جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(1)

با توجه به این که بسیاری از انواع صبحانه های محبوب سرشار از کاربوهیدرات هستند، انتخاب صبحانه مغذی، خوشمزه و سیر کننده در صورت ابتلا به دیابت می تواند مشکل ساز باشد. معمولا کنترل سطح قند خون در بیماران دیابتی ضروری است. و این شامل کنترل میزان مصرف کربوهیدرات نیز می شود. اما آیا تا کنون فکر کرده‌اید که بهترین صبحانه برای دیابتی ها می تواند چه چیزهایی باشد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده شده است.

بهترین صبحانه برای دیابتی ها

هنگام انتخاب مواد غذایی برای وعده صبحانه، غذاهایی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و فیبر هستند. علاوه بر این حاوی چربی های سالم باشند و دارای مقادیر کم تا متوسط ​​کربوهیدرات نیز باشند. برای دانستن بیشتر در مورد این 10 بهترین صبحانه برای افراد دیابتی با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

تخم مرغ

تخم مرغ غذایی کامل، خوشمزه و انتخابی عالی برای صبحانه افراد مبتلا به دیابت است. کالری کم و پروتئین بالایی دارند، به طوری که هر تخم مرغ بزرگ حدود 70 کالری و 6 گرم پروتئین دارد. علاوه بر این، یک تخم مرغ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات می باشد. شما می توانید از تخم مرغ ها به روش های مختلف مانند پخته شده در روغن یا آب پز استفاده کنید. از طرف دیگر، سعی کنید یک املت سالم و خوشمزه با انواع سبزیجات مانند اسفناج، قارچ و فلفل دلمه ای درست کنید.

ماست یونانی با انواع توت ها

ماست یونانی با انواع توت ها گزینه ای عالی برای یک صبحانه آسان، خوشمزه و مغذی است که برای افراد دیابتی مناسب می باشد. از طرفی مصرف لبنیات سبب کنترل قند خون می شود و سطح قند خون را کاهش می دهد. دلیل آن نیز پروبیوتیک های موجود در ماست است که به بدن در تجزیه قندها کمک می کند.

پودینگ دانه چیا

دانه چیا بهترین صبحانه برای دیابتی ها است. زیرا سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 سالم می باشد و در عین حال کربوهیدرات قابل هضم کمی دارد. کربوهیدرات های قابل هضم آن هایی هستند که می توانند توسط بدن شما استفاده شوند و سطح قند خون را افزایش دهند. حتی اگر یک وعده از آن یعنی 1 اونس (28 گرم) حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 9.8 گرم از فیبر باشد، سطح قند خون شما را افزایش نمی دهد.

بهترین صبحانه برای دیابتی ها؛ جو دوسر

جو دوسر یک صبحانه مغذی است.  اگرچه جو دوسر کربوهیدرات نسبتا بالایی دارد، اما بلغور جو دوسر بهترین انتخاب برای صبحانه فرد مبتلا به دیابت است. زیرا با داشتن فیبر بالا به کاهش سطح قند خون کمک می کند. در ضمن اگر می ‌خواهید بلغور جو دوسر خوشمزه ‌تر و مغذی‌ تر شود، سعی کنید موادی مانند دارچین، انواع توت‌ها، آجیل‌ها، دانه‌ها یا ماست یونانی را نیز به آن اضافه کنید که هیچکدام کربوهیدرات بالایی ندارند.

نان تست آووکادو

نان تست آووکادو یک غذای ساده و محبوب است که افراد دیابتی می توانند از خوردن آن لذت ببرند. آووکادو مملو از فیبر و اسیدهای چرب تک غیراشباع است که می تواند به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون بعد از غذا کمک کند.

اسموتی های کم کربوهیدرات

اگرچه اسموتی ها به طور معمول سرشار از کربوهیدرات و شکر هستند. اما راه های مختلفی برای تهیه اسموتی خوشمزه و کم کربوهیدرات وجود دارد که برای افراد دیابتی مناسب باشد. به عنوان مثال، یک اسموتی آووکادوی کم کربوهیدرات که با 2/1 (101 گرم) آووکادو، 2/1 فنجان (122 گرم) شیر بادام شیرین نشده، 2/1 فنجان (123 گرم) ماست یونانی کم چرب تهیه شده است، بهترین ترکیب خواهد بود.

غلات سبوس گندم

سبوس گندم لایه بیرونی مغز گندم است که طی فرآیند آسیاب از دانه کنده می شود. سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند و بار گلیسمی پایینی دارند، به این معنی که سطح قند خون را به آرامی و نه سریع افزایش می دهند.

بهترین صبحانه برای دیابتی ها؛ پنیر، میوه و آجیل

پنیر کاتیج نرم، خامه ای و خوشمزه برای افراد دیابتی بهترین انتخاب در وعده صبحانه است. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف لبنیات می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. این پنیر طعم ملایمی دارد. برخی از افراد دوست دارند آن را در غذاساز یا مخلوط کن هم بزنند تا خامه ای تر شود. همچنین می توانید یک کاسه پنیر شیرین و خوش طعم، میوه و آجیل را با هم ترکیب کرده و میل کنید.

نان تست سبوس با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی و نان تست یکی از بهترین گزینه ها برای وعده صبحانه افراد دیابتی است. طبق تحقیقات خوردن غذاهای پرچرب سبب کُند تر شدن ترشح قند در جریان خون می شود و از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

توفو اسکرامبل با نان تست سبوس

توفو نیز یک انتخاب عالی در وعده صبحانه افراد مبتلا به دیابت است. هرچند کربوهیدرات کمی دارد اما پروتئین و چربی بالایی دارد. توفو از شیر غلیظ شده سویا به دست می آید. اگرچه توفو معمولا به عنوان یک پروتئین در وعده ناهار یا شام مصرف می شود. اما شما می توانید از بسیاری جهات از آن برای صبحانه استفاده کنید. به عنوان مثال، یک توفو اسکرامبل سریع و خوشمزه بپزید. به سادگی توفو را به قطعات لقمه ای خرد کنید، در ماهیتابه داغ در کمی روغن زیتون بپزید و با ادویه هایی مانند نمک، فلفل و پودر زردچوبه مزه دار کنید.

بهترین صبحانه برای دیابتی ها؛ باید گفت

تهیه صبحانه های مغذی، خوشمزه و سیر کننده می تواند برای افراد دیابتی دشوار باشد. خوشبختانه شما می توانید بهترین صبحانه برای دیابتی ها را خیلی آسان آماده کنید. این خوراکی ها می توانند به شما کمک کنند سطح قند خون خود را کنترل کنید. و تا زمان ناهار انرژی لازم برای انجام کارهای خود را داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که اگرچه این ماده های غذایی می تواند به شما در کنترل قند خون بعد از صبحانه کمک کند، اما همچنان باید از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل را در طول روز پیروی کنید تا قند خون خود را در سطح نرمال نگه دارید.

لینک های مرتبط

۱۱ پیشنهاد صبحانه سلام که سریع آماده می‌شود

طرز تهیه پنکیک: یک صبحانه عالی و ساده با پنکیک

۷ ماده غذایی غنی از ویتامین E که افزودنی عالی برای صبحانه های فصل سرما هستند

طرز تهیه شنیسل مرغ به روشی آسان و خوشمزه

نوشیدنی های چربی سوز: ۵ نوشیدنی عالی برای صبحانه که به کاهش وزن تان کمک می کنند

راز اندام رویایی جنیفر لوپز در وعده صبحانه او نهفته است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان