13 بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از بارداری

جلوگیری از بارداری

بسیاری از زوج ها می خواهند بچه دار شوند اما فقط با برنامه ریزی مناسب می توانند این دوران را به بهترین شکل آن سپری کنند. برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، بسیاری از زنان از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند که در دراز مدت این قرص ها اثرات نامطلوبی بر بدن خواهند داشت. اما تعدادی از درمان های خانگی وجود دارد که می تواند به شما در جلوگیری از بارداری کمک کند. البته هیچ یک از این روش ها 100 درصد موثر نیست. همه آن ها جنبه احتیاطی دارند. بنابراین، همیشه بهترین راهکار این بوده است، تا آن جا که می توانید محتاط رابطه جنسی خود باشید. برای دانستن بیشتر در مورد این روش ها با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

چگونه به طور طبیعی در خانه از بارداری جلوگیری کنیم؟

روش هایی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که با بدن انسان و علم پزشکی همراه است. بعضی از آن ها مثل:

ایمن بودن رابطه جنسی

می توانید از روزهای تخمک گذاری که معمولا دو هفته قبل از پریود رخ می دهد، دوری کنید. یک راه خوب برای انجام آن این است که با یک متخصص باروری مشورت کنید تا روزهای تخمک گذاری خود را ردیابی کرده و مقاربت خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

جلوگیری از بارداری؛ روش Start-Stop را تمرین کنید

شوهر باید مراقب انزال خود باشد. این روش نیاز به تمرین دارد و این خطر وجود دارد که اسپرم به نوعی وارد واژن شود.

دمای پایه بدن خود را دنبال کنید

پس از پایان دوره قاعدگی، می توانید دمای پایه بدن خود را ردیابی کنید. هنگامی که تخمک گذاری شروع می شود، دما شروع به افزایش می کند و در روز تخمک گذاری به اوج خود می رسد. اگر در این دوره از رابطه جنسی اجتناب کنید، می توانید از بارداری جلوگیری کنید.

جلوگیری از بارداری؛ مراقب ترشحات دهانه رحم باشید

بدن زن در روزهای منتهی به تخمک گذاری ترشحات شفاف و ژله مانندی تولید می کند. پرهیز از رابطه جنسی در این دوره می تواند از تخمک گذاری جلوگیری کند.

سایر روش های طبیعی پیشگیری از بارداری

روش ‌های زیر برای پیشگیری از بارداری مفید هستند:

پاپایا (پاپیتا)

در صورت داشتن رابطه جنسی ناایمن، خوردن پاپیتا دو بار در روز برای 3-4 روز ، احتمال بارداری ناخواسته را کاهش می دهد. اما برخی نیز بر این باورند که وقتی این میوه توسط شریک مرد مصرف شود، می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد.

زنجبیل

این گیاه دارویی سبب قاعدگی می شود و از بارداری جلوگیری می کند. مقداری زنجبیل رنده شده را که در یک فنجان آب به مدت پنج دقیقه جوشانده سپس صاف کنید و دو بار در روز از آن استفاده کنید.

زردآلو

زردآلو به روشی طبیعی از بارداری جلوگیری می کند. به طور سنتی، حدود 100 گرم زردآلو خشک را در یک فنجان آب با 2 قاشق غذاخوری عسل می جوشانند. این معجون ممکن است یک گزینه عالی برای نوشیدنی باشد.

انجیر خشک

میوه انجیر گردش خون را تقویت می کند. اما زیاده روی در خوردن انجیر سبب ناراحتی معده می شود.

جلوگیری از بارداری؛ دارچین

دارچین یک ادویه عالی برای طعم دادن به غذاها است، اما اعتقاد بر این است که رحم را تحریک می کند و سبب سقط جنین می شود.

جعفری

گیاه جعفری یک درمان خانگی موثر برای جلوگیری از بارداری است.

چریش

یکی دیگر از راه های پیشگیری از بارداری، تزریق روغن چریش به رحم برای از بین بردن اسپرم یا مصرف قرص چریش برای افزایش عقیمی موقت در مردان است.

آناناس

برخی برین باوراند که خواص آناناس می تواند از بارداری جلوگیری کند. بنابراین، توصیه می شود که هر روز یک آناناس نارس به مدت 2-3 روز پس از رابطه جنسی بخورید. اگرچه خوش مزه ست اما باید در مقادیر متوسط مصرف شود.

جلوگیری از بارداری؛ یام وحشی

باید گفت خوردن یام وحشی دو بار در روز به طور منظم به مدت یک یا دو ماه می تواند به عنوان یک داروی ضد بارداری عمل کند.

شلغم هندی

یکی دیگر از درمان های خانگی برای جلوگیری از بارداری این است که یک قاشق چای خوری ریشه خشک و پودر شده را مخلوط کرده و با نصف فنجان آب سرد مخلوط کنید. اگر قبلا شلغم هندی خورده اید، می توانید آن را به راحتی امتحان کنید.

باید گفت

اگر به دنبال راهی موثر برای جلوگیری از بارداری هستید. و در حالی که همه روش های جلوگیری از بارداری را امتحان کرده اید می توانید با متخصص زنان مشورت کنید. بسیاری از گیاهان و غذاهای ذکر شده در بالا نه 100 درصد موثر هستند و نه 100 درصد بدون عوارض جانبی. برخی از آن ها خطراتی دارند که ممکن است در دراز مدت مضر باشند. اگر پس از مصرف دارو، عوارض سلامتی غیرطبیعی را تجربه کردید، مصرف آن را متوقف کنید. در حین انجام هر گونه اقدامات پیشگیری از بارداری، مطمئن شوید که تغذیه سالمی دارید.

همان طور که گفته شد، درمان های خانگی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به اندازه کاندوم، قرص های ضد بارداری یا سایر وسایل پیشگیری از بارداری موثر نیستند. انجام رابطه جنسی ایمن همیشه بهترین گزینه است. با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید بدون اضطراب یا ترس این دوران را بگذارنید. به هر حال، همیشه وقایع بهتر از درمان است.

لینک های مرتبط

تغذیه در دوران بارداری: با این ۱۱ مواد  غذایی کودک تان باهوش و چشم رنگی می شود

آیا خوردن غذاهای تند در دوران بارداری به کودک من آسیب می رساند؟

تغذیه در دوران بارداری: با این ۱۱ مواد  غذایی کودک تان باهوش و چشم رنگی می شود

فواید امگا ۳ و اسید فولیک در دوران بارداری: ۲ ماده مهم که برای تغذیه مادران مهم هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *