جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

احتمالاً نام سوادکوه را با پل زیبا و تاریخی ورسک به‌خاطر داشته باشید و شیرگاه را با سریال محبوب و پرطرفدار پایتخت بشناسید که هر دو از زیباترین مناطق شمالی کشور در استان مازندران هستند و البته یک تفاوت مهم دارند.

سوادکوه بخشی از ییلاقات و ارتفاعات شرق مازندران است که شامل روستاهایی مانند لاجیم و آلاشت و … می‌شود و شیرگاه مهم‎ترین شهر منطقه سوادکوه در مناطق پایین‌دست است. همین اختلاف ارتفاع موجب شده تا شیرگاه هوای متعادل‌تر و گرم‌تری نسبت به ارتفاعاتش یعنی سوادکوه داشته باشد و به همان اندازه سوادکوه هوایی خنک و با میزان رطوبت پایین داشته باشد. هر دو ناحیه از دریا دور هستند ولی بخشی از جنگل‌های هیرکانی شرق مازندران در البرز مرکزی هستند که انتخاب همیشگی برای سفر به شمال، کمپینگ و اقامت در جنگل محسوب می‌شوند.

اگر آماده سفر به جنگل‌های شمال کشور هستید و می‌خواهید سفر متفاوتی داشته باشید، ما امروز سه انتخاب مناسب برایتان آوردیم که سفرتان را می‌تواند هیجان‌انگیز و البته جذاب‌تر از هر وقت دیگر کند، پس با ما همراه شوید تا از اقامتگاه بوم‌گردی کیمه سوادکوه شروع کنیم.

اقامت در ویلا یا خانه‌های بوم‌گردی؟

اقامتگاه بوم‌گردی با ویلا و هتل تفاوت بسیاری دارد. هتل و ویلا همه سازه‌های شهری هستند ولی اقامتگاه بوم‌گردی به کلبه یا خانه‌هایی گفته می‌شود که با مصالح همان منطقه و با الهام از طبیعت و شرایط زندگی بومی ساخته می‌شود.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی شمال کشور همگی تراس وسیع دارند و معمولاً شیروانی هستند تا در بارش فراوان باران، آب از شیروانی به پایین هدایت شده و آسیبی به منزل وارد نکند. اقامت در این خانه‌های بوم‌گردی لذت فراوانی دارد و حس زندگی در شمال را به شما می‌دهد که با صدای طبیعت و تماشای مناظر بکر جنگلی همراه است.

لذت اقامت در کلبه‌های کیمه سوادکوه

اولین پیشنهاد ما برای علاقه‌مندان زندگی در کلبه، اقامتگاه بوم گردی کیمه سوادکوه است که در منطقه‌ای بی‌نهایت زیبا با چشم‌انداز سرسبز جنگل واقع شده است.

اگر می‌خواهید صبح طلوع خورشید را تماشا کنید و یا با صدای طبیعت و پرندگان بیدار شوید، با بهترین لبنیات تازه و سبزی‌های ارگانیک صبحانه بخورید، در جنگل‌های اطراف پیاده‌روی و کوه‌پیمایی کنید و در نهایت باکیفیت‌ترین غذاهای شمالی را نوش جان کنید، پیشنهاد اول ما رزرو اقامتگاه بوم‌گردی کیمه در منطقه سوادکوه مازندران است.

بوم گردی

تجربه زندگی در کلبه و آبشارگردی

دومین پیشنهاد اجاره بوم گردی بلوط سوادکوه است. این خانه‌ بوم‌گردی هم در منطقه سوادکوه واقع شده و دقیقاً شبیه خانه‌های روستایی شمال کشور است.

کلبه بلوط دو اتاق‌خواب دارد و مجهز به سرویس ایرانی، سرویس فرنگی و حمام است. با اجاره این کلبه که هشت نفر ظرفیت دارد، می‌توانید از تماشای طبیعت لذت ببرید، طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید، تجربه جنگل نوردی داشته باشید، در تراس صبحانه یا نهار بخورید و در یک کلبه با سقف شیروانی اقامت کنید که شبیه آن را در زندگی شهری و در میان انبوهی از آپارتمان‌های درهم‌ فشرده نداریم.

اگر تجهیزات کافی داشته باشید، در ارتفاعات اطراف می‌توانید به کوه‌پیمایی مشغول شوید و یا تا هفت آبشار و آبشار ترز پیاده روید. البته برای این مورد، همراه داشتن تنقلات و آب را فراموش نکنید و حتماً مسیر را از قبل روی GPS موبایل چک کرده و یا از محلی‌ها بپرسید.

آبشار جلسنگ، آبشار آنجلیکا و دریاچه لفور هم در نزدیکی کلبه هستند که البته برای رسیدن به آن‌ها باید رانندگی کنید زیرا پیاده‌روی طولانی‌تری دارند ولی اگر اهل کوهنوردی و ورزش باشید، می‌توانید از جنگل نوردی در این هوای تمیز و فوق‌العاده نهایت لذت را ببرید. سوئیسی

اقامت در کلبه‌های سوئیسی در سفری دلچسب

سومین پیشنهاد خاص و متفاوت ما اجاره کلبه سوئیسی لفور شیرگاه است که معماری و طراحی جالبی دارد و تجربه متفاوتی از اقامت در شمال کشور خواهد بود.

این کلبه‌های 45 متری بدون اتاق هستند و معمولاً برای سفرهای رمانتیک، دونفره و ماه عسل پیشنهاد می‌شوند. البته هر کلبه تا 6 نفر هم ظرفیت دارد که برای 4 نفر تختخواب سنتی و برای دو نفر تختخواب دونفره تدارک‌ دیده‌ شده تا پاسخگوی سفرهای خانوادگی و دورهمی هم باشد.

کلبه‌های سوئیسی لفور شیرگاه، به حمام، سرویس ایرانی و سرویس فرنگی مجهز هستند و تمام امکانات اولیه یعنی آب، برق و گاز را دارند. در ضمن سیستم تهویه مطبوع در هر کلبه به‌صورت کولرگازی و بخاری گازی تعبیه شده است تا مهمانان اقامت راحت و متفاوتی را داشته باشند.

با اقامت در این کلبه‌ها می‌توانید از چشم‌انداز جنگل‌های ییلاق سوادکوه نهایت لذت را ببرید، تا سد و دریاچه لفور پیاده بروید و البته با ماشین چند کیلومتری رانندگی کنید تا به آبشار گزو برسید. اجاره کلبه‌های سوئیسی برای سفری با طعم سکوت و آرامش جنگل‌های هیرکانی شمال و لذت بردن از هوایی پاک و سالم را برای همین تعطیلات پیش‌رو پیشنهاد می‌کنیم.

اجاره اقامتگاه

رزرو فوری و آنی کلبه و اقامتگاه در شیرگاه و سوادکوه

با این معرفی وقتش رسیده که نگاهی به تقویم داشته باشیم و برای اولین فرصت برنامه سفری متفاوت به شمال را بچینیم. تجربه اقامت در خانه‌های بوم‌گردی در وسط جنگل‌های هیرکانی شمال از آن تجربه‌هایی است که نباید از دست بدهید و به شما قول می‌دهم که نهایت لذت را از این سفر خواهید برد.

برای رزرو این خانه‌های بوم‌گردی پلتفرم‌های رزرو آنلاین ویلا، کلبه و اقامتگاه بوم‌گردی در شمال کشور مانند اسنپ تیریپ، جاجیگا، هومسا و جاباما پیشنهاد می‌شود. می‌توانید هرکدام از کلبه‌هایی را که تا اینجا معرفی کردیم برای تاریخ مورد نظرتان رزرو کرده و هزینه را آنلاین بپردازید. با تکمیل مراحل رزرو و مشخصات شخص رزرو کننده، آدرس و لوکیشن دقیق برای شخصی که رزرو را انجام داده، پیامک خواهد شد. از این مرحله به بعد فقط باید برای تجربه یک سفر متفاوت به شمال وسایلتان را جمع کرده و آماده سفر شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان