آزمون ذهن: تنها 1 درصد افراد می توانند در 30 ثانیه حیوان سوم را پیدا کنند!

توسطسهراب شهریار

شهریور ۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : شهریور ۵, ۱۴۰۱ , ,
آزمون جالب دقت ذهن

خوانندگان عزیز، به یک آزمون دیگر از بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه خوش آمدید. در این آزمون جالب دقت ذهن شما باید حیوان سوم موجود در تصویر را در 30 ثانیه یا کمتر از آن پیدا کنید. اما کارشناسان می گویند فقط 1 درصد از بینندگان که از هوش بالایی برخوردارند می توانند حیوان سوم را در مدت زمان مشخص شده پیدا کنند. شما چطور؟ بیایید ببینیم!

توهم نوری تصاویری است عمیقا جذاب اما متفاوت از آنچه که ما می بینم که ذهن انسان را فریب می دهند. در واقع این تصاویر نحوه درک مغز از اشیا را به چالش می کشد. این تصاویر می تواند پرتره ای از یک شی، نقاشی یا افراد باشد.

توهمات نوری انواع زیادی دارند. مانند: توهمات فیزیکی، فیزیولوژیکی، تست های شخصیت شناسی… . برخی از آن ها، در بخشی از حوزه روانکاوی کاربرد دارند و برخی دیگر در درک مهارت های بینایی و دقت. زیرا مغز ما انسان ها از زوایایی مختلف، تصاویر را به گونه ی متفاوت درک و برداشت می کند.

آزمون جالب دقت ذهن تصویری

آزمون جالب

تصویر بالا توسط یکی از کاربران تیک تاک منتشر شده است. تصویر دلفینی را نشان می دهد که ماهی را شکار کرده است. اما جایی در تصویر حیوان سومی نیز وجود دارد.

زمان شما به پایان رسیده است. آیا موفق شدید حیوان سوم در تصویر را پیدا کنید؟ اگر بله، به شما تبریک می گویم. واقعا از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستید.

اما اگر تا هنوز موفق نشدید نگران نباشید. زیرا ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. حیوان سوم، یک پرنده است!

شاید بگوید چگونه درست است، در آسمان هیچ پرنده ای دیده نمی شود. اما، تصویر یا دستگاه خود را برعکس کنید متوجه دسته ای از پرندگان خواهید شد که بر فراز اقیانوس پرواز می کنند.

دقت ذهن در تصویر

در واقع هنگامی که تصویر را برعکس کنید، دلفین تبدیل به پلکانی می شود که ماهی را با منقارهایش گرفته است.

توهمات نوری همیشه بینش شگفت انگیزی از نحوه عملکرد مغز ما می دهند. ترکیب خاصی از رنگ، نور و الگوها می تواند مغز ما را فریب دهد. تا چیزی را که وجود ندارد به صورت بصری درک کنیم.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به  جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *