فواید در آغوش گرفتن برای سلامتی

توسطنگار ستوده

شهریور ۲۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : شهریور ۲۴, ۱۴۰۱
فواید در آغوش گرفتن

فواید در آغوش گرفتن؛ کاهش استرس

وقتی کسی را دوست دارید و در آغوش می‌گیرید، بدنتان هورمونی به نام اکسی توسین ترشح می‌کند. که به آرامش و کاهش استرس شما کمک می کند. برای مثال، وقتی او را بغل می کنید می خندید، حواس تان از مشکلات دور می شود. همچنین از فواید در آغوش گرفتن می توان به کاهش فشار خون نیز اشاره کرد. بغل کردن بر کاهش سطوح «هورمون استرس» کورتیزول نیز تاثیر می گذارد.

به سلامت قلب شما کمک می کند

زمانی که فشار خون شما پایین بیاید و استرس شما کاهش پیدا کند، به سلامت قلب شما کمک می کند. هرچند دانشمندان می گویند بغل کردن و نوازش مزایای زیادی برای زنان دارد. اما در آغوش گرفتن برای هر دو جنس به یک اندازه مهم است.

مطلب مرتبط: ۱۰ مورد از نکات مهم ازدواج که همه زوج ها باید بدانند

فواید در آغوش گرفتن؛ به تسکین درد کمک می کند

زمانی که ناراحت هستید یا آسیب دیده اید، نوازش و در آغوش گرفتن می تواند به شما حس خوب حمایت بدهد. از سویی آزاد شدن اکسی توسینی می تواند به مسدود کردن سیگنال های درد کمک کند. این روش آن قدر خوب عمل می کند که پزشکان در تلاشند از این فورمول برای درمان نیز استفاده کنند.

مطلب مرتبط: سوالات مهم قبل از ازدواج: با این ۳۳ سوال، شریک زندگی خود را به خوبی بشناسید

مبارزه با سرماخوردگی

در آغوش گرفتن افرادی که به آن ها اعتماد دارید ممکن است از شما در برابر این ویروس رایج محافظت کند، به خصوص اگر تحت استرس زیادی هستید. و اگر در حال حاضر بیمار هستید، در آغوش گرفتن بیشتر ممکن است علائم شما را بدتر نکند.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج زندگی مشترک: ۱۵ مشکلی که احتمالا بعد از ازدواج تجربه خواهید کرد

شما را به شریک زندگی تان وصل می کند

اکسی توسین گاهی اوقات “هورمون عشق” نامیده می شود – اگر شریک زندگی خود را زیاد بغل کنید، این هورمون بیشتر در خون ترشح می کند. زوج ‌هایی که هر لحظه آزادانه هم دیگر را در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند، شادتر، سالم‌تر زندگی می کنند و استرس کمتری دارند.

به بهبود کیفیت خواب کمک می کند

اکسی توسین با اثر آرام بخش خود نیز جادو می کند. اما برخی از افراد اگر با نوازش یا در آغوش گرفتن یکدیگر به خواب بروند، خواب بهتری خواهند داشت. شما می توانید قبل از خواب 10 دقیقه یا بیشتر یکدیگر را در آغوش بگیرید تا به آرامش بیشتر دست پیدا کنید.

مطلب مرتبط: نقش زن در زندگی مرد؛ ۱۷ کاری که باید برای یک ازدواج شاد انجام داد

به شما کمک می کند با نوزاد تازه متولد شده خود پیوند برقرار کنید

والدینی که نوزادان خود را در آغوش می گیرند، به خصوص تماس بدنی پوست به پوست دارند، احساس نزدیکی بیشتری به آن ها می کنند. از طرفی بیشتر به نیازهای آن ها توجه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن نوزاد به نزدیک شدن پدرها به فرزندشان کمک می کند. همچنین مادران دیگر احساس استرس یا غم نخواهند داشت. بغل کردن سبب می شود نوزادان کمتر گریه کنند، بهتر بخوابند و زودتر شیر بخورند.

مفید برای سلامت نوزاد

در آغوش گرفتن می تواند سطح اکسیژن نوزاد را افزایش دهد، تنفس او را آرام کند و سبب کاهش سیگنال های درد شود. برای یک نوزاد کم وزن، شانس بقا و زنده ماندن را بیش از یک سوم افزایش می دهد. به رشد مغز کمک می کند و شانس بروز عفونت و سایر بیماری ها مانند هیپوگلیسمی یا هیپوترمی را کمتر می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *