جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.3
(3)

توهین، فریب و عدم احترام را در رابطه خود تحمل نکنید. دست برداشتن از عشق خیلی سخت است. اما زمانی که نشانه های کافی برای ترک یک رابطه وجود دارد، پایان یک رابطه عاطفی خیلی منطقی تر است! دست کشیدن از رابطه ای که به آن متعهد بودید جسارت می خواهد. اما آیا شما تنها کسی هستید که به تلاش، اعتماد، درک و احترام رابطه عاطفی خود فکر می کنید؟ با این کارها نمی توانید رابطه خود را زنده نگهدارید. زیرا به یک تلاش متقابل نیاز است. در غیر آن، وقت این است که رابطه را اصلاح یا آن را ترک کنید. این نشانه ها را مرور کنید تا بفهمید آیا باید از یک رابطه دور شوید یا خیر. به خواندن ادامه دهید!

پایان یک رابطه عاطفی

مطلب مرتبط: ۱۰ ویژگی زنان خطرناک برای ازدواج و دوستی که اصلا نباید نزدیکشان شوید

آیا پایان دادن به یک رابطه عاطفی خوب است؟

“شما می توانید شریک عاطفی خود را دوست داشته باشید، او را ببخشید، همه چیزهای خوب عالم را برای او بخواهید. اما همچنان بدون او ادامه دهید.”

بله، برای خوشبختی و آرامش روانی از به یک رابطه عاطفی پایان دهید، اشکالی ندارد. مشاجره و دعواهای شیرین در هر رابطه ای معمول است. چنین بحث هایی می تواند کمک کند تا نظرات، دیدگاه ها و نگرانی های خود را به شریک زندگی خود منتقل کنید. داشتن فراز و نشیب در هر رابطه ای کاملا طبیعی است. با این حال، این تنها در صورتی قابل قبول است که بین شما هر دو احترام، فداکاری، تعهد و تفاهم وجود داشته باشد. اما اگر چنین نیست، و شما تنها برای سرپا ماندن رابطه تلاش می کنید. و حتی پس از صرف تمام تلاش‌ ها و زمان ارزشمندتان، شریک زندگی ‌تان نتواند شما را درک کند، ناامیدکننده است.

اگر در دوراهی ترک یک رابطه یا ادامه دادن به آن گیر افتاده اید، این نشانه ها می توانند به شما کمک کنند.

چه زمانی باید از یک رابطه دور شد؟

مطلب مرتبط: روانشناسی عشق: ۷ عامل که باعث میشود کسی عاشق تان شود

وقتی هیچ احترامی برایتان قائل نیست

احترام اساس هر رابطه ای است. احترام گذاشتن به نظرات، تصمیمات و اهداف یکدیگر سبب می شود که یک رابطه پایدار باقی بماند. درک نگرانی های هر دو طرف و احترام به آن ها باعث ایجاد ارتباطات قوی تر می شود. اگر از طرف شریک زندگی خود احترام نمی شوید، در مورد آینده مشترک خود تجدید نظر کنید. عبور از خط سرخ هایی که برایتان مهم است و با گذشتن از آن ها راحت نیستید. به تصمیم هایتان ارزشی گذاشته نمی شود، پس باید به رابطه پایان دهید. این پرچم قرمز شما است.

مورد سوءاستفاده قرار می گیرید

زخم هایی که نمی توانید ببینید، سخت ترین درمان ها را دارد. سوء استفاده در یک رابطه بر آرامش روانی، سلامت جسمانی، عزت نفس و سطح اعتماد به نفس تاثیر می گذارد. گاهی اوقات منجر به افسردگی نیز می شود. آزار جسمی تنها نوع آزاری نیست که باید نگران آن باشید. در حالی که می توانید به هر شکلی مورد اذیت قرار بگیرید، مانند سوء استفاده جنسی، کلامی و عاطفی. روابط توهین آمیز را نمی توان و نباید حفظ کرد. اگر دیدید که شریک زندگی تان بدرفتاری می کند، فورا رابطه را ترک کنید.

مطلب مرتبط: شناخت زبان عشق برای تقویت رابطه: ۵ نشانه که همسرتان به شما عشق می ورزد

پایان یک رابطه عاطفی؛ وقتی شما را فریب می دهند

یکی نشانه ها برای دور شدن از یک رابطه، فریب است. وقتی فریب خورده اید، به رابطه عاطفی پایان دهید.

“من از این که به من دروغ گفتی ناراحت نیستم، از این ناراحتم که نمی توانم بعد از این باورت کنم.”

هیچ احساس دیگری به اندازه فریب خوردن توسط همسرتان دردناک نیست. منجر به بی اعتمادی و ناامنی می شود. و بدون درک متقابل و ایمان، هیچ رابطه ای طولانی نخواهد بود. اگر شریک زندگی شما آماده پذیرش اشتباهات خود نیست و هیچ احساس پشیمانی نمی کند، وقت آن رسیده که آن را رابطه را ترک کنید.

شریک زندگی شما هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد

یک فرد متعهد و مسئولیت پذیر قابل اعتماد است. مسئولیت پذیری باعث ایجاد اعتماد و در نهایت ایجاد یک پیوند قوی و صادقانه می شود. شرکای عاطفی باید درک متقابل و مسئولیت های مساوی در قبال یکدیگر داشته باشند. اگر تنها شما هستید که هر بار تمام مسئولیت ها را بر عهده می گیرید، زمان آن فرا رسیده است که دست از ادامه دادن بردارید.

مطلب مرتبط: تست روانشناسی عشق: آنچه در تصویر می بینید، دید شما درباره عشق را منعکس می کند!

نمی توانید آینده خود را با او تصویر کنید

در حالی که به چشمان شریک زندگی خود خیره می شوید، باید بتوانید عشق، رویاها و برنامه های بی نهایت برای آینده مشترک خود را ببینید. به عنوان زوج، هر دوی شما باید اهداف مشترکی داشته باشید. اگر نمی توانید هیچ یک از آن ها را با شریک زندگی خود پیش بینی کنید، در ادامه رابطه خود تجدید نظر کنید. فرد باید تلاش خالصانه ای را برای ایجاد رابطه و کمک به تحقق رویاهای یکدیگر انجام دهد. اگر همسرتان چنین احساسی به شما منتقل نکرد، نفس عمیق بکشید و مسیرتان را تغییر دهید.

هیچ اعتمادی وجود ندارد

اگر به همسر خود اعتماد ندارید، به آن رابطه پایان دهید. هیچ نشانه ای مهم تر از این نیست. زیرا یک رابطه بر اساس اعتماد شکل می گیرد، رشد می کند و دوام می آورد.

“به تو اعتماد دارم تعریف بهتری از دوستت دارم است. زیرا ممکن است همیشه به کسی که دوستش داری اعتماد نکنی، اما همیشه می‌توانی کسی را که به او اعتماد می‌کنی، دوست داشته باشی.”

اعتماد اساس یک رابطه موفق، قوی و سالم است. انرژی مثبت، اطمینان خاطر و قدرت غلبه بر موانع را فراهم می کند. بدون اعتماد، نمی توانید احساس امنیت کنید و با شریک زندگی خود در ادامه دهید. گفتار و اعمال شریک زندگی شما باید نشان دهنده فداکاری، تعهد و وفاداری باشد. اگر اینطور نیست، بهتر است به رابطه خود پایان دهید.

مطلب مرتبط: ۶ مهمترین نشانه‌ های عشق واقعی و دروغین مردان در یک رابطه عاطفی

وقتی کاملا احساس تنهایی می کنید

“تنها بودن ترسناک است، اما نه به اندازه احساس تنهایی در یک رابطه.”

روابط بر اساس درک و محبت بین شرکای عاطفی ایجاد می شود. وقتی در یک رابطه مسموم هستید، احساس تنهایی، کنارگذاشتن و اضطراب می کنید. با او در مورد احساسی که دارید صحبت کنید. اگر او همچنان به چنین رفتارهایی ادامه داد، بهتر است از آن رابطه دور شوید.

به همان اندازه که دانستن زمان و نحوه ارتباط با یک فرد مهم است، آگاهی از نشانه های پایان یک رابطه عاطفی نیز مهم است. احترام، مراقبت و اعتماد برای تداوم یک رابطه مهم هستند. اگر در رابطه احساس تنهایی می کنید، کنار گذاشته می شوید، مورد بی احترامی قرار می گیرید یا مورد سوء استفاده قرار می گیرید، پس وقت آن رسیده که رابطه خود را دوباره ارزیابی کنید. شاید بخواهید قبل از هر تصمیمی ابتدا با شریک زندگی خود صحبت کنید. سعی کنید رابطه را بهبود بخشید. با این حال، اگر هیچ چیز تغییر نکرد، بهتر است راه را از هم جدا کنید. حفظ روابط سخت است و با فراز و نشیب های زیادی همراه است. با این حال، اگر در رابطه ای مسموم دست و پا بزنید، بهتر است دست از آن بردارید و تغییر مسیر دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان