پیام رسان بوتیم چیست و چقدر ایمن است؟

توسطنگار ستوده

مهر ۱۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مهر ۱۹, ۱۴۰۱ , ,
پیام رسان بوتیم

آیا از پیام رسان بوتیم استفاده می کنید؟ و آیا فکر کرده اید استفاده از بوتیم (Botim) بی خطر است یا خیر؟ اکثر کارشناسان فناوری موافق هستند که Botim یک برنامه نسبتا ایمن برای استفاده کاربران آن است. تماس (صدا روی پروتکل اینترنت) VOIP ذاتا خطرناک نیست و Botim با ایمنی و حریم خصوصی خود مانند سایر شرکت های فناوری بزرگ رفتار می کند.

در حالی که داده‌های کاربر ثبت می‌شوند اما تا حد زیادی ناشناس باقی می مانند، پس کمترین نگرانی در مورد پیامدهای شخصی آن وجود دارد. اگر می خواهید همه چیز را در مورد ایمنی Botim بدانید، این مطلب را مطالعه کنید. به خواندن ادامه دهید!

پیام رسان بوتیم چیست؟

به احتمال زیاد با Botim آشنا هستید. اما، بسیاری از مردم در مورد شرکت و نحوه عملکرد آن اطلاعات دقیقی ندارند. شما می توانید تماس های صوتی یا تصویری را از طریق این پیام رسان انجام دهید. در هر صورت، Botim به ایجاد ارتباط فوری بین کاربران خود کار می کند.  این پیام رسان همچنین قابلیت های دیگری نیز دارد. می توانید موقعیت خود را روشن و کاربران دیگر را در سایر نقاط پیدا کنید. که باعث می شود کمی متفاوت از برخی پیام رسان های دیگر عمل کند.

نکته قابل توجه این است که بوتیم در خاورمیانه و جنوب آسیا محبوبیت خاصی دارد. زیرا در این مناطق بسیاری از برنامه های محبوب VOIP دیگر در دسترس نیستند. بوتیم برای پر کردن این خلا به وجود آمده است و بسیاری از مردم از استفاده روزانه از آن لذت می برند.

مطلب مرتبط: هالو اپ (HalloApp) شبکه اجتماعی جالب و جدیدی که کارمندان واتس اپ ساخته اند

چرا بعضی ها نگران ایمنی به Botim هستند؟

Botim یک سرویس پیام رسان است. این پیام رسان مشابه دیگر اپلیکشن ها در برنامه VOIP عمل می کند. با این اوصاف، نگرانی‌هایی مبنی بر ایمن بودن یا نبود در مورد هر برنامه اینترنتی وجود دارد.

قبل از این که از Botim استفاده کنید، باید مطمئن شوید که آیا برنامه ای ایمن و قانونی است یا نه.

آیا بوتیم شما را ردیابی می کند یا داده های شما را می فروشد؟ یا چقدر احتمال دارد هک شوید؟

این ها سوالات اصلی و مهمی هستند که باید جواب آن ها را پیدا کنید!

  1. پیام رسان بوتیم؛ قانونی

اولین سوال برای بسیاری از مردم در رابطه با Botim این است که آیا این اپلیکشن در همه کشورهایی که از آن استفاده می کنند، قانونی است یا خیر! پاسخ کوتاه بله است. بوتیم تا حد زیادی در کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا محبوب است، زیرا این شرکت سخت کار می کند تا از مقررات موجود در این مناطق پیروی کند.

در جایی که سایر اپلیکشن های ارتباطی پیان رسان ممکن است ممنوع شوند، Botim از پشتوانه قانونی برخوردار است. به همین دلیل خدماتی ارائه می دهد که کاربران را دچار مشکل نمی کند.

اما دقت کنید؛ Botim فقط در مناطقی فعال است که از نظر قانونی مجاز باشد. به همین دلیل بدون فیلترشکن هم کار می کند. اما کاربران باهوش می توانند محدودیت های Botim را دور بزنند و در مواقعی که حتی مجاز به استفاده از آن نباشند نیز این پیام رسان را استفاده می کنند.

این نوع رفتار در بسیاری از موارد در سراسر جهان توسط کاربران اتفاق می افتد.

کاربران می توانند از فیلترشکن (VPN) و سایر منابع برای فریب سرور و دسترسی به چیزی که از نظر قانونی اجازه دسترسی به آن را ندارند، استفاده کنند.

بنابراین، تا زمانی که از فیلترشکن برای استفاده از سیستم‌های Botim کار نگیرید، تنها زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که از نظر قانونی در مکان زندگی شما مجاز باشد. به این ترتیب، این برنامه پیام رسان در اختیار شما است.

مطالب مرتبط:

۹ پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان که می‌توانید یکی از آن ها را داشته باشید

کشورهای با بالاترین میزان اعتیاد به تلفن هوشمند مشخص شد: ایران رتبه ششم!

تاثیر فناوری بر سلامت روان؛ آیا فناوری برای افراد خطرناک است؟

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس؛ آنچه باید در مورد جدیدترین گوشی اپل بدانید!

  1. ردیابی

Botim انتقال اطلاعات را آسان می کند. برای برقراری تماس صوتی یا تصویری با شخص دیگری، باید داده های صدا و تصویر را از طریق اینترنت ارسال کنید. اگر از Botim استفاده می کنید، این اطلاعات از طریق سرورهای Botim عبور می کند. علاوه بر این، بوتیم باید اطلاعات تماس شما را بداند تا شما را با کاربر دیگری وصل کند. این اپلیکشن از کاربران می‌خواهد حساب‌هایی ایجاد کنند، بنابراین اطلاعات بیشتری در آن سرورها ذخیره می‌شود. همچنین این ترس وجود دارد که مکالمات شما ضبط شود. این ها نگرانی هایی از طرف کاربران است.

هنگامی که صحبت از امنیت سرور و ردیابی اطلاعات کاربر می شود. Botim در مقایسه با هر برنامه یا اپلکشن پیام رسان دیگری بهتر عمل می کند. اطلاعات ردیابی می شود، اما توسط تمام حساب های موجود، به طور منظم به هیچ وجه در دسترس عموم قرار نمی گیرد. به طور کلی، اطلاعاتی که به Botim می‌دهید بی‌خطر است.

  1. پیام رسان بوتیم؛ انتشار

هرچند Botim همه داده ها و اطلاعات شما را عمومی نمی کند، اما این نگرانی ها به طور کامل برطرف نمی شود. بسیاری از شرکت‌های فناوری که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند، به فروش آن اطلاعات نیز متهم هستند. همچنین این نگرانی وجود دارد که آیا داده های Botim در دسترس دولت ها می باشد یا خیر؟ اگر از سایت آن استفاده می کنید، آیا شخص ثالثی می تواند داده های سرورهای Botim را بدون نیاز به هک کردن دریافت کند؟

پاسخ این است؛ دولت‌ها می‌توانند در صورتی درخواست دسترسی به اطلاعات کاربر یا کاربران را دریافت کنند که دلیلی مهمی برای آن داشته باشند. بسته به ماهیت درخواست، Botim می تواند به دولت ها اجازه دسترسی به اطلاعات را بدهد. بنابراین، برخی از دولت ها، در برخی شرایط، می توانند داده های شما را ببینند.

Botim کانال های مستقیمی برای این کار ندارند. اگر درخواستی باشد به صورت موردی پیگیری خواهد شد. به همین دلیل به طور کلی، Botim اطلاعات شخصی شما را به جز موارد استثنا، در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی دهد.

  1. هک کردن

در مورد افرادی که اطلاعات بوتیم را می دزدند چطور؟ آیا این سرور امن است؟ آیا مردم می توانند تماس های شما را هک کنند؟

این نگرانی ها هم منطقی است. بوتیم به هیچ وجه آسیب پذیر نیست. اگر اینترنت را برای ارزیابی کلی امنیت Botim زیر و رو و جستجو کنید. حتما می بینید که این پیام رسان با استانداردهای مدرن ساخته شده است. و این امر هک کردن تماس ها را به طور کلی دشوار می کند. تا زمانی که شخصی دستگاه شخصی شما (یا شخصی که با او تماس می‌گیرید) را هک نکرده باشد، هک ناممکن است. یک هکر در وهله اول باید بداند که شما در حال تماس هستید. از طرفی، ارتباط بین شما و سایر کاربران رمزگذاری شده است، بنابراین هک کردن تماس به صورت زنده بسیار دشوار است. همچنین ممکن است درباره هک شدن سرورهای Botim تعجب کنید.

اما حقیقت این است که هیچ سروری هرگز کاملا ایمن نیست. با این حال، سرورهای Botim از این نظر به اندازه سایر پیام رسان های شبکه اجتماعی بزرگ امن هستند.

با توجه به گفته های بالا بوتیم (Botim) یکی از اپلیکشن های پیام رسانی کاربردی است که می تواند ایمن باشد. شما می توانید با این شبکه به راحتی و بدون هیچ مشکلی، با هر کسی و در هر نقطه از جهان ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط:

دنیای متاورس چیست و متاورس چه مفهومی دارد؟

شوخی با اسم جدید فیسبوک: جالب ترین میم ها و جوک های کاربران توییتر

مارک زاکربرگ: ما در حال ساخت سریع ترین ابر کامپیوتر جهان هستیم

قابلیت ماهواره پکن-۳ در تصویربرداری با کیفیت از شهرهای آمریکا در عرض چند ثانیه

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *