جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مطالعات اخیر بر فواید سلامتی تمرین و مشاهده اعمال محبت آمیز تمرکز دارد. فواید مهربان بودن بر بهبود سلامت بدن، جسمی و روحی ثابت شده است. در این جا 7 روش وجود دارد که مهربان بودن می تواند به شما کمک کند، زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید.

فواید مهربان بودن بر بهبود سلامت بدن

شواهد علمی قوی وجود دارد که نشان می دهد مهربان بودن برای بدن و ذهن مفید است. مطالعات نشان داده است که حتی مشاهده اعمال محبت آمیز و همچنین انجام اعمال محبت آمیز دارای عوارض جانبی مثبت و سالم است.

مهربان بودن قلب را تقویت می کند

اکسی توسین، همچنین به عنوان هورمون عشق شناخته می شود، فشار خون را کاهش می دهد و به سلامت کلی قلب کمک می کند. شاهد یک عمل مهربانانه – حتی در یک برنامه تلویزیونی – سبب تولید اکسی توسین در بدن می شود. که ثابت شده است فشار خون را کاهش می دهد.

مهربانی و بخشیدن جرقه شادی است

افرادی به دیگران می بخشند یا مهربانی می کنند خیلی بیشتر از دیگران خوش حال هستند.

مهربانی باعث افزایش آرامش و شفا می شود

مهربان بودن بدن را به تولید سروتونین تحریک می کند. سروتونین سبب ایجاد حس آرامش می شود که با افسردگی و اضطراب مبارزه می کند. سروتونین همچنین با کاهش درد و افزایش اندورفین به بهبود زخم های فیزیکی کمک می کند. نشان دادن مهربانی و شفقت برای شما خوب است.

مهربانی به مردم کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند

نشان دادن مهربانی به عنوان یک داوطلب نه تنها برای سلامتی، بلکه برای طول عمر مفید است. مطالعات نشان داده است افرادی که به طور داوطلب با سازمان های خیریه کار می کنند. یا زمان قابل توجهی از زندگی شان را صرف خدمت به دیگران می کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، عمر طولانی تری دارند. احتمال مرگ زودهنگام نیز در این افراد کمتر است.

مهربانی استرس را کاهش می دهد

افراد مهربان سطح کورتیزول، هورمون استرس را در بدن خود کاهش می دهند. افرادی که عادت به مهربانی دارند سطح استرس، اضطراب و افسردگی خود را کاهش می دهند. مهربانی مسری است. هر چه مهربان تر باشیم، به مهربانی بیشتر فکر می کنیم زیرا در بدن سبب ایجاد احساس خوب می شود.

مهربان بودن و مراقبت از بیماران سلامت رفتاری را بهبود می بخشد

وقتی به عنوان کادر پزشکی با مهربانی با بیماران صحبت می کنید و به آن ها گوش می دهید، برای بیماران مفیدتر است. در واقع به آن ها کمک می کنید سریع تر بهبود یابند. این کار به بیماران کمک می کنند به شما نزدیک تر شوند. مهربانی موانع را می شکند و مکانی امن برای بیماران ایجاد می کند.

فواید مهربان بودن بر بهبود سلامت بدن

امروز و هر روز مهربانی کنید

مهربان بودن سبب افزایش همدلی و شفقت و ارتباط متقابل با دیگران می شود. این احساسات به نوبه خود سبب شادی و کاهش احساسات منفی می شوند. با پیش گرفتن عادت مهربان بودن، برای مهربانی با دیگران، از مزایای مثبت سلامت روانی و جسمی لذت ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان