9 روش خانگی برای از بین بردن بوی سیر و پیاز

توسطفاطمه عزیزی

شهریور ۲۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : شهریور ۲۸, ۱۴۰۱ , , ,
از بین بردن بوی سیر و پیاز

سیر و پیاز دو ماده اصلی در وعده های غذایی می باشند. از این دو ماده در انواع غذاها استفاده می شود. در حالی که سیر و پیاز برای طعم هر غذایی مهم می باشد، اما از طرفی سبب ایجاد بوی بد دهان می شود. به هر حال، سیر و پیاز هر دو یک ویژگی منفی دارند – بوی بد دهان. این حالت خیلی آزاردهنده و شرم آور است مخصوصا در موقعیتی که با کسی هم صحبت هستید. بهترین راه برای از بین بردن بوی سیر و پیاز، اجتناب از خوردن این دو ماده است.

با این حال، همیشه نمی توان در برابر وسوسه خوردن آن مقاومت کرد. علاوه بر این، نمی توان فقط به خاطر بوی بد آن از فواید این دو ماده مهم برای سلامت بدن چشم پوشی کرد. بنابراین برای یافتن راه حل با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

از بین بردن بوی سیر و پیاز

مسواک و نخ دندان

مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا از شر بوی سیر و پیاز خلاص شوید. همچنین مسواک زدن و نخ دندان از مراحل مهم یک روتین خوب مراقبت از دهان هستند. با مسواک زدن می توان بقایایی که ممکن است پس از خوردن غذا روی دندان ها باقی مانده باشد را پاک کرد. دقت کنید که هنگام مسواک زدن زبان خود را نیز تمیز کنید.

از اسکرابر زبان استفاده کنید

تمیز کردن زبان به کاهش ترکیبات فرار گوگرد داخل دهان کمک می کند و در نتیجه بوی بد دهان و همچنین بوی پیاز و سیر را کاهش می دهد.

دهان خود را با دهان شویه شستشو دهید

برای از بین بردن بوی سیر و پیاز با دهان شویه دهان خود را بشویید. پیروی از یک روتین درست مسواک زدن، تمیز کردن زبان و شستشوی دهان با دهان شویه روشی مطمئن برای خوش بو شدن نفس شما است. این راهکار ها با هم بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت تا بوی بدن دهان شما رفع شود. دهان شویه های حاوی دی اکسید کلر یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن بوی بد دهان می باشد.

از بین بردن بوی سیر و پیاز؛ جوش شیرین

مواد لازم

1-2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1 فنجان آب گرم

دستورالعمل

یک تا دو قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. خوب مخلوط کرده و از این محلول برای شستشوی دهان استفاده کنید. می توانید دهان خود را با این محلول چندین بار در روز و ترجیحا بعد از هر وعده غذایی بشویید. اثر باکتری بر روی ترکیبات حاوی گوگرد پیاز، سیر و سایر غذاها یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان است. اثر ضد باکتریایی جوش شیرین می تواند به کاهش بوی بد دهان با مبارزه با باکتری های دهانی که مسئول تحریک آن هستند، کمک کند.

آب لیمو

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری لیمو

یک فنجان آب گرم

دستورالعمل

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک فنجان آب اضافه کنید. خوب هم بزنید سپس از این محلول برای شستشوی دهان خود برای چند ثانیه استفاده کنید. می توانید از این روش 1-2 بار در روز، بعد از غذا استفاده کنید. آب لیمو PH پایینی دارد. آنزیم آلییناز را که مسئول تجزیه ترکیبات گوگردی در دهان است، غیرفعال می کند. که منجر به بوی بد دهان می شود.

شیر بنوشید

برای رفع بوی سیر و پیاز در نفس خود شیر بنوشید. اگرچه ممکن است جالب به نظر برسد، اما نوشیدن شیر می تواند یک راه حل مناسب برای رفع این مشکل باشد. اگر قبل از نوشیدن شیر با سیر مخلوط شود، تاثیر آن بیشتر مشهود است. زیرا محتوای بالای آب و چربی موجود در شیر به کاهش بوی سیر و پیاز کمک می کند.

از بین بردن بوی سیر و پیاز؛ آدامس بجوید

آدامس بجوید تا بوی سیر و پیاز از بین برود. معمولا جویدن هر نوع آدامس با طعم نعناع راه حلی سریع برای از بین بردن بوی بد دهان است. آدامس‌ هایی که حاوی پروبیوتیک‌ها، استات روی، و پوست ماگنولیا، اکالیپتوس و آلیل ایزوتیوسیانات (AITC) همراه با روی لاکتات هستند در کنترل بوی بد دهان موثر می باشند.

از بین بردن بوی سیر و پیاز؛ چای سبز

مواد لازم

1 قاشق چایخوری چای سبز

یک فنجان آب گرم

دستورالعمل

یک قاشق چای خوری چای سبز را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. 5 تا 10 دقیقه دم کرده و سپس از صاف رد کنید. این چای گرم را بنوشید برای نتیجه بهتر می توانید چای سبز را 1 تا 2 بار در روز، ترجیحا بلافاصله بعد از غذا بنوشید. چای سبز دارای خواص ضد عفونی کننده و خوشبو کننده است که می تواند به خلاص شدن از شر بوی سیر یا پیاز کمک کند.

از بین بردن بوی سیر و پیاز؛ خوردن سیب

مواد لازم

چند برش از یک سیب خرد شده

دستورالعمل

بعد از غذا چند تکه سیب خام بجوید. می توانید این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید. سیب خام می تواند ترکیبات حاوی گوگرد موجود در سیر و پیاز را خنثی کند. در نهایت به از بین بردن بوی سیر و پیاز کمک کند.

باید گفت

سیر و پیاز به غذا طعم می بخشند و کاربردهای زیادی در آشپزی دارند. اما وقتی خام خورده شوند سبب بوی بد دهان می شوند. با این حال، چند راه موثر برای خلاص شدن از شر بوی سیر و پیاز وجود دارد. برای کمک به رفع بوی بد دهان، می ‌توانید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، از اسکرابر زبان استفاده کنید یا با دهان شویه، جوش شیرین و آب لیمو دهان خود را بشویید. علاوه بر این، خوردن آدامس یا سیب نیز به کاهش بوی بد دهان کمک می کند.

لینک های مرتبط

۷ روش موثر برای کشتن باکتری های دهان و رفع بوی بد دهان

دهانشویه می‌تواند در ۳۰ ثانیه کرونا ویروس را از بین ببرد

دهانشویه خانگی: ۵ رسپی ساده که بهترین ترکیب را برای بهداشت دهان و دندان بسازید

بهداشت دهان؛ چگونه بهداشت دهان خود را به روش آیورودا حفظ کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *