خواص برگ انبه؛ 10 مزیت و کاربرد شگفت انگیز برگ انبه که نمی دانید

توسطپناه امینی

شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ به روز رسانی : شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ , , , , ,
خواص برگ انبه خواص انبه برای مردان

از تسکین گوش درد گرفته تا درمان سوختگی، برگ های انبه یکی از موارد ضروری برای درمان بیماری ها است. در حالی که ممکن است بیشتر شما عاشق خوردن انبه باشید، اما آیا از خواص برگ انبه نیز چیزی می دانید؟ اغلب اوقات، این فقط میوه انبه است که ما با توجه به طعم لذیذ آن علاقه مندش هستیم. با این حال، برگ های انبه نیز سرشار از خواص دارویی و درمانی است. بنابراین با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید تا در مورد مزایای آن بیشتر بدانید.

خواص برگ انبه

برگ ‌های انبه زمانی که نرم و تازه هستند، رنگ قرمز یا ارغوانی دارند و به رنگ سبز تیره رشد می ‌کنند. این برگ ها سرشار از ویتامین C، B و A هستند و همچنین سرشار از مواد مغذی مختلف دیگر می باشد. برگ‌ های انبه دارای خواص آنتی ‌اکسیدانی قوی هستند، زیرا دارای محتوای بالایی از فلاونوئید ها و فنل‌ ها می باشند.

درمان دیابت

برگ انبه برای درمان دیابت بسیار مفید است. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که برگ های حساس درخت انبه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به درمان دیابت کمک می کند. برگ ها را خشک و پودر می کنند یا به عنوان دم کرده برای درمان آن استفاده می کنند. همچنین برای درمان آنژیوپاتی دیابتی و رتینوپاتی دیابتی نیز استفاده می شود. برگ های چای انبه برای این منظور بسیار مفید است. برگ ها را یک شب در یک فنجان آب خیس کنید. برای کمک به تسکین علائم دیابت، این آب را صاف کرده و بنوشید. همچنین به درمان هیپرگلیسمی نیز کمک می کند. برگ ها حاوی ترکیبی به نام 3 بتا تاراکسرول و عصاره اتیل استات هستند که با انسولین هم‌افزایی می کنند تا GLUT4 را فعال کرده و سنتز گلیکوژن را تحریک کنند.

کاهش فشار خون

برگ های انبه به کاهش فشار خون کمک می کنند زیرا دارای ضد فشار خون می باشد. آن ها به تقویت رگ های خونی و درمان مشکل واریس نیز کمک می کنند.

خواص برگ انبه؛ درمان اضطراب

Mangiferin، یک فیتوکمیکال موجود در برگ‌ های انبه، دارای خواص ضد اضطرابی است که بی ‌قراری افراد را به دلیل اضطراب آرام می کند. افزودن دو تا سه لیوان چای برگ انبه به آب حمام به درمان ناراحتی و طراوت بدن کمک می کند.

سنگ کیسه صفرا و کلیه

برگ انبه برای درمان سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا خیلی موثر است. مصرف روزانه پودر ریز آسیاب شده برگ انبه، که در سایه خشک می شود، با آبی که یک شب در لیوان نگهداری می شود، به شکستن سنگ ها و شستشوی آن ها کمک می کند.

مفید برای مشکلات تنفسی

برگ انبه برای انواع مشکلات تنفسی مفید است. مخصوصا برای افرادی که از سرماخوردگی، برونشیت و آسم رنج می برند که خیلی بیشتر تاثیر می گذراد. نوشیدن جوشانده ای که از جوشاندن برگ انبه در آب با کمی عسل درست می شود، به درمان موثر سرفه کمک می کند. همچنین به درمان از دست دادن صدا در هنگام گلودردی نیز تاثیر گذاری بی نظیری دارد.

درمان اسهال خونی

برگ های انبه در درمان اسهال خونی بسیار مفید می باشد. برگ های خشک شده در سایه باید پودر شود و روزی دو تا سه بار با آب مصرف شود تا اسهال خونی متوقف گردد.

گوش درد

گوش درد خیلی آزاردهنده است. استفاده از این درمان خانگی تسکین خوبی است که می توانید از آن استفاده کنید. شما می توانید یک قاشق چای خوری آب گرفته شده از برگ های انبه را به عنوان قطره گوش، برای درمان گوش درد استفاده کنید. اما قبل از استفاده از آن آب را کمی گرم کنید.

خواص برگ انبه؛ درمان سوختگی

برای التیام سوختگی های پوست و جوش، یک مشت برگ انبه را بسوزانید و خاکستر کنید. این خاکستر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. تا پوست شما را تسکین دهد.

درمان سکسکه و مشکلات گلو

اگر از سکسکه یا مشکلات مربوط به گلو رنج می برید، برگ انبه یک درمان خانگی خوب برای بهبود این حالت به حساب می آید. چند برگ انبه را بسوزانید و دود آن را استنشاق کنید. این روش یکی از راهکارهای فوق العاده برای رفع سکسکه و مشکلات گلو است.

مقوی معده

مقداری برگ انبه را در آب گرم بریزید و در ظرف را با درب ببندید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد آب را صاف کرده و با معده خالی بنوشید. مصرف منظم این دم کرده به عنوان تقویت خوب معده عمل می کند و به پیشگیری از بیماری های مختلف معده نیز توصیه می شود.

خواص برگ انبه؛ باید گفت

مطمئنا در مورد مزایای برگ انبه خیلی نمی دانید. اما این برگ‌ ها مملو از ویتامین ‌های A، B و C و بسیاری از مواد مغذی مفید دیگر هستند که منجر به افزایش سلامت کلی بدن می شود. برگ های انبه به کنترل دیابت نیز کمک می کند و همچنین فشار خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، اضطراب، مشکلات تنفسی، اسهال خونی را به طور موثر کنترل و درمان می کند. از طرفی درمانی خوب برای گوش درد محسوب می شود. همچنین برگ انبه سوختگی را التیام بخشیده و به درمان سنگ کلیه و صفرا نیز اثربخشی فوق العاده ای دارد. از این برگ ها برای رفع سکسکه و درمان مشکلات گلو نیز استفاده می شود و دم کرده این برگ ها یک تقویت کننده خوب معده به حساب می آید که به تسکین بسیاری از بیماری های مربوط به معده کمک می کند.

با این اوصاف سعی کنید برگ های انبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از خواص و فواید فراوان آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه مربای انبه خانگی

خواص انبه برای زنان باردار: ۹ فایده تایید شده انبه در دوران بارداری

فواید کاهو یخی؛ ۶ مزیت فوق العاده کاهو یخی + عوارض جانبی آن

آیا در مورد عوارض جانبی زیره سبز می دانستید؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *