جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1.5
(2)

تیپ بدنی شما چیست؟ نظریه شخصیت شلدن انواع مختلف شکل بدن و ویژگی های شخصیتی آن ها را بررسی می کند. تست شخصیتی تیپ بدنی: تا کنون، حتما می دانید که تست های شخصیت بر اساس ویژگی های بدن ما و نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، صحبت کردن، غذا خوردن یا خیلی چیزهای دیگر، به رمزگشایی ویژگی های شخصیتی ما کمک می کند. امروز، نظریه شخصیت شلدون را بررسی خواهیم کرد که با تیپ‌های بدنی مختلف مرتبط است تا ویژگی‌های شخصیتی و انواع خلق و خوی انسان را بدانیم. در دهه 1940، ویلیام هربرت شلدن تیپ های بدن را با ویژگی های شخصیتی افراد مرتبط کرد. او هر بدن را به عنوان سوماتوتیپ طبقه بندی کرد و ویژگی های جسمی و روانی آن ها را تقسیم بندی کرد.

تست شخصیتی تیپ بدنی

همچنین می توانید با تست شخصیت شناسی از روی امضا به ویژگی های شخصیتی خود پی ببرید!

مطلب مرتبط: تست شخصیت شناسی صداقت: آنچه اول می بینید آشکار می سازد چقدر صادق هستید!

حالا بیایید با هم ارتباط بین تیپ های مختلف بدن و ویژگی های شخصیتی آن را مطالعه کنیم.

  1. ویژگی های شخصیتی اکتومورف

تست شخصیتی تیپ بدنی

اگر تیپ بدنی فردی اکتومورفیک است، تیپ بدنی او لاغر و معمولا قد بلند است. آن ها دارای شانه های باریک، صورت باریک، سینه باریک و پاها و بازوهای باریک هستند. این افراد باید سالم و به اندازه غذا بخورند، اما به نظر می رسد اگر به غذای خود توجه نکنند نیز هرگز وزن اضافه نمی کنند. افراد با این تیپ بدنی معمولا درونگرا، ملایم، آرام، باهوش، اما بسیار خودآگاه هستند. آن ها نیز گاهی اوقات در فضا های جمعی و اجتماعات احساس اضطراب می کنند. تیپ شخصیتی اکتومورف کسی را به حریم خود راه نمی دهد و سعی می کند همه چیز را در درون خود نگهدارد. نمی توانند خیلی زود با مردم ارتباط برقرار کنند. آن ها معمولا افرادی ساکت، متفکر و هنرمند هستند.

بیشتر بخوانید:  روانشناسی اعتماد به دوستان: آیا می توانید به دوستان خود اعتماد کنید؟!

آیا می دانستید که از روی شکل صورت هم می شود به ویژگی های شخصیتی مان پی ببریم؟

  1. تست شخصیتی تیپ بدنی با ویژگی های شخصیتی مزومورف

جذاب

شلدن معتقد است افراد با تیپ بدنی مزومورفیک، معمولا افرادی جذاب هستند. آن ها معمولا سر بزرگ، شانه های پهن با کمر باریک دارند. این افراد عضلاتی قوی با بازوها و پاهای قوی و جذاب دارند. آن ها معمولا چربی بسیار کمی روی بدن خود دارند. هرچند این افراد از جذابیت ذاتی برخوردار اند اما به حفظ فرم بدن خود توجه زیادی دارند. آن ها شجاع و ماجراجو هستند. افرادی قاطع که از رویارویی با چالش‌های جدید یا امتحان کردن چیزهای جدید نمی‌ترسند. فردی با تیپ شخصیتی مزومورف رقابت جو است. این افراد پنهانی یا آشکارا به دنبال قدرت هستند. افرادی کاملا مسلط هستند. هیجان و ریسک در زندگی را دوست دارند و پذیرای فرصت ها هستند.

چقدر در کنترل خشم خود مهارت دارید؟ این آزمون را انجام دهید: تست شخصیت: حیوانی را که ابتدا می بینید محرک خشم شما را آشکار می سازد!

  1. ویژگی های شخصیتی اندومورف

اگر تیپ بدنی فردی اندومورفیک باشد، از نظر فیزیکی بدن گلابی شکل دارند؛ بدن گرد با باسن‌های پهن و شانه‌های باریک. این افراد هرچند مچ و مچ پای لاغر دارند، اما معمولا روی بازوها و ران‌ها خود چربی دارند. آن ها افرادی اجتماعی، راحت، بردبار و آرام هستند. افرادی شوخ طبعی هستند و عاشق غذا خوردن. با همه این ها، آن ها را فراموش نکنید، زیرا نیاز زیادی به محبت دارند.

تستی جذاب:  تست شخصیت شکل ناخن: شکل ناخن های شما چگونه است؟

امیدوارم از انجام این تست لذت برده باشید. همچنین شما می توانید از روی شکل دندان ها، خود را بهتر بشناسید. فقط کافیست در آینه به دندان های خود نگاه کنید و با دیدن شکل دندان های خود عددی از تست شخصیت شکل دندان ها را انتخاب کنید تا خود را بیشتر بشناسید!

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

و تست های جذاب دیگر:

تست شخصیت؛ بزرگ ترین نقطه قوت شما در عشق چیست؟

تست شخصیت تصمیم گیری؛ با این آزمون ساده ویژگی های تصمیم گیری خود را بدانید!

آزمون تشخیص کودک مقصر: کدام کودک مقصر دردسر ایجاد شده است؟

تست دقت: آزمون بینایی چهره پنهان

رویای پنهان شما درباره عشق چیست؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان