جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

آیا تا به حال شده از خواب بیدار می شوید و با یاد آوری کارهایی که باید انجام دهید، دوست داشته باشید ملافه را روی سرتان بکشید و دوباره بخوابید؟ این احساس در بین بسیاری از ما شناخته شده است. اما خوشبختانه شما هرگز مجبور نیستید همیشه با این حس بیدار شوید. باید برای پر انرژی بیدار شدن از خواب به راهکارهای شگفت انگیز اما ساده دقت کنید.

آیا می دانستید که افکار ما احساسات ما را ایجاد می کنند؟ از آن جایی که ما کنترل کاملی بر افکار خود داریم (می دانم که ممکن است گاهی اوقات چنین احساسی نداشته باشیم)، شما همچنین این قدرت را دارید که هر روز، روز خود را با یک نکته فوق العاده مثبت شروع کنید. در این مطلب راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند روز خود را با افکار مثبت شروع کنید و تا پایان روز از آن لذت ببرید.

پر انرژی بیدار شدن از خواب

سعی کنید رویاهای خود را به خاطر بسپارید

وقتی خواب می بینید حتما به آن فکر می کنید و به تجزیه و تحلیل آن می پردازید. گاهی خیلی جدی به آن فکر می کنید، گاهی نیز یادآوری آن مثل یک ویدیوی سرگرم کننده است که در ذهن شما به تکرار پخش می شود. رویاها راهی عالی برای احساس مثبت بیشتر در طول روز هستند. توصیه ما این است که به اندازه کافی بخوابید. اما یک دفترچه یادداشت رویاها را کنار تخت خود نگه دارید تا بتوانید به محض بیدار شدن رویای خود را در آن بنویسید. با گذشت زمان، به خاطر سپردن آن ها آسان تر می شود و شما قادر خواهید بود در ارتباط با جریان زندگی خود، آن ها را درک کنید.

مطالب مرتبط:

۷ گام برای ایجاد زندگی بهتر که باید از همین امروز شروع کنید

به دنبال زندگی بهتر هستید؟ پس سراغ این ۵ سرگرمی فوق العاده بروید!

هدف گذاری شخصی: ۲۰ هدف شخصی برای بهتر درخشیدن در زندگی

۱۰ بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲

آنچه شما را خوشحال می کند را در نظر بگیرید

افکار سبب ایجاد احساسات می شوند. همچنین افکار شاد سبب ایجاد احساسات شاد می شوند. هرچند نکته بسیار ساده است اما حقیقت همین است. به کارهایی که دوست دارید انجام دهید و سبب خوشحالی شما می شوند فکر کنید. تنها تجسم انجام کاری که شما را خوشحال می کند می تواند احساس شادی بیشتری به وجودتان تزریق کند…

پر انرژی بیدار شدن از خواب؛ سپاسگزاری کنید

سپاسگزاری یکی از مهم ترین اقداماتی است که همیشه به افراد تذکر داده می شود. گرفتار شدن در چرخه تفکر منفی و در نهایت فراموش کردن خوبی ها کاری ساده و آسان است. وقتی زمانی از صبح را صرف فهرست کردن 5 موردی می‌کنید که بابت آن ها سپاسگزار هستید، کل طرز فکر شما تغییر می‌کند. آن وقت روزتان بسیار روشن ‌تر می‌شود، حتی فکر می کنید هیچ وقت به اندازه این روز شاد نبوده اید.

پر انرژی بیدار شدن از خواب؛ بدن خود را آرام کنید

بدون آرامش فیزیکی، استرس و اضطراب را در بدن خود پرورش می دهیم. مطمئن شوید که برنامه روزانه شما شامل مراقبت از خود نیز می شود که به شما امکان می دهد بدن خود را آرام کنید. چه ماساژ، یوگا یا یک حمام آب گرم یا سرد – به آرام کردن بدن شما کمک می کند. این آرامش جزء مهمی برای داشتن احساس مثبت در در روز شما است.

روی تنفس عمیق تمرکز کنید

در طول روز، هر چه استرس و کارهایی که باید انجام دهیم در بشقاب پیش روی مان زیاد شود، اضطراب بیشتر می شود. حتی ممکن است متوجه نباشیم که با افزایش استرس، نحوه تنفس مان نیز تغییر می کند و سطحی تر می شود. یک نکته بسیار سریع و ساده این است که یک لحظه مکث کنید و به نفس کشیدن خود توجه کنید. با سرعت نفس می کشید؟ پس چند نفس عمیق بکشید، عمیق تر، آن وقت نفس خود را خیلی آهسته بیرون دهید. این کار را چند بار انجام دهید و در عرض چند دقیقه از افزایش احساس آرامش درون خود لذت ببرید.

پر انرژی بیدار شدن از خواب؛ به افکار خود دل نبندید

حتما دقت کرده اید ما هر روز در حال داستان ساختن از شرایط و رویدادهایی هستیم که اطرافمان را احاطه کرده است. محققان می گویند ما روزانه 60000 فکر می کنیم! خیلی زیاد است نه؟ و چقدر هم طاقت فرسا! هر چه کمتر به افکار خود دلبسته باشید و اجازه دهید بدون این که آن ها را باور کنید و روی شما تاثیر بگذارند، بگذرند، احتمال بیشتری وجود دارد که در طول روز احساس آرامش داشته باشید.

از شبکه های اجتماعی دوری کنید

اگر شما یکی از افرادی هستید که به محض بیدار شدن از خواب، رسانه ‌های اجتماعی یا ایمیل ‌های خود را چک می‌کنند – همین حالا از این عادت دست بردارید! شاید ابتدا متوجه تاثیر آن نشوید اما پس از مدتی حتما درک می کنید که این کار چقدر به ضررتان بوده. هر صبحی که دور از رسانه های اجتماعی سپری می شود بسیار آرامش بخش تر و شادتر خواهد بود. هجوم مداوم اطلاعات و پیام ‌ها بر سر ما فریاد نمی ریزد و ذهن ما این ظرفیت را دارد که کمی هم به خود استراحت بدهد.

مطالب مرتبط:

۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

۱۵ بهترین شهر جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۱

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

ازدواج و سوالات مهم قبل از آن که باید از شریک زندگی خود بپرسید

یک صبحانه خوشمزه تهیه کنید

به جای این که صبح خود را صرف بررسی فید فیس بوک خود کنید، خود را به آشپزخانه برسانید و یک صبحانه خوشمزه (و مغذی) زیبا تهیه کنید! چه چیزی دوست دارید؟ همان را آماده کنید و از خوردن آن کنار یک موسیقی آرام لذت ببرید.

یک تمرین مراقبه داشته باشید

این که بدون چون و چرا مدیتیشن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، می تواند زندگی شما را تغییر دهد! نه تنها احساس آرامش و تمرکز بیشتری خواهید داشت، بلکه با بدن و محیط اطرافتان هماهنگی بیشتری خواهید داشت. اگر هنوز نمی دانید برای مراقبت از خود چه کاری انجام دهید، نگران نباشید. مدیتیشن فقط نشستن روی پاها به شکل ضربدری و زمزمه کردن “اومم” نیست – شما می توانید کارهای بیشتری انجام دهید، از جمله رقص، تکنیک های تمرکز حواس، هیپنوتیزم و خیلی موارد دیگر.

خود هیپنوتیزم صوتی را امتحان کنید

صحبت از هیپنوتیزم شد، باید گفت این یکی از آسان ‌ترین و بهترین راه‌ ها برای وارد کردن خود به دنیای مدیتیشن است. تعداد زیادی فایل ضبط شده وجود دارد. هر یک به طور خاص برای کمک به مشکل خاصی ساخته شده است. آیا می خواهید احساس مثبت تری داشته باشید؟ تعداد زیادی انتخاب دارید که می توانید به سلیقه خود یکی را امتحان کنید.

پر انرژی بیدار شدن از خواب؛ از موبایل دور بمانید

همان طور که نباید صفحات شبکه های اجتماعی خود را درست زمانی که از خواب بیدار می شوید بررسی کنید. سعی کنید تا کمی بعد از بیدار شدن از رفتن به سراغ موبایل نیز دوری کنید. حتما متوجه خواهید شد که چقدر فناوری می تواند تاثیر منفی بر ذهن و سطح انرژی ما داشته باشد.

مطالب مرتبط:

چگونه برای لذت بردن از زندگی خود را ببخشیم؟

نقش یک مرد در زندگی زن؛ ۱۳ کاری که باید برای یک زندگی شاد انجام داد

۱۰ عادت خوب روزانه برای موفقیت در زندگی

۵ زبان عشق در زندگی مشترک که هر زوجی باید بداند

ورزش یا دویدن صبحگاهی را فراموش نکنید

بله، اندورفین! چه راهی بهتر از هورمون ‌های حس خوب برای شروع روز؟ صبح، قبل از این که هوا خیلی گرم شود، یک دور بدوید، حتما از این کار خوشحال خواهید شد.

یک کتاب الهام بخش بخوانید

بخش خوبی از برنامه صبحگاهی شما می تواند خواندن وبلاگ هایی باشد که به آن ها حس خوبی دارید. خواندن مطالبی الهام ‌بخش و انگیزه ‌بخش در صبح سبب سرحال شدن شما می شود. شما را برای مقابله با یک روز غیرقابل پیش بینی و شلوغ آماده می کند.

به یک پادکست الهام بخش فوق العاده گوش دهید

به طور مشابه با یک کتاب الهام بخش – به یک پادکست عالی گوش دهید. تا ذهن شما از انگیزه برای رسیدن به مرحله بعدی روزتان پر شود.

مطالب مرتبط:

۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

با ۵ مرحله زندگی مشترک آشناشوید تا در روابط تان موفق باشید

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان