جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

هایفوتراپی که به عنوان درمان با اولتراسوند نیز شناخته می شود، یک روش زیبایی برای سفت کردن پوست صورت و گردن می‌باشد. همچنین می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های درمانی لیفت صورت و گردن استفاده شود. در این روش از انرژی اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی پوست صورت استفاده شده و در نتیجه قوام پوست صورت بیشتر خواهد شد.

اگر هایفوتراپی به شیوه‌ای صحیح انجام شود،  تاثیرات شگرف آن بر روی پوست صورت افراد بعد از گذشت چند ماه قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر این، متخصصان جراحی، بی خطر یا کم خطر بودن این روش زیبایی را تایید می‌کنند. در این جا ما سعی داریم تا، جزئیات مربوط به سفت کردن و کشیدن پوست صورت به کمک هایفوتراپی را برای شما شرح دهیم.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو، به طور کلی، یک عمل زیبایی است که در آن متخصصان پزشکی از انرژی اولتراسوند استفاده کرده و دومین لایه پوست را مورد هدف قرار می‌دهند. انرژی اولتراسوند باعث می شود تا بافت های پوستی به سرعت گرم شده و سلول‌ها، دمایشان تا حد معینی بالا رفته و دچار آسیب شوند. در نتیجه این آسیب سلولی، سلول‌ها دوباره خود را بازسازی کرده و در اصل کلاژن بیشتری تولید خواهد شد. کلاژن، پروتئینی است که برای حفظ ساختار پوست ضروری می‌باشد. با افزایش تولید کلاژن، پوست سفت‌تر و قوام آن بیشتر شده و در نتیجه میزان چین و چروک ها نیز کاهش می یابد. در این روش، هیچ آسیبی به لایه اولیه پوست وارد نخواهد شد. کاندیدهای مناسب برای هایفوتراپی، افرادی هستند که دارای عفونت های پوستی یا ضایعات پوستی روی صورت خود می‌باشند.

 مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش های سفت کننده پوست صورت است که تنها در یک جلسه انجام می‌شود و امروزه در بین مردم بسیار شناخته شده و محبوب می‌باشد. طبق آمار، استفاده از این نوع روش های زیبایی، بین سال های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰، ۶۴.۸ درصد افزایش یافته است.

برخی از مزایای هایفوتراپی عبارتند از:

  1. کاهش چین و چروک صورت
  2. سفت کردن و کشیدن پوست گردن
  3. لیفت گونه ها، پلک ها و ابروها
  4. زاویه سازی فک
  5. صاف کردن پوست

پس از انجام هایفوتراپی، ظاهر زیبای صورت پس از گذشت حداقل ۳ ماه نمایان می‌شود.

 هایفوتراپی همچنین می‌تواند نيازهای زیبایی زیر را برآورده کند:

  • رفع چین و چروک
  •  لیفت ابرو
  • با کشیدن پوست گردن، به بلندتر دیده شدن آن کمک می‌کند.
  • گونه ها را لیفت و با قوام می‌کند.
  • از بین بردن یا اصلاح بدفرمی های چانه
  • خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و کانتورینگ زیبایی برای پوست صورت ایجاد می‌کند.
  • گودی زیر چشم و حلقه های تیره اطراف آن را کاهش می دهد.
  • زاویه سازی فک

روش انجام هایفوتراپی

  1. در ابتدا پزشک، ناحیه ای را که قرار است انرژی فرابنفش یا همان اولتراسوند به آن تابانده شود را به خوبی تمیز می‌کند.
  2. سپس کرم بی حس کننده روی محل مورد نظر می‌مالند.
  3. سپس ژل اولتراسوند در ناحیه درمان اعمال می شود.
  4. اکنون پروب هایفو را برای انتقال انرژی به پوست، روی محل مورد نظر قرار می‌دهند .
  5. در این مرحله دستگاه، مطابق با نیاز بیمار و نوع پوست وی تنظیمات لازم را دریافت می‌کند.
  6. سپس اولتراسوند را به مدت حدود ۱و نیم دقیقه روی پوست می‌تابانند.
  7. در مرحله آخر، با رسیدن بافت ها به دمای لازم، دستگاه از روی پوست برداشته شده و فرآیند تولید کلاژن آغاز می‌شود.

مراقبت‌های لازم بعد از هایفوتراپی

  1. پس از هایفوتراپی، حداقل تا ۲۴ ساعت صورت خود را با آب داغ نشویید.
  2. از ورزش بیش از حد، تعریق، حمام آب گرم و سونا  تا پنج روز پس از هایفوتراپی خودداری کنید.
  3. به مدت ۱۵ روز پس از درمان، از استفاده از مواد لایه بردار پوست صورت خودداری کنید و از پوست صورت‌تان در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  4. هر روز باید از کرم های مرطوب کننده روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید.
  5. استفاده از ضد آفتاب الزامی است.
  6. پوست خود را نخارانید.

کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی کیست؟

اگر فردی هستید که به دنبال درمان سریع، بدون درد برای رفع ایرادات صورتتان می‌باشید، هایفوتراپی یک جایگزین عالی برای لیفت صورت به روش غیرجراحی می‌باشد. البته، نباید از هایفوتراپی، انتظار معجزه برای پوست صورت خود داشته باشید. این روش برای بیمارانی که افتادگی پوستی خفیف تا متوسط ​​دارند بهترین بوده و ممکن است نیاز داشته‌ باشید این شیوه درمانی را یک الی دو سال بعد نیز مجددا تکرارکنید. توجه داشته باشید که اگر میانسال هستید و افتادگی و چین و چروک پوستی شدیدی دارید، هایفوتراپی، ممکن است نتواند نیازهای زیبایی شما را رفع کند.

عوارض جانبی احتمالی هایفوتراپی

این شیوه درمانی اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط یا کلینیک‌ها و مراکز تخصصی پوست مانند مرکز لیا انجام شود، هیچگونه عوارضی نباید به همراه داشته باشد. برترین مزیت این نوع درمان این است که شما می توانید بلافاصله پس از خروج از مطب، فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

اما اگر هایفوتراپی توسط افراد و مراکز تخصصی انجام نشود می‌تواند عوارض بسیاری را دربرداشته باشد.

عوارض جانبی هایفوتراپی شامل درد، لکه دار شدن پوست، ورم، بی‌حسی، هایپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست و … است.(منبع: مقاله عوارض هایفوتراپی سایت مرکز لیا)

 آیا بهتر است هایفوتراپی انجام دهم یا جراحی لیفت صورت ؟

اگر نمی‌دانید که بین جراحی لیفت صورت و هایفو کدام روش برای شما بهترین است، بهتر است با پزشک متخصص در این رابطه مشورت کنید. متخصصان پوست، روند هر یک از این درمان ها را برای شما شرح داده و در مورد اینکه کدام نوع درمان برای شما مناسب است، تمامی راهنمایی های لازم را فراهم می‌کنند .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان