جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

قبل از این علف گندم را به بخشی از رژیم غذایی خود اضافه کنید، باید در مورد عوارض جانبی علف گندم بدانید. علف گندم بسیار مغذی است و فواید زیادی بر سلامت بدن دارد. اما متأسفانه، با برخی از عوارض جانبی همراه است که نمی شود آن ها را نادیده گرفت. عوارض جانبی علف گندم از حالت تهوع و سردرد تا آلرژی فرق می کند.

با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

عوارض جانبی علف گندم

سبب سردرد می شود

برخی افراد پس از نوشیدن آب سبزه گندم سردرد می شوند. اگرچه آب آن به عنوان یک درمان برای سردرد و حالت تهوع استفاده می شود، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به سردرد شود. اما برخی از پزشکان بر این باور اند که سردرد همچنین می تواند نشانه عدم تحمل بدن ناشی از نوشیدن آب علف گندم باشد.

مصرف آب علف در مقادیر کمتر می تواند خطر سردرد را کاهش دهد. عصاره متانولی این آب در سطح دوز 2000 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بی خطر است. همچنین می توانید آن را با هر آب میوه یا گیاه دیگری ترکیب کنید تا به طعم آن بیفزاید. اگر سردرد ادامه داشت، فورا به پزشک مراجعه کنید.

گفته می شود که آلودگی علف گندم اغلب توسط ارگانیسمی به نام لیستریا مونوسیتوژنز ایجاد می شود. این ارگانیسم می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند که یکی از آن ها سردرد های شدید است.

ایجاد حالت تهوع

تهوع همچنین می تواند به دلیل عدم تحمل بدن ناشی از نوشیدن آب علف گندم باشد. اگرچه برخی تصور می کنند که این احساس تهوع به دلیل سم زدایی بدن است، اما هیچ تحقیقی این دلیل را تایید نکرده است. اگر حس تهوع شما ادامه یافت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

برخی معتقدند علف گندم حاوی گلوتن است. این می تواند سبب علائم نا مطلوب از جمله حالت تهوع در افرادی شود که به گلوکز حساسیت دارند. با این حال، نتیجه یک مقاله تحقیقاتی نتیجه نشان می دهد که سبزه گندم گلوتن ندارد. هرچند به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بروز آلرژی

برخی از افراد ممکن است به سبزه گندم حساسیت داشته باشند، به خصوص زمانی که آن را به شکل قرص یا آب آن را مصرف می کنند. چند لحظه پس از مصرف علف گندم علائمی در قسمت های مختلفی از بدن ایجاد می شود. که معمولا به دلیل تولید بیش از حد مواد شیمیایی خاصی است که با آلرژن مشکوک مبارزه می کنند. اگر به محصولات با پایه گندم حساسیت دارید، از مصرف علف گندم نیز دوری کنید.

علائم آلرژی به علف گندم هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. طبق شواهد تجربی، چنین حساسیتی ممکن است سبب تهوع، گرفتگی عضلات، استفراغ و اسهال شود. زیرا پوست شما ملتهب شده و به کهیر تبدیل می شود. سایر واکنش های آلرژیک ممکن است شامل تنگی نفس و احتقان باشد.

اگر هر یک از این علائم را بعد از مصرف سبزه گندم تجربه کردید، مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

همانطور که قبلاً گفته شد، علف گندم حاوی گلوتن نیست.  زیرا که از ساقه و برگ ساخته شده است، در حالی که گلوتن در هسته دانه یافت می شود.

منجر به یبوست می شود

برخی معتقدند مصرف آب علف گندم می تواند منجر به یبوست شود، اما هیچ تحقیقی به این عارضه اشاره ندارد. با این حال، اگر با چنین وضعیتی رو به رو شدید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.

لک شدن دندان ها

این یک عارضه جانبی بی ضرر ناشی از آب علف گندم است. مصرف آن می تواند به طور موقت دندان های شما را لکه بی اندازد. شما می توانید با مسواک زدن دندان ها لکه ها را از بین ببرید.

عوارض جانبی علف گندم؛ سرکوب اشتها

اگرچه این عارضه برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید باشد، اما اثرات طولانی مدت سرکوب اشتها برای بدن مضر است. از طرفی هرچند اطلاعات دقیقی مبنی بر این عارضه وجود ندارد اما در مصرف آن احتیاط کنید.

منجر به سرگیجه و خستگی

شواهد تجربی نشان می دهد که آب رقیق نشده علف گندم سبب سرگیجه و خستگی در افراد خاص می شود. که می توان دلیل آن را به آلودگی علف گندم نسبت داد. اگر چنین علائمی را تجربه کردید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

منجر به ایجاد بثورات

ایجاد بثورات پوستی در زنان به عنوان عارضه جانبی مصرف علف گندم شناخته می شود. این را می توان به نوعی از آلرژی نیز نسبت داد. برخی از افراد دچار بثورات پوستی می شوند زیرا ممکن است پوست آن ها پس از نوشیدن آب علف گندم ملتهب شود. اما علت دقیق این امر هنوز بررسی نشده است.

عوارض جانبی علف گندم؛ بروز تب خفیف

برخی معتقدند علف گندم می تواند بدن را سم زدایی کند و ممکن است در این فرآیند تب خفیف ایجاد کند. با این حال، هیچ تحقیق رسمی در این خصوص انجام نشده است. اگر بعد از مصرف آب علف گندم تب داشتید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.

باید گفت

علف گندم به دلیل فواید زیادی که دارد بسیار محبوب می باشد. با این حال، باید برخی از اثرات آن را نیز در نظر گرفت. علف گندم ممکن است سبب سردرد، حالت تهوع، آلرژی و یبوست شود و همچنین دندان ها را لکه دار کند. اشتها را سرکوب می کند، منجر به سرگیجه، خستگی و تب خفیف نیز می شود. علف گندم همچنین به دلیل این که در شرایط مرطوب رشد می کند، خطر بیشتری برای ایجاد کپک دارد – و آلاینده های بالقوه آن ممکن است بر سلامتی تاثیر منفی بگذارد. از این رو، حتما در مصرف آن دقت کنید. مصرف سبزه گندم همراه با سایر سبزیجات در مقادیر متوسط ​​ممکن است به بهره گیری از فواید آن کمک کند.

لینک های مرتبط

فواید چای اولانگ؛ ۱۲ مزیت چای اولانگ برای سلامتی + عوارض جانبی

خواص چای زرد؛ از مزایای شگفت انگیز این چای چه می دانید؟

۶ بهترین فایده جوانه گندم برای سلامتی + عوارض جانبی

فواید مولوخیا یا ملوخیه؛ ۱۰ مزیت شگفت انگیز این گیاه بر سلامت بدن

فواید و خواص گزنه؛ ۹ مزیت گزنه برای سلامتی بدن + عوارض جانبی

۱۰ مزیت جعفری: از کاهش وزن گرفته تا سلامت چشم ها

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان