جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(3)

از توانایی مغز برای روشن کردن یک لامپ تا سردردهای شدید به دلیل تغییر وضعیت آب و هوایی، این حقایق شگفت انگیز بدن حتی دانشمندان شگفت زده کرده است. اما می توانند دلایلی باشند که شما هر روز از زندگی و بدن خود قدردانی کنید.

در این مطلب از قدرت‌های پنهان انسانی که همه مردم دارند، صحبت می کنیم. به خواندن ادامه دهید!

مطلب مرتبط: آیا گیاهان هنگام چیده شدن یا بریده شدن جیغ می‌زنند و گریه می‌کنند؟

حقایق شگفت انگیز بدن

  1. مغز شما الکتریسیته کافی برای روشن کردن یک لامپ کوچک تولید می کند.

حقایق شگفت انگیز بدن

مغز ما حدود 100 میلیارد سلول به نام نورون دارد. وقتی حرکت می کنیم، می بینیم، فکر می کنیم، به رویاهایمان فکر می کنیم.. یا می خندیم، زمانی است که سیگنال های الکتریکی و مواد شیمیایی بین میلیاردها نورون در این بزرگراه عصبی در حال رقابت هستند. بنابراین، حتی اگر یک نورون مقدار بسیار کمی الکتریسیته تولید کند. همه آن ها با هم می توانند الکتریسیته کافی برای روشن کردن یک لامپ کوچک ایجاد کنند.

مطلب مرتبط: حقایقی مهم در مورد علل نابینایی که قبلا هرگز نشنیده اید

  1. حقایق شگفت انگیز بدن؛ حس بویایی شما می تواند شما را به گذشته بازگرداند.

خاطرات گذشته

وقتی چیزی را بو می کنیم که ارتباطی معنادار با گذشته دارد. اولین چیزی که تجربه می کنیم احساساتی است که در آن لحظه داشتیم و سپس خاطره همان لحظه در ذهنم به تصویر کشیده می شود. حتی گاهی اوقات ما تصویر آن زمان و مکان را به خاطر نمی آوریم اما احساس آن لحظه خود را به یاد می آوریم.

این توانایی در واقع یک توضیح تکاملی بسیار ساده دارد. بخشی از مغز ما به تشخیص مواد شیمیایی اختصاص دارد. که در صورت نزدیک شدن چیزی به ما سیگنال می دهند، این همان کاری است که حس بویایی ما انجام می دهد. این توانایی که جز حقایق شگفت انگیز بدن است، برای ماندگاری و یادآوری خاطرات گذشته ما خیلی مهم است.

مطالب جذاب دیگر: ۱۲ روش کاهش وزن بدون رژیم: با این روش ها به سرعت لاغر و خوش فرم شوید

  1. سردرد می تواند به ما بگوید که با نزدیک شدن به آب و هوای بد به دنبال سرپناه باشیم.

دیدنی

برای برخی از افراد، سردرد فقط نشانه ای نیست که بیش از حد خسته است یا بیش از حد کار کرده. بلکه می تواند در مورد پیش بینی و تغییر وضعیت آب و هوایی نیز باشد. در واقع، تحقیقات تایید کرده که برخی از سردردها، از سردردهای خفیف تا شدید، به دلیل تغییرات آب و هوایی به وجود می آید. دلیل آن نیز تغییرات دما بر بدن انسان است.

بعضی از سردردها ممکن است به دلیل افزایش سریع دما یا فشار باشد. که معمولا در طول طوفان رخ می دهد. در طوفان هوای سرد و گرم با هم مخلوط می شوند و تغییراتی در فشار هوا ایجاد می کنند که به آن (بارومتریک) نیز می گویند. زیرا رعد و برق، باران و باد با هم ایجاد می شوند. این نوع فشار هوا در واقع به یک ناحیه معین مغز نیرو یا فشار وارد می کند و سبب سردرد می شود.

مطالب مرتبط: مرد هوس باز؛ ۸ نشانه مردی که با شما بازی می کند!

  1. ما می توانیم یک فرد 45 کیلوگرامی را بلند کنیم اما یک سنگ 45 کیلوگرامی را نه

حقایق شگفت انگیز بدن 2

بلند کردن یک «انسان زنده» راحت تر است، زیرا فرد می تواند خود را با جاذبه زمین وفق دهد. و وزن خود را در جهات مختلف و بیشتری تقسیم کند. مثلا اگر فرد بخواهد، می‌تواند دست‌هایش را دور شما بپیچد که کار را آسان‌تر می‌کند. هنگام بلند کردن یک جسم یا شی، مانند سنگ، آن‌ها نمی تواند جاذبه و وزن خود را توزیع کند. جاذبه در موقعیت پیش فرض قرار دارد و این کار بلند کردن آن را بسیار سخت تر می کند.

مطالب مرتبط: داستان سرپناههای عجیب و غریب برای بی خانمان ها در لندن عصر انقلاب صنعتی!

  1. مغز زنان در طول بارداری منقبض می شود!

جذاب

یک تحقیق نشان می دهد که  مغز زنان در دوران بارداری واقعا کوچک/منقبض می شود، اما این یک چیز منفی نیست. با کوچک تر شدن مغز، زنان کارآمدتر و برای مادر شدن آماده می شوند.

مطالب مرتبط: عجیب‌ترین حقایق در مورد نینجاها که از آنها قطعاً بی خبر هستید!

در واقع، با از دست دادن بخشی از مغز، درک زنان از باورها، احساسات و سیگنال های غیرکلامی دیگران افزایش می یابد. این تغییرات توانایی مادران را برای دلبستگی به نوزادش افزایش می دهد. و او را نسبت به تهدیدات بیش از حد آگاه می کند. تا بتواند سریع تر از کودک و خودش محافظت کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان