جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
0
(0)

غذای کودکان هر چقدر طبیعی‌تر باشد، ‌ مواد مغذی بیشتری هم خواهد د اشت. از طرفی غذا فقط زمانی مغذی است که بچه‌ها واقعا آن را بخورند. هر زمان که می‌توانید، ‌غذاهای مفید مورد علاقه فرزندتان را برای آن ها آماده کنید و به این ترتیب در تامین مواد مغذی کلیدی مورد نیاز آن‌ها در مرحله رشد اثرگذار باشید. به خصوص زمانی که کودکان‌تان مشغول درس خواندن هستند، بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه ‌ اهمیت زیادی پیدا می‌کنند.

با غذاهای کامل می‌توانید مطمئن باشید که کودکان شما در میان وعده‌های خود تغذیه کاملی دارند و می‌توانند انرژی کافی برای تمام روزشان را تامین کنند. درست مانند بزرگسالان، کودکان نیز به مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و چربی برای انرژی، و همچنین مواد معدنی و ویتامین‌ها برای ایمنی بالا و رشد و عملکرد سلولی نیاز دارند. ‌

بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه

1. گوجه فرنگی و پنیر

این میان وعده سالم یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدرسه است ‌. گوجه فرنگی مینیاتوری یا گیلاسی (یا گوجه فرنگی‌های بزرگ برش خورده یا تکه شده‌) را با پنیر ‌ کم چرب ترکیب کنید و همراه نان آماده کنید. پنیر ۵ تا ۸ گرم پروتئین دارد که در بدن کودکان سبب تولید انرژی می‌شود. پنیر و گوجه فرنگی بسیاری از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان و پروتئین‌های مهم را در خود جای داده اند.

2. بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه؛ نخود ترد

مقداری نخود را در فر یا سرخ کن ترد و برشته کنید، سپس با ادویه‌های مرزه یا شیرین مورد علاقه کودک خود روی آن‌ها بپاشید. حبوبات سوخاری مانند نخود به راحتی درست می‌‌شوند، خوشمزه هستند و پروتئین و فیبر بالایی دارند که می‌تواند یکی از بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه باشد.

3. مخلوط آجیل

اگر کودک شما به آجیل و دانه‌ها حساسیت ندارد، می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک میان وعده سالم و ایده آل برای مدرسه استفاده کنید. آجیل فیبر، پروتئین و چربی سالم دارد. در کنار طعم و مزه خوشمزه آن مقداری میوه هم اضافه کنید تا کودکان از خوردن آن لذت ببرند.

4. بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه؛ ماست

‌ماست یک میان وعده سالم عالی برای بچه‌ها است. پروتئین، کلسیم و مقداری از ‌چربی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. در حالت ایده‌آل، به دنبال ماست با گزینه‌های 2 درصد چربی شیرین نشده باشید و اگر کودک ماست شیرین دوست دارد، آن را با میوه‌های تازه، ژله یا چند تکه شکلات شیرین کنید. افزودن شیرینی بهتر از انواع از پیش شیرین شده است!

5. سیب زمینی سرخ کرده شیرین

یک سیب زمینی شیرین را برش دهید، در سرخ کن  یا روی یک تابه در فر بیندازید تا سیب زمینی شیرین خانگی سرخ شود. بچه‌ها سیب زمینی سرخ کرده را دوست دارند. این سیب زمینی‌ها نیز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین‌ها و فیبر هستند.

6. کره بادام زمینی و کرفس

این ترکیب کلاسیک را می‌‌توان هر طور فرزندتان دوست دارد سرو کنید. یا روی ساقه‌های کرفس کره بادام زمینی بمالید یا مانند سس بگذارید کودکانتان کرفس را با کره بادام زمینی آغشته کرده و میل کند. این میان وعده مخصوص مدرسه، گزینه خوبی برای دریافت مقداری فیبر، چربی و پروتئین سیرکننده می‌باشد.

7‌. بلغور جو دوسر

غلات کامل، به علاوه پروتئین و فیبر، آن را به یک میان وعده هوشمندانه برای کودکان تبدیل کرده است. یک وعده جو دوسر با شیر و میوه برای کودک خود آماده کنید و از بسته بندی‌های فروشگاه دوری کنید.

8. میان وعده‌های میوه ای

اگر کودک شما با خوشحالی میوه تازه بخورد یعنی کار شما را آسان کرده است. اما اگر فقط در صورتی میوه ‌ می‌خورد که نداند چیست، پس آن را با دیگر میوه‌ها مخلوط کرده و به عنوان یک میان وعده به فرزند خود بدهید. این گونه می‌توانید فیبر و ویتامین‌های مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین کنید.

9. پنیر و کراکر

این میان‌ وعده دوست‌ داشتنی، مخصوص بچه‌‌ها است. در این میان‌ وعده سالم و ایده‌آل به دنبال کراکر‌های غلات کامل یا آن‌هایی که از آجیل و دانه‌ها ساخته شده اند باشید تا مطمئن شوید که کودکان تان به جای آرد سفید تصفیه شده، فیبر و مواد مغذی می‌خورند. سپس می‌توانید کراکرها را با پنیر خامه ای یا مخلوط دلخواه آن‌ها سرو کنید.

10. بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه؛ ذرت بو داده

این خوراکیِ مخصوص زمان تماشای فیلم‌ می‌تواند یک میان وعده سالم برای مدرسه باشد، زیرا سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است. بهترین حالت این است که آن را در خانه آماده کنید (زیرا این گونه می‌توانید مقدار نمک و کره ‌ آن را کنترل کنید.) یا می‌توانید وقتی به دنبال پاپ کورن با طعم پنیر هستید، مطمئن شوید که پنیر با کیفیت به آن اضافه می‌کنید.

11. اسموتی

بله اسموتی، در واقع اسموتی‌ها به شما کمک می‌کند تا مخفیانه مواد مغذی مانند اسفناج یا دانه‌‌های چیا را به کودک خود بدهید. انواع میوه‌های دلخواه آن‌ها را با مقداری سبزیجات ‌ مخلوط کرده و به عنوان اسموتی‌های مورد علاقه شان آماده کنید. سپس در قالب‌های یخ بریزید و درون هر کدام یک چوب بستنی بگذارید. بعد آن‌ها را در فریزر قرار دهید تا آماده خوردن شود.

12. کره بادام زمینی و میوه

کره بادام زمینی و موز، تکه‌های سیب یا گلابی و کره بادام – یا مخلوطی از همه آن‌ها می‌تواند طعم فوق العاده ای داشته باشد. همچنین اجزای کلیدی یک میان ‌وعده سالم را برای کودکان فراهم می‌کند: پروتئین، فیبر، چربی سالم، ویتامین و مواد معدنی ‌.

13. حمص یا هوموس و سبزیجات

کودک شما حتما از طعم هوموس لذت خواهد برد. همچنین این غذا راهی عالی برای جذب مواد مغذی بیشتر برای کودکان است. در کنار حمص، سبزیجات مورد علاقه آن‌ها را نیز بگذارید. کرفس و هویچ، یا فلفل دلمه ای، خیار، حتی تربچه ‌ می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

14. بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه؛ نان تست

بزرگسالان نان تست ‌ را دوست دارند، و دلیلی وجود ندارد که بچه‌ها نیز این نان تست را دوست نداشته باشند. در واقع این نوع نان، یک میان وعده عالی و سالم به حساب می‌آید. یک تکه نان سبوس ‌دار را برشته کنید. سپس می‌توانید این نان را با حمص یا هوموس و خیار، پنیر خامه‌ای و گوجه‌ فرنگی یا کره بادام زمینی ‌برای کودکان ‌ سرو کنید.

15. تخم مرغ

هر زمان که فرزند تان به یک میان وعده نیاز دارد، تخم مرغ آب پز یا املت درست کنید. اما تخم مرغ آب پز گزینه آسانی است. با نصف کردن و پاشیدن کمی‌نمک و فلفل یا هر ادویه دیگر با کمی‌نان یک میان وعده کامل برای فرزند خود آماده کنید.

16. ساندویچ ‌مرغ

اگر کودک شما تصمیم گرفته است که فقط مرغ بخورد، پس انواع دستورپخت مرغ وجود دارد که می‌تواند برای کودک شما خوشمزه و مغذی و برای شما راحت و مقرون به صرفه باشد. چند تکه مرغ ‌ آب پز کنید، ریش ریش کنید و با کاهو، گوجه و خیار مخلوط کنید روی آن سس، چاشنی مورد علاقه کودک خود و نمک برزید تا از خوردنش لذت ببرد.

17. بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه؛ پسته

این آجیل خوشمزه یکی از محبوب ترین آجیل بین کودکان است. این میان وعده مدرسه بی نهایت خوشمزه است. پسته در کنار ترکیبی مناسب از پروتئین، فیبر و چربی، ‌ آنتی اکسیدان نیز دارد.

‌18. ماهی تن + کراکر

اگر کودک شما عاشق تن ماهی است، از آن به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید. تن ماهی خوراکی کم چرب و غنی از پروتئین است. برای کاهش چربی اشباع شده، سعی کنید ترکیبی از سس مایونز و ماست یونانی کم چرب یا فقط ماست یونانی به آن اضافه کنید. در صورت تمایل کودک خود می‌توانید سبزیجات خرد شده مانند کرفس، فلفل دلمه ای یا حتی هویج نیز به آن اضافه کنید. برای جذب ویتامین نیز از کراکرهای غلات کامل و مثلث‌های پیتای گندم کامل در ترکیب آن استفاده کنید.

19. میوه

میوه تازه می‌تواند یک میان ‌وعده عالی برای مدرسه باشد، اما آن چه که شگفت ‌انگیز به نظر می‌رسد، بسته بندی‌های آماده این میان وعده در فروشگاه‌هاست. با این حال شما می‌توانید یک فنجان انار را با انواع میوه‌های دیگر ترکیب کنید و یک سالاد میوه سریع برای کودک خود آماده کنید. سپس آن را در ظرفی ریخته در یخچال نگهداری کنید تا در میان وعده‌های خود یا در طول روز از آن میل کند.

20. بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه؛ دیپ سبزیجات

از ترکیب سبزیجات رنگارنگ کودکان خود را تشویق به خوردن کنید. انواع سبزیجات را در یک ظرف بچینید و روی آن مقداری نمک و چاشنی مورد علاقه کودک خود را اضافه کنید تا با لذت آن را میل کند.

21. کلوچه

وقتی شک دارید چه میان وعده ای را کودکتان دوست خواهد داشت، به سراغ غذایی بروید که همه کودکان یا حتی بزرگسالان در سراسر جهان دوستش دارند. و تقریبا هرگز به آن «نه» نمی‌گویند! بله شیرینی‌ها، کلوچه یا کیک‌ها. یکی از گزینه‌های غلات کامل را انتخاب کنید که شکر اضافه نداشته باشد، سپس با مقداری کره بادام زمینی و انواع توت‌ها یا میوه‌‌های خرد شده مورد علاقه آن‌ها ترکیب کنید تا از خوردن آن‌ها لذت ببرند.

اگر فرزند شما به مدرسه می‌رود، سعی کنید ‌میان وعده‌هایی را برای آن‌ها آماده کنید که به راحتی بتوانند بخورند. انواع ساندویچ‌ها؛ آجیل یا میوه‌های تازه بهترین گزینه هستند. همچنین در خانه می‌توانید از 25 نوع میان وعده معرفی شده در این مطلب استفاده کنید. تا هم کار خود را راحت کنید و هم کودکان تان خوراکی‌های مغذی میل کنند. مواظب سلامت کودکان خود باشید.

 لینک‌های مرتبط

ارتباط سطح ویتامین D بدن مادر در دوران بارداری با ضریب هوشی کودکان

۴ ویژگی شخصیتی کودکان و روش‌های پرورش استعداد آن‌ها

راهکارهای هضم غذای کودکان؛ ۶ بهترین درمان خانگی برای بهبود‌هاضمه

تغذیه در رشد کودکان؛ ۱۱ بهترین غذا برای کمک به رشد قد کودکان

آزمون ذهن؛ معمای کودکان چالشی برای بزرگسالان! آیا می‌توانید این معما را حل کنید؟

آیا اختلال لکنت زبان در کودکان قابل اصلاح است؟

عادت دروغگویی در کودکان: چرا کودکان دروغ می‌گویند و چگونه مداخله کنیم؟

بچه دار شدن؛ پیش از تصمیم برای بچه دار شدن به این ۹ سوال پاسخ دهید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان