جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
2.9
(8)

معمولا لحظه ای که می فهمید باردار هستید، لحظه شادی و خوشحالی است. علائم زیادی وجود دارد که می تواند نشان دهد شما باردار هستید، اما خیلی ها ممکن است متوجه آن علائم نشود. در حالی که تست ‌های بارداری گزینه‌ای هستند که شما را در راستای اطمینان از باردار بودن یا نبودن کمک می کند، اما راه ‌هایی نیز وجود دارد که می ‌توانید با اطمینان از بارداری خود مطلع شوید. در این مطلب روش هایی معرفی شده که می توانید برای تشخیص نشانه های بارداری بدون انجام آزمایش از آن ها استفاده کنید تا مطمئن شوید باردار هستید یا خیر!

22 راه آسان برای تایید بارداری بدون انجام آزمایش

تشخیص بارداری بدون انجام آزمایش

راه ‌های زیادی برای تایید بارداری بدون آزمایش وجود دارد، برخی شامل مشاهده عملکرد بدن و برخی دیگر شامل درک احساس مادر است. بیایید نگاهی به چند “علائم” بارداری بیندازیم.

به تاخیر افتادن پریود

در بیشتر موارد، این دلیلی است که زنان به بارداری خود مشکوک می شوند. هنگامی که لقاح در رحم اتفاق می افتد، آزاد کردن تخمک متوقف می شود، در نتیجه قاعدگی زن متوقف می شود. حتی اگر قاعدگی های عقب افتاده ممکن است به دلیل پرخوری، استرس و تغییرات ناگهانی وزن نیز ایجاد شود، اگر تصمیم گرفته بودید، بچه دار شوید، باید به آن دقت کنید.

لکه بینی

لکه بینی به پدیده ای اشاره دارد که در آن خونریزی بین چرخه قاعدگی یک زن رخ می دهد. هنگامی که تخمک بارور شده خود را روی دیواره رحم لانه گزینی می کند، خونریزی خفیفی از طریق واژن رخ می دهد. چنین چیزی معمولا چند هفته پس از آخرین قاعدگی زن اتفاق می افتد. لکه بینی معمولا نشانه مشخصی از بارداری است، بنابراین بهتر است در صورت مشاهده خون در زمانی متفاوت از زمان پریود خود، با پزشک مشورت کنید.

لکه بینی گاهی اوقات می تواند با گرفتگی خفیف عضلات نیز همراه باشد که نشان می دهد تخمک خود را در امتداد دیواره رحم کاشته است. از آن جایی که لکه بینی و گرفتگی را می توان به راحتی با شروع یک دوره دیگر اشتباه گرفت، در این جا نحوه ارزیابی این که آیا گرفتگی عضلات شما نتیجه لانه گزینی در رحم شما است یا خیر، آمده است:

شاید تجربه خارش روی پوست خود داشته باشید. یا احساس گرفتگی عضلات. ممکن است به عنوان گرفتگی عضلات احساس سوزن سوزن شدن روی بدن خود احساس کنید. گرفتگی لانه گزینی می تواند 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری شما اتفاق بیفتد. که دقیقا زمانی است که در حالت عادی پریود شما شروع می شود. بنابراین مطمئن شوید که احساس گرفتگی عضلات خود را ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که این گرفتگی ها شدید نیستند. اگر گرفتگی شدید در شکم خود احساس کردید، فورا با پزشک تماس بگیرید.

تشخیص بارداری بدون انجام آزمایش؛ استفراغ

یکی دیگر از نشانه های رایج باردار بودن یک زن، تهوع صبحگاهی است. زمانی است که زن بلافاصله پس از بیدار شدن احساس بیمار بودن می کند و با احساس تهوع دارد و استفراغ می کند. دلیل چنین واکنش افزایش سطح هورمون در بدن زنان است که حدود سه هفته پس از لقاح رخ می دهد.

احساس سیری

در اوایل بارداری، زنان ممکن است حتی بدون مصرف مقدار کمی غذا احساس سیری غیرطبیعی کنند. این احساس با آروغ زدن بیش از حد، نفخ و گرفتگی روده همراه می باشد. همان طور که سطح پروژسترون در بدن افزایش می یابد، دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به نفخ می شود.

تشخیص بارداری بدون انجام آزمایش؛ درد سینه

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری، درد سینه است. آن ها حساس و متورم می شوند و با کمترین لمس نوک سینه ها گزگز می کند. رنگ نوک پستان نیز تیره تر شده و ممکن است نقاط کوچکی در اطراف آن بوجود بیاید. این لکه ها معمولا سفید رنگ هستند.

ادرار کردن

تغییرات هورمونی زیادی در زمان بارداری زن در بدن او به وجود می آید. به همین دلیل آن ها احساس نیاز به دفع ادرار با دفعات بسیار بیشتر از حد طبیعی دارند. یک زن باردار ممکن است مجبور شود هر نیم ساعت یکبار به دستشویی برود، زیرا گردش خون به دلیل ایجاد سطح بیشتری از احتباس آب در بدن، افزایش می یابد.

تشخیص بارداری بدون انجام آزمایش؛ درد در پشت

پریودها معمولا با درد در ناحیه کمر همراه است که در مراحل اولیه بارداری نیز اتفاق می افتد. علت این درد ممکن است استرس و تغییرات هورمونی باشد، بنابراین با وجود استراحت و ماساژ از بین نمی رود. با این حال می توانید با انجام حرکات ورزشی سبک و یوگا این درد را کاهش دهید.

سردرد

هرچند سردرد به خودی خود نشان دهنده بارداری نیست، اما اگر با هر یک از علائم ذکر شده همراه باشد، باید به آن دقت کنید. سردرد در سه ماهه اول بارداری شایع است و در طول سه ماهه دوم ادامه دارد. علت اصلی معمولا استرس است، بنابراین می توان آن را با استراحت درمان کرد.

نوسانات خلقی

نوسانات خلقی زمان بارداری یک زن رخ می دهد. این تغییر خلق و خوی ناگهانی و سریع به وجود می آید. ممکن است لحظه ای احساس شادی کنید و در لحظه دیگر عصبانی باشید. همه این تغییرات به دلیل افزایش سطح هورمون ‌ها در جریان خون اتفاق می‌ افتد و می ‌توان با تلاش برای حفظ آگاهانه روحیه شاد آن را کاهش داد.

تغییرات در الگوهای غذایی

این تغییر می تواند در دو جهت باشد که شما هم هوس یک نوع غذای خاص را داشته باشید و هم از خوردن غذاهای دیگر بیزار باشید. رخ دادن این حالت به دلیل افزایش سطح استروژن در خون است و می تواند در هر زمانی از طول بارداری اتفاق بیفتد. میل به غذا را می توان برآورده کرد، مشروط بر این که غذاها بی خطر باشند و پرخوری نکنید.

خستگی

مادران باردار، تغییرات زیادی در عملکرد بدن خود تجربه می کنند و همه این ها می تواند منجر به از دست دادن خواب و خستگی شود. دلیل آن نیز تا حدی به پروژسترون در خون و حالت تهوع بر می گردد که به طور مداوم رخ می دهد. خستگی معمولا در سه ماهه دوم کاهش می یابد، اما در سه ماهه سوم باز می گردد.

لثه های حساس

لثه های حساس می توانند نشانه بارداری نیز باشند. حتی زمانی که آهسته مسواک می زنید نیز روی لثه های خود احساس درد و خونریزی می کنید. در هر صورت اگر خونریزی لثه دارید، باید با پزشک مشورت کنید.

قرمزی در کف دست

نام پزشکی این عارضه، اریتم کف دست است. کف دست های مادر باردار در اوایل بارداری رنگ مایل به قرمزی پیدا می کند. این وضعیت به دلیل افزایش سطح استروژن در بدن مادر است.

گرفتگی بینی

وقتی هورمون ‌های موجود در جریان خون به مقدار زیاد افزایش می‌یابد، سبب می ‌شود که غشای بینی متورم و خشک شود. که منجر به گرفتگی بینی در زنان باردار می شود. زنان باردار نه تها احساس گرفتی بینی می کنند بلکه آبریزش هم پیدا می کنند.

تشیخص بارداری بدون انجام آزمایش؛ دمای بدن

دمای بدن یک راه عالی برای بررسی این است که آیا تخمک گذاری انجام شده یا خیر. اگر دمای بدن حدود دو هفته پس از تخمک گذاری بالا بماند، تقریبا همیشه به این معنی است که زن باردار است.

میل جنسی

به دلیل مقادیر زیاد هورمون در بدن زن، ممکن است پس از باردار شدن، میل جنسی زیادی نداشته باشد، حداقل در مراحل اولیه. علاقه جنسی نیز می تواند به دلیل خستگی، استرس بارداری یا دارو در زن کاهش یابد.

تغییر رنگ

بارداری سبب تغییراتی در رنگدانه های صورت و بدن شما می شود. نوک پستان شما ممکن است تیره شود و لکه های تیره در اطراف پیشانی، لب های بالایی و پل بینی داشته باشید. اصطلاح پزشکی برای این پدیده ملاسما است که به عنوان “ماسک بارداری” نیز شناخته می شود. اما این تغییر رنگ پس از زایمان از بین می رود.

تشیخص بارداری بدون انجام آزمایش؛ خط تیره مو

در زنان باردار یک خط موی تیره رویش می کنند که از بالای رحم شروع می شود تا استخوان شرمگاهی ادامه دارد. اگر زن برای بار دوم باردار شود، ممکن است این خط زودتر ظاهر شود.

جوش

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری در بدن رخ می دهد مشابه دوران بلوغ است. بنابراین جای تعجب نیست که آکنه در دوران بارداری دوباره ظاهر شود. پوست زن چرب و لکه دار می شود و جوش ها روی تمام صورت ظاهر می شوند. اگر با استفاده از محصولات مراقبتی پوست، دچار حساسیت شدید، با پزشک خود صحبت کنید.

تشخیص بارداری بدون انجام آزمایش؛ خارش

هنگامی که یک زن باردار است، ممکن است در برخی از قسمت های پوست خود احساس خارش کند. زیرا مقدار خونی که در طول بارداری به پوست می رسد افزایش می یابد و پوست را حساس تر می کند. برای مبارزه با این احساس، می ‌توانید لباس‌ های راحت بپوشید و شاید از چند نوع کرم بارداری استفاده کنید. اما اگر این خارش ها غیر قابل تحمل شود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

رگ های عنکبوتی

بارداری منجر به آزاد شدن مقادیر اضافی استروژن در جریان خون می شود که می تواند منجر به تشکیل سیاه رگ های عنکبوتی در سراسر پوست شود. این سیاه رنگ ها معمولا پس از تولد نوزاد محو می شوند، اما اگر از بین نرفتند با پزشک خود صحبت کنید.

پوست خشک

ترکیبی از عوامل مانند تغییرات هورمونی، خستگی و کمبود خواب در دوران بارداری سبب خشک شدن پوست می شود. در صورت بدتر شدن این وضعیت با پزشک خود در مورد چگونگی درمان آن صحبت کنید. به یاد داشته باشید که همیشه هیدراته باشید و پوست خود را مرطوب نگه دارید تا تاثیری روی شما نداشته باشد.

لینک های مرتبط

بهترین برنامه ریزی در زمان اوقات فراغت بارداری

افزایش میل جنسی زنان  با ۱۴ مواد خوراکی فوق العاده مغذی

بی میلی جنسی مردان: ۶ عامل که سبب کاهش میل جنسی مردان می شود

خستگی در روابط زناشویی: چرا رابطه زناشویی شما خسته کننده است؟

 بهترین زمان برای رابطه جنسی: معلوم شده که بیشتر زوج ها اشتباه می کردند

افزایش قدرت باروری زنان و مردان با ۱۵ روش طبیعی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان