع خشک را برای خواص اشتها آور و مقداری پوست پرتقال خشک را برای رنگ و طعم فوق العاده آن، باهم مخلوط کنید. پوست پرتقال همچنین دارای خواص ضد الت‌هابی است. مخلوط را در یک قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید تا زمانی که خوب دم کشیده و طعم و بوی آن را تشخیص دهید. حالا دمنوش شما آماده است، می‌توانید گرم یا سرد از آن بنوشید.

اقدامات احتیاطی چای گیاهی

به طور کلی، چای برای شما خیلی مفید است، اما برخی از مسائل بهداشتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، به خصوص اگر روزانه چندین فنجان دمنوش می‌نوشید. نوشیدن بیش از حد چای می‌تواند در توانایی فرد برای جذب مواد مغذی اختلال ایجاد کند. اگر زیاد چای می‌‌نوشید، بهتر است در وعده‌‌های غذایی چای ننوشید تا بر جذب آهن و سایر مواد مغذی تاثیر نگذارد.

اگر کسی دارو مصرف می‌کند باید قبل از نوشیدن هر نوع چای گیاهی با پزشک خود در مورد تداخلات احتمالی آن مشورت کند. گاهی اوقات، این گیا‌هان مفید می‌توانند سبب ایجاد مشکلات اساسی در تداخل با دارو‌ها شوند، به خصوص اگر چای زیاد و مداوم مصرف می‌نوشید.

فراتر از تعاملات و عوارض جانبی، اگر واقعا از نظر جسمی‌حس گرسنگی می‌کنید یعنی (بی حوصله نیستید یا از روی عادت هوس غذا می‌خوری)، سعی نکنید با یک فنجان چای بر این احساسات غلبه کنید. اگر واقعا گرسنه هستید، قطعا می‌‌توانید از چای به عنوان مکمل نه جایگزین، استفاده کنید. به خصوص با توجه به این که بسیاری از چای‌‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌‌ها، پلی فنول‌‌ها و فلاونوئید‌ها هستند.

لینک‌های مرتبط

فواید چای ابریشم ذرت؛ از تامین ویتامین C بدن تا درمان راش و جوش

۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها که علم تایید می‌کند

۱۸ ماده غذایی که به سرکوب اشتها و کاهش وزن کمک می‌کنند

علم چه می‌گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

خواص چای زرد؛ از مزایای شگفت انگیز این چای چه می‌دانید؟

فواید چای سفید؛ از سلامت قلب تا استفاده در محصولات آرایشی و زیبایی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان