جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

این را حتما می دانید که چه در حال آماده شدن برای میزبانی از اعضای فامیل خود در روزهای تعطیلات باشید و چه در یک روز معمولی، گاهی یخچال خیلی سریع پر می شود. وقتی نمی توانید همه آن چه در یخچال جا داده شده را ببینید، استفاده از آن و تازه نگه داشتن خوراکی ها نیز تا حد زیاد دشوار می شود. حتما به این فکر می کنید که برای تمیز کردن یخچال چه باید کرد.

شاید شما هم گاهی زمانی به فکر تمیز کردن یخچال یا مرتب کردن آن میفتید که با باز کردن درب یخچال بوی نامطبوع آن را حس می کنید. یا متوجه می شوید که چیزی روی شیشه ها یا روکش داخل آن ریخته است. خوب، برای تمیز کردن آن نیاز به چند راهکار دارید. پس با ما در این مطلب برای دانستن این راهکارها همراه باشید.

تمیز کردن یخچال؛ همه چیز را از داخل یخچال خارج کنید

همه خوراکی ها و روکش های داخلی را از یخچال بیرون بیاورید. کنار خود دو پلاستیک آماده بگذارید تا قوطی ها یا خوراکی هایی که دیگر نمی توانید مصرف کنید را درون پلاستیک ها بریزید.

یخچال را تمیز کنید

سپس تمام محتویات یخچال خود را که هنوز می توانید مصرف کنید روی پیش خوان بگذارید. پس از آن نوبت به پاک سازی داخل آن می رسد. اکنون می توانید داخل و خارج یخچال را پاک کنید. در صورت نیاز، برای تمیز کردن آن از جوش شیرین استفاده کنید.

تمیز کردن یخچال؛ منظم کردن  

وقتی یخچال به طور کلی پاک شد می توانید خوراکی ها را دوباره داخل آن بچینید. باید همه مواد را در دسته ‌های کلی دسته بندی کنید: لبنیات را با لبنیات، گوشت‌ را با گوشت و خوراکی های دیگر را نیز کنار همدیگر به همین شکل قرار دهید.

تا جایی که می‌ توانید مواد را از بسته ‌بندی هایش خارج کنید.

مرتب سازی بر اساس تاریخ انقضا

هر چیزی را که تاریخ انقضای کم دارد و خیلی زود خراب می شود را درست جلوی یخچال قرار دهید. بعضی محصولات لبنی و تخم مرغ ها را در کشوهای داخل یخچال و باقیمانده آن را در قفسه های بالایی قرار دهید. نوشیدنی ها و چاشنی ها را در قفسه های روی درب قرار دهید.

یخچال را روشن نگه دارید

در صورت امکان از ظروف شیشه ای شفاف و درب دار استفاده کنید. پلاستیک‌ها می ‌توانند مواد شیمیایی را وارد غذا و نوشیدنی کنند و دیدن داخل آن کمی سخت تر باشد. پرهیز از پلاستیک به محیط زیست نیز کمک می کند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از پلاستیک دوری کنید. شیشه دوام بیشتری دارد. از طرفی پلاستیک تمیز کردن پلاستیک سخت تر نیز می باشد.

این روش حتی برای روزهایی که در حال آماده کردن غذا برای وعده‌ های غذایی برای روزهای دیگر نیز هستید کارساز است. تا در یک روز شلوغ، در وقت خود صرفه‌ جویی کنید. نگه داشتن مواد در ظروف دربسته شیشه ای به شما کمک می کند تا همه چیز را در یک نگاه، زمانی که وقت صرف یک وعده غذایی می رسد، ببینید.

باید گفت

دیدن آنچه در یخچال دارید می تواند به شما خیلی کمک کند. اگر می ‌خواهید تغذیه سالم تری داشته باشید با مکمل ها و سبزیجات جای خوراکی های ناسالم را پر کنید. اکثر یخچال‌ ها دارای قفسه ‌های قابل تنظیم هستند تا بتوانید آن‌ ها را برای چیزی که در آن زمان نیاز دارید، پر و جا به جا کنید.

حتی می ‌توانید گیاهان تازه خود را در لیوان ‌هایی با آب در یخچال نگهداری کنید تا تازه بمانند. یا نوشیدنی ‌های تان بر اساس سایز یا ذایقه خود دسته بندی کنید تا یخچال تان مرتب و تمیز باشد.

لینک های مرتبط

مدت زمان نگهداری تخم مرغ آپ پز چقدر است؟

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

فواید گوشت بره برای سلامتی بدن + عوارض جانبی

۵ روش فر کردن مژه های صاف؛ راهنمای گام به گام

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان