جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

شربت ذرت با فروکتوز بالا دو شیرین کننده مایع محبوب در غذاها می باشد. با این حال، مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به مشکلات مختلف برای سلامتی یعنی بروز برخی بیماری ها شود. شربت ذرت به طور کامل از گلوکز ساخته می شود که منبع اصلی سوخت و ساز بدن است. اگر می خواهید در مورد این شربت فوق العاده مغذی بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

ناتالیا میشینا یا استاکسی یونایتد

شربت ذرت با فروکتوز بالا یک شیرین کننده رایج در نوشابه ها و سایر غذاهای فرآوری شده است. محبوبیت آن از این واقعیت ناشی می شود که شیرین تر و ارزان تر از شکر معمولی است. همچنین ماندگاری محصولات غذایی را بالا می برد. مدت ها متخصصان به این باور بودند که فروکتوز سالم تر از شکر است. با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که این دو ماده بیشتر شبیه به هم هستند تا این که متفاوت باشند.

هر دو ماده حاوی مقادیر زیادی مونوساکارید و کالری هستند. در ضمن اثرات مشابهی بر بدن دارند. شربت ذرت محصول نهایی نشاسته ذرت فرآوری شده صنعتی است.

چرا استفاده از شربت ذرت نگران کننده است؟

روده شما 90 درصد فروکتوز مصرفی شما را از بین برده و به گلوکز، لاکتات و گلیسرات متابولیزه می شود. و از ورود مقدار زیادی فروکتوز به کبد جلوگیری می کند. در نهایت کبد این فروکتوز را قبل از استفاده از آن، به گلیکوژن یا چربی تبدیل کند. در این صورت ذخیره چربی در بدن افزایش یافته و خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش می یابد. رژیم های غذایی سرشار از قند نیز می توانند التهاب را افزایش دهند.

فواید شربت ذرت چیست؟

محبوبیت شربت ذرت با فروکتوز بالا به شدت در حال افزایش است. در واقع این شربت در حال حاضر کاربردهای صنعتی زیادی در فرآوری و پخت و پز غذا دارند. که شامل:

بهبود طعم نوشابه ها، آب میوه ها، ماست ها و سایر تنقلات می شود. یا برای نرم شدن بافت انواع شیرینی ها، بهبود رنگ برخی از محصولات پخته شده،کاهش حفظ رطوبت برخی غذاها، حفظ بافت میوه های کنسرو شده استفاده می شود. از طرفی از میوه های یخ زده محافظت و نگهداری کنید.

عوارض جانبی شربت ذرت چیست؟

شربت ذرت با فروکتوز بالا تقریبا از نظر شیمیایی با شکر سفید یکسان است. این بدان معنی است که می تواند اثرات مشابهی بر بدن داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که اگر شکر بیش از حد مصرف شود، می تواند برای بدن ضرر داشته باشد.

مشکلات سلامتی مرتبط با قند زیاد

بر اساس تحقیقات، شرایط زیر می تواند ناشی از مصرف بیش از حد شکر باشد:

  • افزایش وزن ناخواسته: قندها کالری بالایی دارند و می توانند منجر به افزایش وزن ناخواسته شوند.
  • هیپرلیپیدمی: زمانی ایجاد می شود که سطح چربی در خون شما بسیار بالا برود. می تواند شریان های شما را مسدود کند.
  • مقاومت به انسولین: زمانی که سلول های بدن به خوبی به انسولین پاسخ نمی دهند. می تواند قند خون شما را افزایش دهد.
  • فشار خون بالا: با مصرف قند بالا فشار خون بیش از حد بالا می رود. و منجر سبب حمله قلبی و نارسایی قلبی، و برخی مشکلات جدی دیگر می شود.
  • هیپراوریسمی: این به سطوح بالای اسید اوریک در خون اشاره دارد. می تواند مشکلات متعددی از جمله سندرم متابولیک و بیماری مزمن کلیوی ایجاد کند.
  • دیابت: این اتفاق زمانی می افتد که قند خون شما بیش از حد بالا باشد. می تواند منجر به سکته مغزی، بیماری قلبی و سایر مشکلات جدی دیگر شود.
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی: این بیماری زمانی ایجاد می شود که چربی در کبد شما تجمع کند. عوارض رایج شامل کاهش وزن و خستگی شدید است.
  • بیماری قلبی: قند بر قلب یا عروق خونی تاثیر می گذارد. انواع آن شامل بیماری عروق کرونر قلب، بیماری عروق مغزی و بیماری شریان محیطی است.

جایگزین های سالم تر برای شربت ذرت

جایگزین های سالم تری برای شربت ذرت با فروکتوز بالا وجود دارد. با این حال، توصیه کلی این است که قندهای افزوده شده را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا همه آن ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

جایگزین ها شامل استویا می باشد که گیاهی بومی آمریکای جنوبی است. همیشه قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

باید گفت

شربت ذرت با فروکتوز بالا یک شیرین کننده رایج در نوشابه ها و سایر غذاهای فرآوری شده است. زیرا کاربردهای فراوانی دارد، از جمله تقویت طعم و حفظ بافت محصولات پخته شده. مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد قند می تواند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند. که می تواند شامل افزایش وزن ناخواسته، دیابت، مقاومت به انسولین شود. اگر می خواهید از این شیرین کننده استفاده کنید، جایگزین های سالم تری مانند استویا را در نظر بگیرید. قبل از گنجاندن شربت ذرت یا هر تغییری در رژیم غذایی حتما با پزشک خود صحبت کنید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه سوپ ذرت تابستانی خوشمزه با گیاهان معطر

و طرز تهیه سالاد ذرت: یک سالاد کم کالری و خوشرنگ لبنانی

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ لذیذ که مخصوص شب های سرد است

همچنین طرز تهیه لیموناد نعنا؛ شربت خانگی خوشمزه برای روز های گرم تابستان

اگر بعد از افطار شربت ریحان بنوشید، چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟!

درمان سرفه: ۴ شربت خانگی سرفه که بسیار موثر هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان