جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
5
(1)

رفع زردی و سرخی چشم ها: خواب ناکافی، طولانی شدن مدت زمان استفاده از صفحه نمایش لپتاپ یا تلفن، قرار گرفتن مداوم در معرض عوامل تحریک کننده، بیرون رفتن بدون عینک آفتابی و عدم رژیم غذایی مناسب می تواند سفیدی چشم (صلبیه) را زرد یا قرمز کند و سبب زردی و قرمزی چشم شود. از آن جایی که جذابیت از ظاهر چشمان شما از بین می رود، مطمئنا می خواهید که بدانید تا چگونه چشمان تان را به حالت عادی آن برگردانید. علاوه بر این، چشم های کدر با رنگ مایل به زرد شما را خسته و پیرتر نشان می دهد. بنابراین اگر می خواهید راه حل این مشکل را بدانید با ما در این مطلب همراه باشید.

رفع زردی یا سرخی چشم با آرایش

آرایش به چشمان شما زیبایی منحصر به فرد می بخشد. برای استفاده از این روش ادامه مطلب را مطالعه کنید:

از خط چشم سفید یا گوشتی رنگ استفاده کنید

در قسمت پایین چشم با مداد سرمه سفید یا گوشتی یک خط بکشید. این کار به برجسته شدن چشم کمک می کند. زیرا آن ها را بزرگتر و باز تر نشان می دهد. برای افزودن یک رنگ ظریف به مژه های پایینی خود، از سایه چشم یا مداد سرمه ای خارج از خط چشم و نزدیک به مژه ها استفاده کنید.

رفع زردی یا سرخی چشم ها؛ استفاده از کانسیلر اصلاح رنگ

اگر رنگدانه زیر چشم دارید، بهتر است قبل از استفاده از کانسیلر از یک اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. بدون یک اصلاح کننده رنگ، کانسیلر می تواند زیر چشم های شما را خاکستری و خسته نشان دهد. با متخصص آرایش صحبت کنید تا بدانید که کدام یک از اصلاح کننده های رنگی زرد، نارنجی، قرمز یا سبز انتخاب کنید. هنگام انتخاب کانسیلر، رنگی که زیر آن استفاده شده است را در نظر داشته باشید. استفاده از یک اصلاح کننده رنگ و کانسیلر به میزان قابل توجهی ناحیه زیر چشم شما را روشن می کند و چشمان شما را سرزنده نشان می دهد.

از خط چشم مایع استفاده کنید

برای این که چشمان تان زیبایی بیشتری داشته باشد، از خط چشم قهوه ای یا شرابی استفاده نکنید. خط چشم مشکی (مات یا براق) جلوه خاصی دارد. برای همین این خط چشم بیشتر کاربردی است. مدل بالدار بکشید تا چشمان تان درشت به نظر برسد.

رفع زردی یا سرخی چشم ها؛ گوشه های داخلی چشم را برجسته کنید

برجسته کردن گوشه های داخلی چشم به ایجاد توهم فضای بین چشمان شما کمک می کند. این می تواند سفیدی چشم را روشن تر کند و چشمان شما را کاملا باز نشان دهد. یک سایه چشم مات یا براق به رنگ سفید یا طلایی با نوک انگشت یا برس به گوشه داخلی بزنید تا چشمان تان بلافاصله سفیدتر و زیباتر به نظر برسد.

با ریمل آرایش را تکمیل کنید

مژه ها را با یک ریمل بلند کننده و حجم دهنده بپوشانید. یک ریمل مشکی به ایجاد کنتراست با سفیدی چشم ‌ها کمک می ‌کند و سبب می‌ شود آن ها سفیدتر و درخشان‌تر به نظر برسند.

یک رژ لب قرمز بزنید

لب ‌های قرمز دلپذیر نیز سبب می‌ شود که چشمان شما درشت تر به نظر برسند. قبل از زدن رژ لب، حدود 10 دقیقه با استفاده از بالم لب، لب های خود را ماساژ دهید. بالم اضافی را پاک کنید، لب های خود را با یک خط لب قرمز یا قهوه ای خط بزنید و با یک رژ لب قرمز که رنگ پوست شما را روشن تر می کند، رژ بزنید.

این نکات آرایشی می تواند به درشت تر و زیباتر نشان دادن چشمان شما کمک کند. با این حال، این روش برای آرایش های طولانی مدت عملکرد جالب ندارد، به خصوص اگر چشمان زرد یا قرمز شما نشان دهنده یک بیماری باشد. در بخش بعدی چند تغییر در سبک زندگی را بیان کرده ایم که به شما کمک می‌ کند در دراز مدت چشمان خود را درشت تر کنید. به نکات زیر توجه کنید.

چگونه با تغییر سبک مراقبتی چشمان خود را درشت تر کنیم؟

از قطره چشم استفاده کنید

قطره های چشم با فرمول خاص مانند قطره های ضد حساسیت را ​​برای خارش، قرمزی و سوزش امتحان کنید. بعضی از این قطره ‌ها علاوه بر آرامش دادن، آبی رنگ هستند که فورا با رنگ زرد یا قرمز در چشم‌ های شما مقابله می ‌کند و آن ها را به حالت عادی آن باز می گرداند.

رفع زردی یا سرخی چشم ها؛ مقدار زیاد مایعات بنوشید

فنجان های قهوه را کنار بگذارید و به چای سبز، آب میوه های تازه یا آب معمولی بچسبید. کم آبی بدن می تواند تاثیر منفی بر روی سفیدی چشم شما داشته باشد. اگر چشم‌ های سفید روشن می ‌خواهید، آبرسانی کافی دنیای متفاوتی را ایجاد می ‌کند. همچنین به کاهش پف و قرمزی چشم شما کمک می کند. نوشیدن 8-10 لیوان آب در روز را به عادت تبدیل کنید و منتظر تغییر فوق العاده آن باشید.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

انواع میوه ها و سبزیجات تازه و رنگارنگ مصرف کنید. هویج، پرتقال، کدو تنبل و لیمو حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ های ضروری هستند. که برای چشم‌ ها مفید بوده و آن ها را سالم، شفاف و سفید نگه می‌ دارند.

دوری کردن از محرک ها

رفع زردی یا سرخی چشم ها: برای جلوگیری از قرمزی و سوزش در چشم از مواد محرک مانند آب استخر، گرده، گرد و غبار و دود اجتناب کنید. برای محافظت از چشمان خود از عینک آفتابی یا عینک محافظ چشم استفاده کنید.

رفع زردی و سرخی چشم ها؛ دوری از صفحه نمایش

کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش بهترین کاری است که می توانید برای کاهش فشار روی چشم و حفظ سلامت و روشنی چشمان خود انجام دهید. همچنین می ‌توانید تغییرات کوچکی مانند کاهش تنظیم روشنایی مانیتور، پلک زدن بیشتر نیز استفاده کنید.

مصرف منظم مکمل ها

اگر ویتامین ها و مواد معدنی کافی از رژیم غذایی فعلی خود دریافت نمی کنید، مصرف مکمل های ویتامین را فراموش نکنید. کپسول های امگا 3 یا مکمل های روغن ماهی گزینه ای عالی و مقوی هستند. زیرا نقش مهمی در افزایش سطح اسیدهای امگا 3 در بدن شما دارند.

رفع سرخی یا زردی چشم ها؛ به خواب کافی چشمان خود دقت کنید

چشم های خواب آلود اغلب خشک می شوند و خارش دارند. داشتن 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت در هر شب، سلامت ذهن و بدن را تضمین می کند. بدون خواب کافی، چشمان شما خسته و قرمز به نظر می رسند، زیرا احتباس خون و مایعات در اطراف چشم را افزایش می دهد.

علاوه بر این، کم خوابی می تواند منجر به اسپاسم چشم یا انقباضات غیر ارادی شود که هم ناراحت کننده است و هم حواس پرتی را به دنبال دارد. اگر مشکل در خوابیدن دارید، سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب به موسیقی آرام بخش گوش دهید.

به این تغییرات سبک زندگی دقت کنید و بپذیرید، در عرض چند برای مدتی به چشمان خود توجه کنید تا بهبودی حاصل شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است به نظر یک متخصص نیاز داشته باشید.

رفع زردی یا سرخی چشم ها؛ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

به پزشک مراجعه کنید اگر:

چشمان شما درد می کند، خارش دارد یا مدام داخل آن آب تجمع می کند. اگر یک عفونت چشمی با یک لایه قابل توجه آب مروارید مانند، روی صلبیه خود دارید. اگر فراموش کرده اید که لنزهای خود را بردارید. مشکلات کبدی دارید. اگر تب دارید. در همه این موارد حتما به متخصص چشم مراجعه کنید.

آرایش چشم مناسب می تواند ظاهر چشمان شما را تغییر دهد و آن ها را درخشان کند. اگر از رنگ مشکی برای کشیدن خط چشمان خود خسته شده اید. به جای آن از مداد و خط چشم سفید استفاده کنید.

باید گفت

بسیاری از ما نسبت به بدتر شدن سلامت چشم خود آگاه نیستیم. سهل انگاری ما هر چند غیرعمدی است، اما زمانی نمایان می شود که صلبیه چشم ما تغییر رنگ دهد و کدر به نظر برسد. چندین عامل بیرونی و داخلی منجر به مشکلات برای سلامت چشم می شوند، قرار گرفتن در معرض آلودگی، واکنش های آلرژیک، زمان استفاده بیش از حد از صفحه نمایش، کمبود خواب کافی، یا سایر مشکلات زمینه ای سلامت. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که با ایجاد تغییرات قابل توجه در سبک زندگی و استفاده از چند روش آرایشی، چشمان خود را درخشان نشان دهید. با این حال اگر مشکلات چشم دارید به طور مداوم به پزشک مراجعه کنید تا از سلامت چشمان تان آگاه باشید.

لینک های مرتبط

ترفند آرایش چشم های حساس؛ نکات آرایشی مهم در آرایش چشم

۵ مدل آرایش چشمِ آسان و فوق العاده بی‌نظیر برای تابستان

کانتور بر اساس فرم چشم: چگونه چشمانی جذاب و گیرا داشته باشیم!

می‌خواهی جذاب باشی؟ ۹ نکته خواندنی برای کسانی که می‌خواهند چشمانی جذاب داشته باشند!

۶ بهترین مواد غذایی  برای تقویت بینایی و سلامت چشم

تقویت سلامت چشم: بهترین مواد غذایی که سلامت چشم را تقویت می کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان