جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3
(2)

علف هرز بز شاخدار از نظر گیاه شناسی به عنوان Epimedium شناخته می شود. مزایای علف های هرز بز شاخی شامل بهبود میل جنسی و افزایش تولید هورمون های خاص است. همچنین فواید مهم دیگری نیز دارد. بنابراین برای دانستن بیشتر راجع به این موضوع با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

علف هرز بز شاخدار و کاربردهای آن چیست؟

علف هرز بز شاخدار گیاهی است که به عنوان یک درمان محبوب برای اختلال نعوظ استفاده می شود. در واقع، یک مطالعه به این نتیجه رسید که می تواند یک درمان امیدوارکننده برای اختلال نعوظ ناشی از آسیب عصبی باشد. این گیاه همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ارتقای سلامت استخوان ها و فعالیت های ضد سرطانی و ضد HIV استفاده می شود (برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز داریم).

فواید علف هرز بز شاخدار چیست؟

علف هرز بز شاخدار به لطف محتوای ایکاریین خود، برای درمان اختلال نعوظ و تقویت میل جنسی به خوبی عمل می کند. همچنین تولید تستوسترون را بهبود می بخشد. این گیاه می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و به افزایش سطح انرژی تا حد قابل توجهی نیز کمک می کند.

علف هرز بز شاخدار؛ درمان اختلال نعوظ

علف هرز بز شاخدار اختلال نعوظ را درمان می کند. در واقع، چندین سال است که برای درمان اختلال نعوظ در طب سنتی چینی استفاده می شود. این توانایی علف هرز بز شاخی را می توان به محتوای ایکاریین آن نسبت داد – ایکاریین یک ماده فعال موجود در این گیاه است که خواص مفیدی برای سلامتی دارد. مطالعات مقدماتی اما امیدوارکننده نشان داده اند که ایکاریین همچنین می تواند به حفظ نعوظ کمک کند. این گیاه می تواند به عنوان یک درمان بالقوه برای اختلال نعوظ استفاده شود.

افزایش دهنده تولید تستوسترون

برخی مطالعات بیان کرده اند که ایکاریین موجود در علف هرز بز شاخی می تواند به افزایش سطح تستوسترون کمک کند. این گیاه همچنین به مبارزه با سطوح کم انرژی و انزال غیر ارادی کمک می کند. Icariin  دارای خواص تقلید کننده تستوسترون است و این به بهبود میل جنسی و عملکرد ورزشی کمک می کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که چگونه این گیاه می تواند با افزایش میل جنسی به عنوان یک تقویت کننده جنسی عمل کند.

بهبود سلامت عصبی

برخی منابع می گویند که علف هرز بز شاخی نیز می تواند به درمان افسردگی کمک کند، که ممکن است در برخی موارد به اختلال نعوظ نیز کمک کند. و ایکاریین موجود در این گیاه به عنوان یک محافظ عصبی عمل می کند – از التهاب جلوگیری می کند، که در غیر این صورت می تواند منجر به زوال شناختی شود.

جلوگیری از پوکی استخوان

گزارش ها حاکی از آن است که علف هرز بز شاخی می تواند برای درمان پوکی استخوان و از دست دادن استخوان پس از یائسگی استفاده شود. مطالعات دیگر نشان داد که این گیاه می تواند تراکم استخوان ستون فقرات را بازیابی کند. ایکاریین همچنین می تواند به عنوان یک ترکیب استخوانی در مهندسی بافت استخوان استفاده شود. طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه طب سنتی چینی شانگهای انجام شد، ایکاریین موجود در علف هرز بز شاخی می تواند تشکیل استخوان را بهبود بخشد.

افزایش سلامت کبد

ایکاریین اغلب در داروهای سرطان اولیه کبد استفاده شده است. با این حال، قبل از اینکه بتوانیم نتیجه بگیریم که آیا علف هرز بز شاخی می تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

افزایش سطوح انرژی

با توجه به برخی منابع خاص، علف هرز بز شاخی می تواند سطح انرژی را پس از مصرف افزایش دهد. اما مطالعات بسیار کمی وجود دارد که این واقعیت را تأیید کند. از این رو، توصیه می کنیم قبل از استفاده از این گیاه برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش دهنده فشار خون

علف هرز بز شاخی می تواند فشار خون را کاهش دهد. برخی منابع می گویند که این گیاه می تواند به تنظیم سطح فشار خون کمک کند و این امر به ویژه در زنان یائسه صادق است. اما در مورد استفاده از آن مراقب باشید – زیرا مطالعات همچنین نشان می دهد که این گیاه ممکن است با داروهای فشار خون تداخل داشته باشد.

علف هرز بز شاخدار؛ درمان بی خوابی

اطلاعات بسیار کمی در این مورد وجود دارد. اما علف هرز بز شاخی می تواند اعصاب را آرام کند و اضطراب را کاهش دهد – و از طرفی از بی خوابی ناشی از آن جلوگیری کرده می تواند. از طرف دیگر، این گیاه دارای اثرات محرک است. بنابراین، اگر در دوزهای محدود مصرف نشود، در عوض می تواند سبب بی خوابی شود.

فواید علف هرز بز شاخدار برای پوست

اگرچه استفاده خاصی از علف هرز بز شاخی برای درمان هر بیماری پوستی خاصی وجود ندارد، اما ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد زیرا جریان خون را تحریک می کند. جریان خون حمل و نقل اکسیژن را در سراسر بدن بهبود می بخشد و سبب درخشش طبیعی پوست شما می شود. این نیز پوست را آرام می کند. شواهد تجربی نشان می دهد که این گیاه می تواند تب خال را نیز درمان کند. اما پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از آن برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید.

فواید علف هرز بز شاخدار برای مو

رشد مو های ما به وضعیت پوست سر و هورمون ها بستگی دارد. در برخی موارد به خصوص در مردان، هورمون ها عامل اصلی ریزش مو هستند. عدم تعادل در سطح تستوسترون نیز می تواند منجر به مشکلات مو شود. از آنجایی که علف هرز بز شاخی می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد، ممکن است به نوعی رشد مو را افزایش دهد. با این حال، این مزیت هنوز از نظر علمی ثابت نشده است. بنابراین، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اینها روش های استفاده از علف هرز بز شاخی در زندگی است. اما اگر بیش از حد مصرف شود، می تواند عوارض جانبی در پی داشته باشد.

علف هرز بز شاخدار؛ عوارض جانبی

اختلالات خونریزی

این گیاه از لخته شدن خون جلوگیری می کند و می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. همچنین می تواند این خطر را در حین جراحی افزایش دهد – بنابراین، حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده از استفاده از آن خود داری کنید.

فشار خون پایین

از آنجایی که این گیاه می‌ تواند فشار خون را کاهش دهد، افرادی که داروهای فشار خون مصرف می ‌کنند، در صورت مصرف این گیاه سطوح پایین خطرناکی از فشار خون را تجربه خواهند کرد. که این می تواند منجر به غش شود.

شرایط حساس به هورمون

این گیاه می تواند مانند استروژن عمل کند و سطح آن را در برخی از زنان افزایش دهد. این می تواند سرطان سینه یا رحم را که شرایط حساس به استروژن هستند تشدید کند.

مسائل دوران بارداری و شیردهی

خوردن علف هرز بز شاخی در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند. در مورد اثرات آن در دوران شیردهی اطلاعات کافی وجود ندارد. بنابراین، در هر دو مورد از استفاده خود داری کنید.

باید گفت

علف هرز بز شاخدار یک گیاه دارویی است که سابقه طولانی در طب سنتی چین دارد. علف هرز بز شاخدار از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است. برای درمان اختلال نعوظ قابل استفاده است. تولید تستوسترون را افزایش می دهد، به درمان افسردگی کمک می کند، از التهاب جلوگیری کرده، پوکی استخوان را درمان می کند، سلامت کبد و سطح انرژی را افزایش می دهد. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است سبب اختلالات خونریزی، کاهش بیش از حد فشار خون، تشدید سرطان و ایجاد مشکلاتی در دوران بارداری و شیردهی شود. بنابراین، از آن در مقادیر توصیه شده استفاده کنید تا از حداکثر فواید آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

خواص چای زرد؛ از مزایای شگفت انگیز این چای چه می دانید؟

فواید مولوخیا یا ملوخیه؛ ۱۰ مزیت شگفت انگیز این گیاه بر سلامت بدن

چای گیاهی برتر برای حفظ سلامت کبد

۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

۱۰ فایده شگفت ‌انگیز دانه چیا که به شما بدن سالم و ذهنی شاداب هدیه می دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان