جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2
(1)

اگر از حالت ابروهای خود راضی نیستید، می توانید از روش رنگ کردن ابروها در خانه استفاده کنید. شکل و رنگ ابروهای شما این قدرت را دارد که ظاهر شما را به طور کامل تغییر دهد. به این دلیل که چشمان شما توسط ابروهای شما قاب گرفته شده است. رنگ کردن ابرو می تواند ابروهای شما را پرتر نشان دهد.

برای رنگ کردن ابروهای تان لازم نیست به سالن آرایشی بروید. می توانید این کار را در خانه با وسایل در دسترس تان انجام دهید. بنابراین اگر می خواهید در مورد این روش ها بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه همراه باشید.

رنگ کردن ابروها در خانه؛ مزایای رنگ کردن ابرو

  • سلامتی ابروها: رنگ های ابرو DIY ایمن تر از رنگ های شیمیایی مورد استفاده در سالن ها هستند. مواد طبیعی احتمال جوش و سایر عوارض جانبی را از بین می برند.
  • مقرون به صرفه: هزینه های مکرر رنگ کردن ابرو در یک سالن آرایشی مصرف زیادی دارد. مواد طبیعی به راحتی با هزینه بسیار کمتر در دسترس هستند.
  • صرفه جویی در زمان: حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد تا ابرو های خود را در خانه رنگ کنید. به جای وقت گرفتن برای سالن، می توانید به راحتی در خانه خود کار خود را انجام دهید.
  • قابل تنظیم: می توانید اجزای مخلوط را تغییر دهید و با مواد اولیه آزمایش کنید تا سایه دلخواه خود را به دست آورید. با این حال، هنگام استفاده از مواد طبیعی، نتیجه همیشه ثابت نیست.

نحوه رنگ کردن ابروها در خانه: دستور العمل های خانگی

رنگ کردن ابرو با قهوه

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری تفاله قهوه

1 قاشق چایخوری پودر کاکائو

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری عسل

یک عدد برس اسپولی

کرونومتر یا تایمر

2 عدد پد پنبه ای یا دستمال کاغذی

دستورالعمل

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست و غلیظ به دست آید. اجازه دهید مخلوط چند دقیقه بماند. بعد از آن ابروها را تمیز کرده، خشک کنید و با برس اسپولی شانه کنید. توجه: اگرچه مواد طبیعی پوست را لک نمی ‌کنند، اما می ‌توانید برای احتیاط از ژل نفتی به پوست اطراف ابروها بمالید. سپس خمیر را با یک برس صاف روی ابروی خود بمالید. از گوشه داخلی ابرو شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. بگذارید مخلوط به مدت نیم ساعت روی ابروها بماند.

اگر می‌ خواهید ابرو های تان رنگ تیره‌ تری داشته باشد، زمان بیشتری روی ابروهایتان بگذارید. پس از مدت زمان تعیین شده، رنگ را با یک پد پنبه ای مرطوب پاک کنید. از همین روش برای ابروی دوم خود نیز استفاده کنید.

توجه: اگر ابروها را به تازگی اپیلاسیون یا موزدایی کرده اید، این روش یک گزینه عالی است. زیرا احتمال التهاب یا تحریک شدن فولیکول های باز مو کم است. قهوه، روغن نارگیل و مخلوط عسل به تسکین پوست نیز کمک می کند.

رنگ کردن ابرو با حنا

توجه: حنا رنگ نارنجی دارد. از این رو، ممکن است برای افرادی که موهای قرمز تا قرمز قهوه ای دارند، چه طبیعی و چه رنگ شده مناسب باشد.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری پودر حنای ارگانیک

½ قاشق چای خوری پودر نیل

1 قاشق چای خوری وازلین یا روغن نارگیل

و 1 قاشق غذاخوری آب

1 عدد برس اسپولی

1 کرونومتر یا تایمر روی تلفن

2 عدد پد پنبه ای یا دستمال کاغذی

دستورالعمل

پودر حنا و آب را در یک کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. دقت کنید زیاد رقیق نباشد. اگر می خواهید رنگ قهوه ای مایل به قرمزی داشته باشید، کمی پودر نیلی به آن اضافه کنید. سپس ابروهای خود را تمیز کرده و با یک برس اسپولی شانه کنید. ژل نفتی را به اطراف ابروها بمالید. مراقب باشید ژل را به خود ابروها نزنید. رنگ را با یک برس صاف به ابروهای خود بمالید. از گوشه داخلی شروع کنید و دست خود را به سمت بیرون حرکت دهید.

خمیر حنا ممکن است خشک و پوسته پوسته شود. برای جلوگیری از آن، ابروها را با یک نایلون ببندید. بگذارید این مخلوط سه ساعت روی آبروها بماند تا رنگ مناسبی به خود بگیرد. پس از مدت زمان تعیین شده، پلاستیک را بر داشته و ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.

رنگ کردن ابرو با زغال

مواد لازم

1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا

½ قاشق چای خوری زغال چوب فعال

1 قاشق چای خوری پودر کاکائو

و یک عدد کپسول ویتامین E

1 عدد برس اسپولی

تایمر

دستمال توالت

دستورالعمل

ژل آلوئه ورا، پودر کاکائو و روغن ویتامین E با هم مخلوط کنید. پودر زغال فعال را به مخلوط اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مقدار را بر اساس شدت و تیرگی رنگ دلخواه خود تنظیم کنید. ابروهای خود را با برس اسپولی شانه کنید. مخلوط را با برس روی ابروهای خود بمالید. بگذارید کمی خشک شود و اگر می خواهید رنگ تیره تری داشته باشد، یک لایه دیگر به همین شکل روی آن بمالید.

بگذارید مخلوط به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس ابروها را به آرامی با آب بشویید. اگر رنگ ابروها مطابق با رضایت شما نیست، این روش را تکرار کنید.

توجه: می توانید مخلوط باقیمانده را تا 2 هفته در یخچال قرار دهید.

نکات و اقدامات احتیاطی که باید هنگام رنگ کردن ابرو رعایت کنید

  • زیاده روی نکنید و از رنگ اضافی استفاده کنید. به سایه نزدیک به رنگ و تناژ پوست خود دقت کنید. رنگ تیره ممکن است ظاهری خشن به چهره شما بدهد و رنگ روشن تر ممکن است هیچ تعریفی نداشته باشد.
  • قانون کلی این است که رنگ ابرو را دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی ابرو خود انتخاب کنید. شما همیشه می توانید میل خود آبروهایتان را رنگ کنید.
  • مطمئن شوید که هر دو ابرو به طور یکنواخت و با هماهنگی رنگ بگیرند. در تنظیم مقادیر رنگ و زمان برای رنگ ابرو های تان باید هماهنگی وجود داشته باشد. سعی کنید کل ابرو را بپوشانید تا از لکه های رنگی ناهموار جلوگیری کنید. همیشه برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک یک پچ تست انجام دهید.
  • اگر متوجه علائمی مانند قرمزی، سوزن سوزن شدن یا احساس سوزش شدید، دست نگهدارید و به پزشک مراجعه کنید. از یک تی شرت قدیمی استفاده کنید و دستمال کاغذی را برای تمیز کردن ظایعات در دسترس داشته باشید. لکه های رنگ به راحتی تمیز می شوند.
  • برای جلوگیری از لک شدن پوست اطراف ابروهای تان از وازلین دور ابروهای تان استفاده کنید. یک چوب ریمل یا برس اسپولی برای جلوگیری از جمع شدن و استفاده ناهموار رنگ کاربرد فراوان برای رنگ کردن ابرو دارد. قبل از این که به رختخواب بروید، مژه های خود را با چند قطره روغن کرچک حالت دهید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار سبب افزایش طول عمر رنگ و حفظ سلامت ابروها می شود.

رنگ کردن ابروها در خانه؛ باید گفت

رنگ کردن ابروها با ضخیم شدن و پرکردن ابروها ظاهر آن ها را زیباتر می کند. با این حال، رنگ های نیمه دائمی، که معمولا در سالن های آرایشی استفاده می شود، گران هستند و ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک نیز شوند. در عوض، می توانید این روش‌ ها را در خانه امتحان کنید. با استفاده دقیق از حنا، قهوه یا زغال چوب و پیروی از دستورالعمل ها می توانید به نتایج عالی برسید. دقت کنید که باید از استفاده بیش از حد رنگ های خانگی خودداری کنید زیرا می تواند ابروهای شما را به طور غیر طبیعی رنگی کند. علاوه بر این، قبل از استفاده از رنگ خانگی، یک آزمایش پچ انجام دهید تا از واکنش های آلرژیک جلوگیری کرده باشید.

لینک های مرتبط

چگونه ابروهای خود را کوتاه کنید: راهنمای گام به گام

درمان خانگی برای مژه های بلند و ابروهای پرپشت

تست شخصیت با ابرو: فرم ابروی شما چه چیزی را در مورد شخصیت شما آشکار می کند!

۱۰ راهکار طبیعی که ابروهای پرپشت و زیبا داشته باشیم

شکل ابروها رازهایی از شخصیت آدم ها دارند

رازهای زیبایی ملکه کلئوپاترا؛ آخرین فرعون مصر باستان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان