جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

از خواص درمانی بومادران باید به تاثیر آن بر درمان التهاب، زخم، دیابت، مشکلات عصبی اشاره کرد. بومادران گیاهی گلدار می باشد که قرن هاست در طب سنتی به عنوان یک ماده ضدالتهاب و برای التیام زخم های پوستی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای دارویی بومادران می توان به رفع اختلالات گوارشی، تسکین اضطراب و کمک به بیماری های عصبی اشاره کرد. اگر می خواهید بیشتر در مورد بومادران بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

خواص درمانی بومادران بر سلامت بدن

التهاب؛ خواص درمانی بومادران

بومادران به عنوان یک ضدالتهاب عمل می کند. تحقیقات انجام شده بر روی گیاه بومادران نشان می دهد که این گیاه در بدن عملکرد ضدالتهابی دارد.

التیام زخم

بومادران در کاربرد موضعی به بهبود زخم کمک می کند. محققان در مطالعه‌ ای روی موش ها دریافتند که عصاره بومادران در بهبود زخم ‌های پوستی در سطح سلولی موش‌ ها موثر است.

همچنین پماد بومادران بر بهبود اپیزیوتومی تاثیر فوق العاده ای دارد. (اپیزیوتومی یک برش کوچک در پرینه است که گاهی اوقات پزشک در حین زایمان آن را ایجاد می کنند.)

خواص درمانی بومادران؛ اختلالات گوارشی

از طرفی بومادران اثر ضد اسپاسم بر سیستم گوارش دارد. به این معنی که می تواند بر اسپاسم دستگاه گوارش، مانند سندرم روده تحریک پذیر، مفید باشد.

درمان اضطراب

بومادران به عنوان یک ضد اضطراب و تسکین استرس نیز عمل می کند. این دارویی گیاهی به کاهش اضطراب کمک می‌ کنند.

تسکین و درمان بیماری های عصبی

استفاده از بومادران در بیماری‌ های عصبی، از جمله ام اس، بیماری پارکینسون، سکته مغزی و صرع تاثیر فوق العاده ای دارد. در بیماری ام اس، محققان می گویند این مکمل شدت بیماری، التهاب عصبی و تعداد ضایعات دمیلینه کننده را کاهش می دهد.

همچنین در بیماری پارکینسون، سبب بهبود تحرک و تون عضلانی می شود. در سکته مغزی نیز حجم آنفارکتوس را کاهش می دهد و در صرع، شدت تشنج را کم می کند.

سایر مزایای احتمالی

از دیگر خواص گیاه بومادران می توان به تقویت سیستم ایمنی، تنظیم قند خون در دیابت، محافظت از کبد و کیسه صفرا، تحریک قاعدگی، کمک به خواب، درمان هموروئید، کاهش تب یونجه، تسریع دفع ادرار اشاره کرد.

عوارض جانبی احتمالی

این گیاه در حالی که دارویی کاملا “طبیعی” است، اما دارای عوارض جانبی نیز می باشد. با مصرف بومادران امکان تداخل دارویی وجود دارد. بنابراین در مصرف این گیاه نیز احتیاط کنید. هرچند بومادران عموما برای استفاده دارویی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما عوارض جانبی احتمالی آن شامل موارد زیر می باشد که باید به آن دقت کنید:

با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از مصرف آن با خطرات بیشتری و جدی تری رو به رو شوند.

کُند شدن لخته شدن خون

از نظر تئوری، بومادران می تواند لخته شدن خون را کُند کند. توصیه مناسب برای مصرف آن این است که حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی خوردن آن را متوقف کنید. اگر به جراحی اضطراری نیاز دارید، به کادر پزشکی از مصرف آن اطلاع دهید. به طور مشابه، افراد مبتلا به اختلالات خونریزی شناخته شده باید از استفاده بومادران بدون مشورت با یک پزشک خودداری کنند. زیرا می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

خواص درمانی بومادران؛ آلرژی

اگر به گیاهانی مانند گل داودی، بابونه، گل همیشه بهار، ابروسیا حساسیت دارید، به احتمال زیاد به بومادران نیز حساسیت خواهید داشت. اگر آلرژی گیاهی دارید اما نمی دانید با کدام گیاهان حساسیت دارید، قبل از مصرف بومادران با پزشک خود صحبت کنید.

بارداری و شیردهی

استفاده از بومادران در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. باور بر این است که وقتی بومادران به صورت خوراکی مصرف شود، می تواند چرخه قاعدگی زنان را تحریک کند. این بدان معناست که اگر در دوران بارداری از آن استفاده کنید، شما را در معرض خطر سقط جنین قرار می دهد. بنابراین بهتر است از مصرف آن تا پس از دوره شیردهی کودک خود داری کنید.

خواص درمانی بومادران؛ تداخلات دارویی

باور بر این است که بومادران با داروهای زیر تداخل دارد:

  • لیتیوم: بومادران سبب می شود این دارو مدت بیشتری در سیستم بدن تان باقی بماند.
  • داروهای ضد التهاب، ضد انعقاد/ضد پلاکت: این ها همچنین می توانند لخته شدن خون را کاهش دهند.
  • آرام بخش: بومادران به عنوان یک آرام بخش نیز عمل کند.
  • آنتی اسیدها و سایر داروهایی که اسید معده را کاهش می دهند مانند بلوکرهای H2 و مهارکننده های پمپ پروتونی: بومادران اسید معده را افزایش می دهد که در نهایت اثر آنتی اسید ها کاهش می یابد.

در صورت مصرف هر یک از این داروها، از مصرف بومادران خودداری کنید و حتما قبل از افزودن آن به رژیم درمانی خود با پزشک صحبت کنید.

باید گفت

بومادران از نظر درمانی در برخی موارد تاثیر فوق العاده ای دارد. البته به یاد داشته باشید که طبیعی بودن یک دارو لزوما به این معنی نیست که عاری از عوارض جانبی بالقوه است. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا بومادران را در رژیم درمانی و غذایی خود بگنجانید یا خیر. و در صورت انجام این کار، بهترین دستور مصرف آن برای شما چیست تا بتوانید ایمن بمانید. همانطور که از یک داروی تجویزی پزشک مصرف می کنید، در حین مصرف بومادران نیز مراقب عوارض جانبی، آلرژی ها و تداخلات دارویی باشید.

لینک های مرتبط

فواید و خواص کندر: از درمان آرتروز تا رفع خونریزی شدید قاعدگی

دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

درد را فراموش کنید:دمنوش های گیاهی که برای تسکین دردهای پریود مفید هستند

درمان پریود نامنظم: ۲۶ درمان خانگی برای خانم هایی که قاعدگی نامنظم دارند

۶ غذای طبیعی برای کاهش سطح تستوسترون در زنان

۱۰ فایده شگفت انگیز پوست سیب زمینی (کچالو) برای سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان