جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

با درمان های خانگی از شر لایه های ضخیم پوست دست و پا خلاص شوید. میخچه در دست ها و پاهای افرادی که فعالیت بدنی دارند شایع است. میخچه و پینه، اگرچه خطرناک نیستند، اما می توانند زندگی شما را دشوار کنند. علاوه بر این، این لایه های ضخیم پوست ظاهر زشت و ناخوشایندی به دست ها و پاهای شما می دهد. خوشبختانه، درمان های خانگی برای میخچه و پینه وجود دارد که می تواند به شما در تسکین درد و خلاص شدن از شر آن ها کمک کند.

میخچه و پینه چیست؟

هنگامی که پوست فشار بیش از حد و منظمی را تجربه می کند، در پاسخ به این فشار ضخیم می شود. به این ناحیه کوچک از پوست که ضخیم می شود، میخچه می گویند. میخچه ها معمولا شکل گرد دارند و می توانند دردناک باشند. چنین میخچه هایی در بین انگشتان چهارم و پنجم پا دیده می شوند و به راحتی می توانند عفونی شوند. میخچه های سفت تر نیز در قسمت بیرونی و بالای انگشتان پا و انگشتان دست ایجاد می شود.

از سوی دیگر، پینه ها بزرگتر از میخچه هستند و طرح کلی مشخصی ندارند. پینه ها معمولا روی کف پا، یعنی قسمت زیرین پا ایجاد می شوند. هنگام راه رفتن، این قسمت از پاهای شما تحت فشار وزن بدن شما قرار می گیرد. در نتیجه، پینه ‌ها می‌توانند ایجاد شده و می‌تواند گاهی دردناک نیز باشد.

درمان های خانگی برای میخچه و پینه

درمان‌ های خانگی متعددی برای از بین بردن میخچه و پینه پا وجود دارد. اما اگر می‌خواهید به سرعت از شر آن ها خلاص شوید، بهتر است از چندین درمان به طور همزمان استفاده کنید.

روغن کرچک

مواد لازم:

روغن کرچک

دستورالعمل:

روزی سه بار روی میخچه و پینه های دست و پاهای خود روغن کرچک بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا پینه و میخچه به طور کامل از بین برود.

این درمان خانگی قرن هاست که استفاده می شود. روغن میخچه را نرم می کند و سرانجام آن را از بین می برد. این روش برای درمان میخچه یکی از بهترین درمان های خانگی است. تنها در عرض سه تا چهار روز متوجه نتیجه و تاثیر آن خواهید شد.

احتیاط: روغن کرچک را روی پوست زخمی و سر باز نمالید.

سالیسیلیک اسید

مواد لازم:

مایع/ژل اسید سالیسیلیک

سنگ پا

آب گرم

دستورالعمل:

ناحیه آسیب دیده را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. سپس خشک کنید و با احتیاط یک سنگ پا را روی میخچه/پینه بمالید تا لایه‌ های مرده بالایی پوست جدا شود. یک لایه نازک از مایع سالیسیلیک اسید را تنها روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید پنج دقیقه روی آن بماند. پس از آن پوست خود را تمیز آبکشی کنید. از این روش یک یا دو بار در روز به مدت حدود دو هفته به صورت منظم استفاده کنید.

اسید سالیسیلیک پیوند بین سلول های پوستی که در محل میخچه یا پینه تجمع یافته اند را می شکند. با افزایش میزان رطوبت در آن ناحیه، به آرامی شروع به حل شدن آن می کند.

سنگ پا

مواد لازم:

آب گرم

سنگ پا

دستورالعمل:

پاها یا دست هایی که میخچه یا پینه دارند را به مدت پنج تا هفت دقیقه در آب گرم خیس کنید. سنگ پا را به آرامی روی میخچه ها و پینه ها به مدت دو تا سه دقیقه بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا پینه زودتر بهبود یابد.

از آن جایی که میخچه ،پوست مرده است، بهتر است سعی کنید آن را با مالش سنگ پا به قسمت آسیب دیده پا یا دست آن را از پوست جدا کنید.

درمان های خانگی برای میخچه و پینه؛ سرکه سیب

مواد لازم:

آب گرم

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1-2 قطره روغن درخت چای

توپ پنبه

دستورالعمل:

پس از این که چند دقیقه پاهای خود را در حمام آب گرم قرار دادید، با استفاده از یک توپ پنبه ای سرکه سیب را روی میخچه بمالید. توپ پنبه را به مدت پنج دقیقه محکم روی آن فشار دهید. بگذارید سرکه خشک شود. سپس روغن درخت چای را روی پینه بمالید. اما آبکشی نکنید. هر روز از این درمان خانگی برای میخچه استفاده کنید و نتیجه آن را پس از سه روز خواهید دید.

سرکه سیب سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و میخچه و پینه را نرم می کند. همچنین ماهیت ضد باکتری دارد و هر گونه باکتری را که ممکن است در اطراف ناحیه آسیب دیده در کمین باشد، از بین می برد.

خیساندن پا با نمک اپسوم

مواد لازم:

1 فنجان نمک اپسوم

آب گرم

لگن یا سطل

سنگ پا

دستورالعمل:

نمک اپسوم را به آب گرم داخل لگن اضافه کنید و پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید. هنگامی که پوست نرم شد، از سنگ پا استفاده کنید و روی لایه های مرده پوست موجود در ناحیه آسیب دیده بمالید. از این روش هر روز بعد از دوش گرفتن به مدت چند روز استفاده کنید.

نمک اپسوم معمولا به عنوان لایه بردار استفاده می شود. همچنین پوست و درد را تسکین می دهد. خواص ضد باکتریایی آن یک مزیت اضافه در این نوع نمک است.

درمان های خانگی برای میخچه و پینه؛ جوش شیرین

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

و 1 قاشق غذاخوری آب

1 قاشق چایخوری آبلیمو (اختیاری)

دستورالعمل:

جوش شیرین را با آب (و آب لیموترش) مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این خمیر را روی میخچه یا پینه بمالید. بگذارید یک شب روی آن بماند. اگر از این خمیر روی انگشتان پا استفاده می کنید، توپ های پنبه ای را بین انگشتان پا قرار دهید تا از هم جدا شوند. این کار را هر شب به مدت پنج تا هفت روز انجام دهید. به خشک شدن و پوسته پوسته شدن میخچه کمک می کند.

مانند نمک اپسوم، جوش شیرین نیز سلول های مرده پوست میخچه و پینه را لایه برداری می کند. یک ضد عفونی کننده عالی است که پوست را از هر عفونتی دور نگه می دارد.

احتیاط: اطمینان حاصل کنید که خمیر نباید به هیچ قسمت دیگری از پوست شما برخورد کند. در غیر این صورت پوست سالم شما را نیز خشک می کند.

سیر

مواد لازم:

یک حبه سیر

باند کرپ

دستورالعمل:

حبه سیر را از وسط نصف کنید. نیمی از آن را حدود یک دقیقه روی میخچه بمالید. نصف دیگر حبه سیر را روی آن قرار دهید و با باند کرپ بپوشانید. صبح روز بعد، ناحیه مورد نظر را طبق معمول بشویید. این کار را هر شب انجام دهید. در عرض چند روز، میخچه از بین خواهد رفت.

سیر به عنوان یک درمان خانگی برای تعدادی از بیماری ها از جمله میخچه استفاده می شود. این یکی از موثرترین درمان‌ های خانگی برای از بین بردن میخچه است که بهترین زمان استفاده از آن هنگام شب است.

لینک های مرتبط

فواید زرشک؛ ۷ مزیت فوق العاده زرشک از کنترل دیابت تا درمان آکنه

۶ درمان خانگی موثر برای از بین بردن آکنه و جوش های روی بینی

۸ روش خانگی موثر برای پوست های چرب و جلوگیری از آکنه

۸ راهکار موثر که یک شبه جوش و آکنه را از بین ببرید

درمان سریع جای جوش: ۸ درمان خانگی موثر برای رفع لکه های ناشی از جوش و آکنه

۵ راهکار ساده و متفاوت که به سرعت از شر جوش و آکنه خلاص شوید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان