جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

علائم کرم های روده ای که به عنوان انگل های روده نیز شناخته می شوند، در خاک، گوشت خام یا جاهای کثیف وجود دارد، و پس از خوردن غذاهای آلوده در روده تبدیل می شوند. انگل یک بیماری شایع است. از طرفی درمان انگل روده باید با مشورت پزشک انجام شود. بنابراین برای دانستن بیشتر راجع به این موضوع با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

درمان انگل روده

برخی از علائم و نشانه هایی که می تواند نشان دهنده عفونت کرم روده باشد عبارتند از:

درد شکم، اسهال مکرر، تهوع و استفراغ، خارش مقعد، نفخ،، کاهش وزن، بدون دلیل مشخص و نقاط سفید در مدفوع از نشانه های انگل روده هستند. همنین سبب کاهش یا تغییر اشتها می شود.

اگرچه این علائم روده شایع تر است، اما کرم ها می توانند در نواحی خارج از روده مانند معده، ریه ها یا حتی مغز رشد کنند. بنابراین علائم دیگری مانند سوزش سر دل، سرفه، تب، مشکل در تنفس و تغییرات عصبی نیز می تواند از اعلائم و نشانه های آن باشد. عفونت کرم روده سبب تورم شکم می شود. و منجر به ناراحتی خفیف در ناحیه شکم خواهد شد.

از علائم دیگر انگل روده

  • درد دائمی شکم
  • شکم متورم یا گاز اضافی
  • خستگی مکرر بدون دلیل واضح
  • خارش مقعد
  • دوره های اسهال متناوب با یبوست
  • وجود نقاط سفید کوچک در مدفوع
  • کاهش وزن بدون دلیل واضح
  • اشتها با گرسنگی کم یا بدون تغییر
  • مدفوع بسیار تیره

علائمی که از انگل روده در نوزادان و کودکان دیده می شود

علائم کرم روده در نوزادان و کودکان می تواند به شرح زیر باشد:

  • استفراغ، اسهال یا گاز معده
  • کاهش علاقه به بازی
  • نفخ که با ماساژ شکم بهبود می یابد
  • خارش مقعد، به خصوص اگر خواب شبانه را مختل کند
  • وجود کرم در پوشک، مقعد یا مدفوع
  • پوست زرد

تاخیر در رشد کودک

علائم کرم‌ های روده در بیماران کودک اغلب در نوزادان بالای 6 ماه ظاهر می‌ شود، زیرا آن ها در تماس مکرر با جاهای کثیف و آلوده هستند و سیستم ایمنی ضعیف تری دارند. نوزادان و کودکان باید توسط پزشک یا متخصص اطفال معاینه و مورد درمان قرار بگیرند.

درمان رایج

کرم های روده بهتر است با دارو درمان شوند. با این حال، پس از تکمیل درمان، با رعایت بهداشت دست، به ویژه پس از رفتن به دستشویی یا قبل از پخت و پز، از عفونت مجدد جلوگیری کنید. این امر از انتقال مجدد انگل روده به بدن نیز جلوگیری می کند.

همچنین اتخاذ تدابیر بهداشتی خاص برای جلوگیری از انتقال به افراد دیگر نیز مهم است. باز هم، شستن دست ها بعد از استفاده از دستشویی یا قبل از آشپزی ضروری است. همچنین باید از مصرف آب یا مواد غذایی که به طور بالقوه ممکن است آلوده باشند، اجتناب کنید، از تمیزی ناخن های خود مطمئن شوید، زیرا نقش مهمی در انجام فعالیت های روزانه تان دارد. ضمنا غذاهای که در معرض فاسد شدن قرار دارند را خوب بپزید، مخصوصا انواع گوشت را کامل بپزید و پس از آن مصرف کنید.

داروهایی که برای درمان انگل روده مفید می باشد

داروهایی که بیشتر برای درمان کرم های روده توصیه می شود آلبندازول و مبندازول هستند. این داروها باید طبق دستور پزشک استفاده شوند (که قبل از استفاده باید با او مشورت کنید. سایر داروهای ضد انگلی رایج عبارتند از سکنیدازول، تنیدازول و مترونیدازول).

برخی از داروهای ضد انگلی را می توان بدون نسخه در داروخانه به عنوان قرص یا شربت تک دوز، برای بزرگسالان و کودکان (یعنی برای کودکان بالای 2 سال) خریداری کرد. استفاده از آن ها به نوع انگلی که به آن مبتلا هستید، متفاوت است. بنابراین باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط

۵ مواد غذایی در دسترس برای بهبود باکتری های روده ها

۵ بهترین دمنوش طبیعی برای تسریع حرکات روده و درمان یبوست

علائم سندرم روده تحریک پذیر + روش های درمانی

نشانه های روده ناسالم: ۷ نشانه که روده های سالمی‌ ندارید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان