جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

فواید شیر بادام هندی؛ این شیر سرشار از اسیدهای چرب مفید، مواد معدنی، ویتامین ها و استرول های گیاهی است که برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز عالی عمل می کند. آیا در مورد فواید و خطرات شیر بادام هندی برای سلامت بدن می دانید؟ ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به بررسی همین موضوع پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

شیر بادام هندی چیست؟

وقتی بادام هندی و آب مخلوط می شوند، مایعی که به دست می آید شیر بادام هندی است. غلیظ، سفید و کرمی. همچنین طعم آجیلی دارد. اگر گیاه خوار هستید یا به لاکتوز حساسیت دارید، شیر بادام هندی جایگزین بسیار خوبی برای شیر گاو یا گاومیش است. شیر بادام هندی شیرین نشده نسبت به شیر گاو دارای مقادیر بیشتری ویتامین A و کلسیم است. همچنین کالری و قند کمتری دارد و محصولات نانی خوشمزه، چای و قهوه از آن درست می شود.

فواید شیر بادام هندی برای سلامتی

تقویت سلامت قلب

شیر بادام هندی حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع است که برای سلامت قلب مفید هستند. بادام هندی می تواند به کاهش فشار خون به میزان قابل توجهی کمک کند. برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، که یک اختلال شایع قلبی عروقی است، مفید می باشد. علاوه بر این، آن ها همچنین سطح LDL و کلسترول تام را کاهش می دهند.

شیر بادام هندی حاوی کلسترول نیست. مردم می توانند آن را بنوشند تا سطح کلسترول افزایش یافته خود را کاهش دهند که آن ها را در معرض خطر بیشتر بیماری های قلبی جدی قرار می دهد.

فواید شیر بادام هندی؛ کاهش دهنده وزن

شیر بادام هندی حاوی آناکاردیک اسید است، یک ترکیب فعال زیستی که تجمع چربی را در طول آدیپوژنز (تشکیل سلول های چربی) محدود می کند. که از افزایش وزن نیز جلوگیری کنید. شیر بادام هندی در مقایسه با شیر گاو و حتی شیر بادام، کالری کمی دارد. این شیر بهترین جایگزین برای رژیم کاهش وزن افراد است. با تنها 25 کالری در هر فنجان، به نظر می رسد یک انتخاب عالی غذایی در کاهش کالری می باشد.

کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان

چندین ترکیب آنتی اکسیدانی، از جمله آناکاردیک اسید، کاردانول ها و کاردول های موجود در بادام هندی به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند. اینوزیتول و آناکاردیک اسید موجود در بادام هندی نیز به مهار رشد سلول های سرطانی و حرکت آن ها به سایر قسمت های بدن کمک می کند. علاوه بر این، این آجیل همچنین حاوی بور است که پتانسیل کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها را دارد.

افزایش دهنده سلامت استخوان

شیر بادام هندی حاوی کلسیم، منیزیم و ویتامین D است که همگی برای سلامت استخوان ها ضروری هستند. ویتامین D برای جذب کلسیم و فسفر حیاتی بوده که استخوان ‌ها را قوی و محکم می کند. مصرف روزانه 1000 تا 1500 میلی گرم کلسیم و حداقل 400 واحد بین المللی ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ها توصیه می شود. علاوه بر این باید گفت شیر بادام هندی سرشار از کلسیم است، که برای تقویت استخوان ها و پیشگیری از بیماری هایی که با کمبود کلسیم مرتبط هستند، مفید تلقی می شود.

جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

بادام هندی ممکن است از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری کرده و خطر دیابت را کاهش دهد. افرادی که هفته ای یک اونس آجیل بادام هندی (حدود دو قاشق غذاخوری) می خورند، 25 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند. به این ترتیب، افزودن شیر بادام هندی به رژیم غذایی شما به پیشگیری از بیماری های کیسه صفرا کمک می کند.

فواید شیر بادام هندی؛ تقویت سلامت چشم

بادام هندی سرشار از آنتی اکسیدان است و به سلامت چشم کمک می کند. آن ها همچنین از بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند دژنراسیون ماکولا (که سبب از دست دادن بینایی می شود) جلوگیری یا روند آن را کند می کنند. ضمن این باید بیان کرد شیر بادام هندی سرشار از ترکیبات زیست فعال و آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است.

جلوگیری از کم خونی

از آنجایی که بادام هندی منبع خوبی از آهن است، شیر بادام هندی می تواند به پیشگیری از کم خونی نیز کمک کند. برای تقویت سالم گلبول های قرمز خون، می توانید به جای تکیه بر مکمل های آهن، هر روز یک لیوان شیر بادام هندی بنوشید.

عوارض جانبی بالقوه بادام هندی و آلرژی

بادام هندی یک گزینه فوق العاده برای شیر گیاهی محسوب می گردد. اما نوعی آجیل درختی است که یک آلرژن اصلی به حساب می آید. بادام هندی یکی از برترین آلرژن‌ های غذایی است که می‌ تواند سبب واکنش ‌های آلرژیک غذایی شدید در برخی افراد شود. مواد حساسیت ‌زای موجود در بادام هندی می‌ توانند علائم آسم را تحریک کنند. بنابراین بهتر است افراد مبتلا به آسم از مصرف آن اجتناب کنند. علاوه بر این بادام هندی می تواند در برخی موارد سبب درماتیت آتوپیک و بثورات پوستی و در موارد شدید آنافیلاکسی (می تواند کشنده باشد) شود. بنابراین یادتان باشد در صورت بروز هر یک از این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

باید گفت

شیر بادام هندی یک جایگزین خامه ای، آجیلی و بدون لاکتوز برای شیر گاو است. این نوشیدنی گیاهی به راحتی تهیه می شود و حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری می باشد. از فواید شیر بادام هندی می توان به تقویت استخوان ها و تقویت سلامت قلب اشاره کرد. منبع خوبی از آنتی اکسیدان است و بینایی شما را بهبود می بخشد. و خطر ابتلا به بسیاری از اختلالات مربوط به چشم را کاهش می دهد. می توانید شیر گاو معمولی را با شیر بادام هندی در اسموتی ها، غلات صبحانه یا قهوه جایگزین کنید. اما زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود. شیر بادام هندی سبب واکنش های آلرژیک یا مشکلات گوارشی نیز می شود. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی با پزشک مشورت کنید.

لینک های مرتبط

عوارض مصرف بیش از حد بادام؛ از یبوست تا ایجاد حالت تهوع

۸ مهمترین مضرات مصرف بیش از اندازه بادام زمینی که باید بدانید!

از تبدیل کره بادام زمینی به الماس تا انفجار انگور؛ ۱۰ حقیقت جالب در مورد غذاها

کاربرد های متنوع از سیب زمینی؛ ۵ چیزی که می توانید با آن تمیز کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان