جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

شخصیت شناسی با اینستاگرام: پروفایل شبکه های اجتماعی شما در مورد شما چه می گوید؟ در حالی که ممکن است از رسانه‌های اجتماعی برای پنهان کردن ترس ها، ناامنی ها و تردید های خود استفاده کنیم، سلفی‌ها و پست‌های ما در رسانه های اجتماعی می تواند شخصیت واقعی و نحوه عملکرد ذهن ما را آشکار کند. بیایید دریابیم که رسانه های اجتماعی شما در مورد شخصیت تان چه می گویند.

روانشناسی چرایی اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

آیا عاشق انتشار زندگی خود در شبکه های اجتماعی هستید؟ رسانه های اجتماعی مانند یک مجله دیجیتالی هستند که از آن برای به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود از طریق کلمات و تصاویر استفاده می کنیم. با این حال، دلایل روانی متفاوتی وجود دارد که چرا ما چنین افکار و لحظات شخصی را در پروفایل اینستاگرام یا فیس بوک خود منتشر می کنیم. در حالی که ممکن است متوجه آن نباشیم، سلفی های ما می توانند به دیگران اجازه دهند تا به ضمیر ناخودآگاه ما نگاه کنند!

بیشتر بخوانید: تست شخصیت جاه طلبی: اولین چیزی که می بینید آشکار می سازد آیا جاه طلب هستید یا خیر؟

بر اساس مطالعه ای با عنوان “روانشناسی اشتراک گذاری” که توسط گروهی از مجله نیویورک تایمز انجام شده، این 5 دلیل اصلی برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی بیان شده است.

  1. بیان هویت و تعریف خود از طریق محتوای آنلاین. (68%)
  2. کمک به دیگران برای بهبود زندگی خود با اشتراک گذاری محتوای سرگرم کننده و ارزشمند. (94%)
  3. برای احساس ارتباط، داشتن احساس تعلق و درگیر شدن دیگران با محتوای ما. (81%)
  4. برای پرورش، تغذیه، ایجاد و تقویت روابط، اعم از قدیمی و جدید. (80%)
  5. برای حمایت و تبلیغ در مورد محتوا. (84%)

اکنون که فهمیدیم چرا اکثر ما در رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری می کنیم، بیایید بفهمیم که پست های رسانه های اجتماعی تان در مورد شما چه می گویند.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی با توهم بینایی: چگونه با دیگران رفتار می کنید؟

شخصیت شناسی با اینستاگرام

  1. اگر زیاد سلفی آپلود می کنید، برونگرا هستید

برون گراها در رسانه های اجتماعی فعال تر از درون گراها هستند. آن ها عکس های بیشتری را نسبت به افراد درونگرا در رسانه های اجتماعی محبوب خود منتشر می کنند. بر اساس یک مطالعه در سال 2020، برون گراها مستعد انتشار مداوم محتوای مثبت بیشتر در رسانه های اجتماعی هستند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که برون گرایی ارتباط مثبتی با خودنمایی در فیس بوک دارد. به غیر از زیاد پست کردن، برون گراها دوستان آنلاین بیشتری نسبت به درونگراها دارند. محققان افزودند: «علاوه بر این، برونگراها بیشتر از درونگراها روی لایک کلیک می کنند و نظر می نویسند.

  1. اگر محتوای خود تبلیغ پست می کنید، یک خودشیفته هستید

اشخاص خودشیفته سلفی های زیادی می گیرند و منتشر می کنند. علاوه بر این، آن ها فقط آن عکس‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که در آن بهترین ظاهر را دارند تا توجه و «فالوور» بیشتر جذب کنند. افراد خودشیفته به دلیل تصور غیرواقعی از خود، احساس برتری و تأیید باورهای خود می کنند.

بیشتر بخوانید: پازل تصویری: آیا می توانید در ۵ ثانیه اشتباه تصویر را تشخیص دهید؟

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که رسانه های اجتماعی “محیط ایده آل” برای خودشیفتگان را فراهم کرده است تا اهداف خود را دنبال کنند. آن ها، اغلب درگیر سلفی گرفتن و ویرایش سلفی ها هستند.

تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که ویژگی های خودشیفتگی با «تعداد دوستانی که یک فرد دارد و تعداد عکس های که آپلود می‌کند» مرتبط است. خودشیفته‌ها، به ویژه خودشیفته های بزرگ، نسبت به کاربران عادی زمان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

  1. شخصیت شناسی با اینستاگرام؛ اگر پروفایل شما کامل است، برای تجربه های جدید باز هستید

امی مورین، روان درمانگر و نویسنده معتقد است افرادی که پروفایل های شخصی خود را به طور کامل در فیس‌بوک یا اینستاگرام پر می‌کنند، تمایل زیادی به باز بودن دارند. خصیصه های این افراد، تمایل به پذیرفتن و دنبال کردن تجربیات جدید، جستجوی تازگی و کنجکاوی، تخیل و خلاق بودن هست. تحقیقات نشان می دهد این افراد اغلب در پلت فرم های رسانه های اجتماعی کنجکاو هستند. با توجه به شخصیت خلاق و تخیلی خود، آن ها تمایل دارند تا کل یا بخشی از اطلاعات شخصی را در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر… تکمیل کنند.

طبق یک مطالعه در سال 2020، افراد باز «تمایل بیشتر به اجتماعی بودن از طریق فیس بوک» دارند.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت؛ اولین حیوانی که می بینید جنبه های پنهان شخصیتی شما را آشکار می کند

  1. اگر مدام در پست‌های دیگران «تگ» می‌شوید، دوستانه رفتار می‌کنید

اگر دوستانتان دائما شما را در عکس‌هایشان تگ می‌کنند یعنی شما نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح می دهید. همچنین نشان می دهد که شما از نظر ویژگی شخصیتی، سازگار هستید. این افراد معتقدند حفظ روابط اجتماعی مثبت مهم است و معمولا تمایل به همکاری دارند. آن ها دوستانه و دلسوز هستند. به راحتی به دیگران اعتماد می کنند و تمایل دارند با نیازهای دیگران سازگار شوند.

  1. اگر تعداد زیادی سلفی و عکس های تک رنگ منتشر می کنید، عصبی هستید

آیا عادت دارید تقریبا هر روز یک عکس جدید یا “خاطرات گذشته” در فیس بوک یا اینستاگرام آپلود کنید؟ در این صورت ممکن است دچار روان رنجوری شدید باشید. این یک ویژگی شخصیتی است که شما را مستعد تجربه احساسات منفی مانند:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی ثباتی عاطفی
  • خودآگاهی
  • تحریک پذیری
  • عصبانیت می نماید!

مطالعات نشان می دهد که افراد روان رنجور تصاویر زیادی را در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند. به ویژه تصاویری که تک رنگ یا سیاه و سفید هستند. محققان توضیح می دهند که روان رنجوری با “آپلودهای گسترده عکس و آلبوم های عکس حجیم” مرتبط است. اعتقاد بر این است که افراد روان رنجور ترجیح می دهند بیشتر از طریق تصاویر در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. زیرا اظهارات یا نظرات می توانند بحث برانگیزتر و اضطراب آورتر از تصاویر باشند. آن ها از سلفی و تصاویر برای ایجاد شهرت اجتماعی مثبت استفاده می کنند و خود را به اندازه دیگران خوشحال نشان می دهند. با این حال، امی مورین معتقد است، رفتار افراد عصبی در رسانه‌های اجتماعی بیشتر تقلید از دیگران است.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت؛ برداشت مردم از شما چگونه است؟

  1. شخصیت شناسی با اینستاگرام؛ اگر فید اینستاگرام شما به خوبی تنظیم شده است، مراقب هستید

آیا عکس های شما در اینستاگرام یا فیس بوک به درستی سازماندهی و مدیریت شده اند؟ پس شما دارای سطوح بالایی از وظیفه شناسی هستید. افرادی که دارای این ویژگی شخصیتی هستند، کارآمد، کوشا، هدفمند و مراقب هستند. آن ها تمایل زیادی برای انجام درست یک کار دارند. اگر فردی با وجدان هستید، احتمالا زمان زیادی را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی صرف نمی کنید. با این حال، یک مطالعه توضیح می‌دهد که استفاده شما از رسانه‌های اجتماعی به خوبی برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده است که منجر به محتوا و پست‌های انتخاب شده می‌شود.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که افراد با وجدان به قوانینی که از فرآیند تصمیم گیری آن ها حمایت می کند بیشتر از فشار همسالان، آنچه دیگران فکر می کنند و حتا دوستی ها ارزش قائل هستند. بنابراین اگر به سختی در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید و اگر آلبوم های فیس بوک شما به‌خوبی دسته بندی و ساختاربندی شده‌اند، نشان می‌دهد که وظیفه‌شناسی بالایی دارید.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

مطالب مرتبط:

تست IQ: آیا می توانید ساعت تقلبی را در 7 ثانیه تشخیص دهید؟

شخصیت شناسی: ستارگان، فرشته ها یا اسکیت بازان ابتدا چه می بینید؟

تست هوش؛ آیا می توانید فرد چپ دست را در ۱۲ ثانیه تشخیص دهید؟

تست شخصیت: بزرگترین ضعف شما در عشق چیست؟

کدام یک از دختران جذاب تر است تا بگوییم چه نوع شخصیتی دارید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان