جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

از خواص توت زالزالک باید به تاثیر آن بر سلامت قلب اشاره کرد که سبب تقویت آن می شود. توت های کوچک قرمز زالزالک معمولا در آمریکای شمالی، آسیا و اروپا یافت می شوند. فواید فوق العاده توت زالزالک را می توان با خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تقویت معده مرتبط دانست. این توت به تقویت سلامت قلب، تقویت سیستم هاضمه، کاهش فشار خون و کاهش اضطراب کمک کنند. ساقه، برگ و پوست گیاه زالزالک نیز دارای خواص دارویی مهمی است. بنابراین اگر می خواهید در مورد این توت خوشمزه بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

خواص زالزالک برای سلامتی

کمک به درمان نارسایی قلبی

مطالعات نشان می دهد که توت زالزالک به عنوان یک داروی ترکیبی برای درمان نارسایی قلبی (شرایطی که قلب نمی تواند آنقدر که باید خون پمپاژ کند) استفاده می شود. شریان های باریک در قلب به تدریج قلب شما را برای پمپاژ موثر خون ضعیف تر کرده و منجر به نارسایی قلبی می شود. همچنین توت زالزالک خطر مرگ ناگهانی مرتبط به قلب را کاهش می دهد. با این حال به مطالعات بیشتری برای درک تاثیر آن بر انسان ها نیاز است.

خواص توت زالزالک؛ تقویت قلب و عروق

توت زالزالک حاوی فلاونوئیدها، پلی فنول ها و پروسیانیدین ها است. عصاره آن برای بیماران مبتلا به آنژین (درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون) به خوبی تاثیر دارد. بر جریان خون و تامین اکسیژن قلب نیز موثر است.  همچنین سبب افزایش متابولیسم انرژی قلبی می شود. توت زالزالک دارای خواص ضد تصلب شرایین است و ممکن است از تجمع کلسترول، چربی و پلاک در دیواره سرخ رگ ها جلوگیری کند. فلاونوئیدهای موجود در توت زالزالک با آنزیم‌ هایی که به افزایش انقباض میوکارد (توانایی انقباض عضله قلب) کمک می‌ کنند، تعامل دارند.

کاهش فشار خون

توت زالزالک برای درمان فشار خون بالا نیز کاربرد فراوان دارد. مطالعه ای که توسط دانشگاه ریدینگ انجام شد نشان داد که عصاره زالزالک بر کاهش فشار خون تاثیر دارد. زالزالک رگ های خونی را شل می کند و اجازه می دهد خون راحت تر جریان یابد. با این حال، به مطالعات بیشتری نیاز است تا بدانیم آیا چنین تاثیری بر انسان ها دارد یا خیر.

تقویت سیستم هاضمه

توت ها و عصاره های زالزالک در طب سنتی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود. ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی موجود در عصاره توت زالزالک دارای خواص ضد التهابی، تقویت معده، ضد میکروبی و از بین برنده رادیکال های آزاد می باشد. میوه خشک زالزالک حاوی آنتی اکسیدان ها و عوامل تقویت کننده سیستم هاضمه است.

خواص توت زالزالک؛ کاهش اضطراب

توت زالزالک می تواند اضطراب را کاهش دهد. عصاره زالزالک با ترکیبی از پنج عصاره دیگر، اثر آرام بخش خفیفی دارد. به کاهش اضطراب در بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی کمک می کند. مطالعه ای که توسط دانشگاه ریدینگ انجام شد، نشان داد که زالزالک بر کاهش فشار خون اثر داشته و به عنوان ضد اضطراب عمل می کند. عصاره زالزالک در مقایسه با دارونما (درمان دارویی) برای درمان اختلالات اضطرابی ایمن تر و موثرتر می باشد. برای کمک به کاهش اضطراب می توانید هر روز پس از وعده های غذایی خود دو فنجان چای زالزالک میل کنید.

کاهش دهنده سطح کلسترول

پلی فنول های موجود در توت زالزالک به کاهش سطح کلسترول سرم کمک می کند. در مطالعه روی حیوانات، عصاره اتانولی زالزالک توانست اثر تحریکی یک رژیم غذایی پرچرب را سرکوب کند. که منجر به کاهش سطح کلسترول تام سرم، تری گلیسیرید و لیپوپروتئین با چگالی کم شد.

مطالعه دیگری که روی همستر انجام شد، نشان داد که اسید تری ترپنیک موجود در عصاره زالزالک می تواند سطح کلسترول پلاسما را کاهش دهد. که این عمل با مهار آسیل ترانسفراز، آنزیمی که سبب جذب کلسترول می شود، انجام می شود.

جدای از تمام این فواید، توت زالزالک همچنین به جلوگیری از علائم و نشانه های زودرس پیری کمک می کند. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی دارد. این نوع توت با محدود کردن تولید ملانین در سلول های پوست به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون نیز کمک می کنند.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی

مصرف توت زالزالک به طور کلی برای بسیاری از افراد بی خطر است. با این حال، برخی از افراد پس از مصرف از حالت تهوع، سرگیجه، سردرد، بثورات خفیف، تعریق و علائم قلبی و گوارشی شکایت داشته اند. همچنین برای کودکان و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود، زیرا در مورد بی خطر بدون این ماده غذایی برای آن ها اطلاعات کمی وجود دارد. قبل از شروع استفاده از مکمل های زالزالک با پزشک خود مشورت کنید.

از طرفی زالزالک می تواند با داروهایی مانند دیگوکسین (که به بهبود ضربان قلب کمک می کند) تداخل داشته باشد. با این اوصاف از مصرف زالزالک با دیگوکسین خودداری کنید. طبق مطالعات، زالزالک همچنین می ‌تواند با مسدود کننده‌های بتا، مسدود کننده‌ های کانال کلسیم و نیترات‌ها تعامل داشته باشد. همچنین به داروهای ضد انعقاد واکنش نشان دهد که احتمال خونریزی نیز افزایش می یابد.

خواص توت زالزالک؛ باید گفت

فواید توت زالزالک را می توان به مشخصات غنی از مواد مغذی آن نسبت داد. هنگامی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی منظم شما گنجانده شود، به درمان نارسایی قلبی، تقویت سلامت قلبی عروقی، کاهش فشار خون، تقویت سیستم هاضمه و کاهش اضطراب کمک می کند. علاوه بر این، پلی فنول های موجود در توت زالزالک به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. مصرف توت زالزالک نیز مستثنا از دیگر مواد غذایی نیست و دارای عوارض جانبی می باشد. ممکن است شما سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تعریق و ناراحتی های دستگاه گوارش را تجربه کنید. بنابراین در مصرف آن ها احتیاط کنید. باید توت زالزالک را به میزان متعادل در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از فواید آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

خواص ترکیب توت خشک و ماست: ترکیبی که سلامت روده را تضمین می کند!

طرز تهیه کیک پنیر توت فرنگی برای آنانی که به دنبال رنگ و تازگی هستند!

بایدها و نبایدهای رژیم غذایی نقرس برای کاهش اسید اوریک

فواید نخود فرنگی؛ ۶ فایده نخود فرنگی و عوارض جانبی آن برای سلامتی بدن

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

طرز تهیه کیک کاکائویی فانتزی برای تولد به صورت آسان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان