جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

فواید آب کاکتوس، این گیاه بیابانی در مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های آن نهفته است که مزیت فراوانی برای سلامت بدن دارد.

آب کاکتوس چندان محبوب و شناخته شده نیست. حتی ممکن است برای بسیاری ها نامی ناآشنا باشد. اما اگر به شما بگویم که آب کاکتوس به طرق مختلف برای سلامت بدن شما مفید است، شوکه خواهید شد. بله، آب کاکوتوس مملو از مواد مغذی مهم و خاصی است که برای سلامتی بدن مزایای بی شماری دارد. بنابراین اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید آب کاکتوس

تسکین دهنده التهاب مفاصل

آب کاکتوس از مهاجرت لکوسیت ها جلوگیری می کند که همچون یک کاتالیزور در ایجاد بیماری های التهابی عمل می کند. ضمنا حاوی ویتامین A، B2 و C است که برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بسیار مفید می باشد. علاوه بر این آب کاکتوس خاصیت ضد التهابی داشته که به تسکین درد و مبارزه با التهاب اثربخشی فوق العاده ای دارد. از طرفی گرفتگی و درد همراه آرتریت را کاهش می دهد.

داشتن روده سالم

این آب به رشد باکتری های مفید در روده کمک می کند. از طرفی سم زدایی طبیعی است که برای درمان دیورتیکولیت و کولیت اولسراتیو استفاده می شود. خواص ملین این آب به عنوان درمان طبیعی برای یبوست عمل می کند. ماهیت ضدالتهابی آب کاکتوس به کاهش التهاب مجرای ادرار و مثانه به ویژه در موارد سنگ کیسه صفرا و عفونت مثانه کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف منظم آب کاکتوس به از بین بردن ویروس های کشنده در بدن کمک می کند که در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سطوح بالای فیتوکمیکال ها در کاکتوس تومورها را خنثی کرده و سبب افزایش سطح ایمنی بدن می شود. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این آب از پیری زودرس جلوگیری می کنند.

پادزهر طبیعی برای اختلالات پوستی

آب کاکتوس برای افرادی که از بثورات روی پوست رنج می برند تجویز می شود. همچنین به درمان دلمه ها و زخم ها نیز کمک می کند.

فواید آب کاکتوس؛ تسکین درد قاعدگی

آب کاکتوس سبب تسکین فوری درد های قاعدگی می شود. درد شکمی را که زنان در طول سیکل قاعدگی تجربه می کنند کاهش می دهد. علاوه بر این آب کاکتوس برای کنترل حالت تهوع نیز مفید است.

سطوح پایین LDL

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند به کاهش تقریبا 30 درصد سطح کلسترول کل بدن کمک کند. آب کاکتوس منبع غنی از فیبر محلول است که سطح کلسترول LDL را در بدن کاهش می دهد. علاوه بر این از تصلب شرایین نیز جلوگیری می کند.

جلوگیری از شروع سرطان

یک مطالعه نشان داده است که آب کاکتوس پتانسیل جلوگیری از سرطان را دارد. زیرا حاوی مواد شیمیایی است که به جلوگیری از سرطان و مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کند. آب کاکتوس حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان های بتالین که از عوامل طبیعی ضد سرطان است، می باشد. می توان از آن به عنوان جایگزینی برای شیمی درمانی استفاده کرد. این دارو مانند رتینوئید مصنوعی که در آزمایشات شیمی درمانی استفاده می شود نیز کارساز است.

محافظت از بدن در برابر آسیب های رادیکال آزاد

آب کاکتوس منبع عالی آنتی اکسیدان است. از طرفی حاوی نوع کمیاب آنتی اکسیدان است که به نام بتالاین شناخته می شود. Betalain رادیکال های آزاد موجود در بدن را دفع می کند و سلامتی دوباره به شما می بخشد. برای تقویت محافظت کلی بدن، آب کاکتوس را در ترکیب با میوه های غنی از ویتامین C بنوشید. از طرفی، مصرف منظم آب کاکتوس می تواند خطر ابتلا به بیماری های دژنراتیو و مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

مفید برای دیابت نوع 2

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند به حفظ سطح قند خون کمک کند. پکتین، فیبر محلول موجود در این آب، سرعت جذب قند توسط بدن انسان را کاهش می دهد. بنابراین استفاده منظم از آن توسط افراد دیابتی می تواند به جلوگیری از نوسانات سطح قند کمک کند. مطالعات همچنین استفاده منظم از این آب را برای پیشگیری از دیابت نوع دوم پیشنهاد می کنند. با این حال، برای جلوگیری از هیپوگلیسمی مقدار مصرف آن را محدود کنید.

عوارض جانبی آب کاکتوس

مانند همه مواد غذایی دیگر، آب کاکتوس نیز عوارض جانبی خودش را دارد. در گزارش های به ثبت رسیده، بعضی از افراد پس از مصرف آن دچار حالت تهوع، استفراغ، افت قند خون، نفخ، سردرد و معده درد شده اند. بنابراین در خوردن آن دقت کنید و در صورت بروز مشکل یا آلرژی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

فواید آب کاکتوس؛ ارزش غذایی آب کاکتوس

آب کاکتوس ارزش غذایی مناسبی دارد. مملو از سطوح قابل توجهی از پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس و آهن، با انواع ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی می باشد. همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای آمینه و بتاکاروتن است.

باید گفت

آب کاکتوس مملو از مواد مغذی مهمی است که به تقویت سلامت کلی و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از طرفی برای سلامت گوارش، پوست و سلامت قلب و عروق مفید می باشد. در تسکین گرفتگی عضلات و التهاب نیز تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد. یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که به محافظت از بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین از ابتلا به بیماری های مزمن مختلف جلوگیری خواهد شد. زنان باردار و شیرده باید از مصرف آب کاکتوس خودداری کنند، زیرا هنوز مطالعات کافی در مورد عوارض جانبی آن صورت نگرفته است.

لینک های مرتبط

خواص برگ انبه؛ ۱۰ مزیت و کاربرد شگفت انگیز برگ انبه که نمی دانید

فواید موز قرمز؛ ۹ مزیت فوق العاده موز قرمز برای پوست، مو و سلامت بدن

سردرد جنسی؛ علائم، پیشگیری و درمان سردرد های جنسی زوج ها

۶ بهترین روغن مو برای شوره سر + کنترل خارش پوست سر

 با این ۸ گیاه شگفت انگیز به استرس و اضطراب تان نقطه پایان بگذارید!

۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان