معنی رنگ ها در کشورهای جهان چیست؟

معنی رنگ ها در جهان

معنای رنگ ها در جهان و کشورهای مختلف می توانند معانی بسیار متفاوتی داشته باشند. دانستن معنای رنگ ها در کشورهای مختلف می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه رنگ هایی را در وب سایت هایی که برای کشورها یا فرهنگ های خاص طراحی می کنید، استفاده کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید از چه رنگ هایی باید اجتناب کنید و همچنین از سوء تفاهم ها یا توهین هایی که ممکن است با استفاده از رنگ های مختلف به وجود بیاید، جلوگیری کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ حقایق جالب درباره روز ولنتاین که احتمالا شما را شگفت زده خواهد کرد!

معنای رنگ ها در جهان؛ قرمز

در چین، قرمز نماد شانس و جشن است. آداب و رسوم از نامگذاری نوزاد گرفته تا عروسی و جشن های سال نو همگی شامل رنگ قرمز است که نمادی از طول عمر می باشد. عروس ها در هند به نشانه پاکی، زیبایی و عشق قرمز می پوشند. زنان متاهل نیز قرمز می پوشند. در آفریقای جنوبی، قرمز رنگ عزا است، در حالی که در روسیه نشان دهنده کمونیسم و ​​قدرت است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: لاغری با رنگ ها؛ آیا رنگ بشقاب تان به کاهش وزن کمک می‌ کند؟

آبی

کره، ایران و مکزیک از رنگ آبی به عنوان رنگ عزا استفاده می کنند. در حالی که در مصر برای دفع شر استفاده می شود. در فرهنگ هایی مانند چین و بلژیک، آبی به عنوان رنگی زنانه در نظر گرفته می شود. برخلاف فرهنگ آمریکایی ها که آن را یک رنگ مردانه می داند. چین نیز آبی را با جاودانگی مرتبط می داند. در سیاست، ایالات متحده رنگ آبی برای لیبرال ها/دموکرات ها اما در اروپا و بریتانیا برای محافظه کاران استفاده می شود.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

معنای رنگ ها در جهان؛ رنگ بنفش

در فرهنگ ‌های اروپایی و غربی، رنگ بنفش با سلطنت همراه است. سنتی که به فرهنگ رومی و حتی قبل تر از آن بازمی‌گردد. در هند، برزیل و تایلند، بنفش رنگی است که با مرگ و سوگواری همراه است، در حالی که در ژاپن نشان دهنده امتیاز و ثروت است.

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ ها: رنگ مورد علاقه تان چه چیزی در مورد شخصیت تان می گوید؟

رنگ زرد

زرد رنگ در آیین بودایی هند و تایلند به عنوان رنگی مقدس یا سلطنتی شناخته می شود که به آن معنای خاصی می بخشد. ژاپن رنگ زرد را رنگ شجاعت و نشاط می داند. و بسیاری از فرهنگ های غربی در اروپا و آمریکا آن را به شادی و خوشحالی ربط می دهند. یونان زرد را نشانه غم و اندوه می داند و در فرانسه نماد حسادت است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ترندهای رنگ ۲۰۲۲ که می توانید هنگام تزئین خانه خود از آنها استفاده کنید

سبز

رنگ ملی ایرلند سبز است که رنگ کاتولیک ها در آن جا نیز می باشد. در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ژاپن، هند و چین، سبز نماد زندگی و تولد دوباره است. در عربستان سعودی و ایالات متحده سبز به معنای ثروت یا پول است و در آمریکای جنوبی به معنای مرگ می باشد. سبز در اندونزی رنگ ممنوع است و در مصر به معنای امید و بهار می باشد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: جذاب ترین ایده های خرید کادو ولنتاین: ۱۲ هدیه که هر دختری آن را می پسندد

رنگ ها در سراسر جهان؛ سفید

در هند، زنان بیوه باید در مراسم تشییع جنازه شوهرشان لباس سفید بپوشند و در چین نیز رنگ سفید رنگ مرگ و ماتم است. در کره، ایالات متحده و برخی از فرهنگ های خاورمیانه، رنگ سفید نماد پاکی و بی گناهی است. عروس‌های آمریکایی اغلب آن را برای لباس عروس استفاده می کنند. فرشته ‌ها معمولا با لباس سفید به تصویر کشیده می‌شوند. رنگ سفید در بودیسم نیز رنگی برای نشان دادن خلوص است.

مطلب مرتبط: بهترین هدیه برای ولنتاین: طرز تهیه ۴ اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین

مشکی

در هند و همچنین در فرهنگ های غربی، رنگ سیاه نماد شر، شورش و مرگ است. ژاپن رنگ مشکی را با رمز و راز و انرژی زنانه مرتبط می داند که می تواند تهدید کننده یا فریبنده باشد. در چین، سیاه رنگی برای پسران جوان است و در آفریقا به معنای سن و خرد است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *