جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا با 15 روش طبیعی فوق العاده

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا
خواندن 12 دقیقه
4.3
(3)

رسوبات سختی که در اثر نمک های صفراوی اضافی در کیسه صفرا ایجاد می شوند، سنگ کیسه صفرا نامیده می شوند. اکثر ما بر این باوریم که یک بیماری مهم علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. در حالی که برخی از بیماری‌های مهم علائمی را نشان می ‌دهند که هر کسی نمی تواند آن را تشخیص دهد. تشخیص برخی از اختلالات و سندرم‌ها بسیار دشوار است. بیماری کیسه صفرا یکی از این بیماری ها است که تعداد زیادی از افراد، به ویژه سالمندان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. سنگ های صفراوی در کیسه صفرا تا زمانی که سبب درد شدید نشوند خود را نشان نمی دهند. بنابراین برای جلوگیری از آن درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا بهترین گزینه است. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا برای جلوگیری از تشکیل آن

چه چیزی سبب ایجاد سنگ کیسه صفرا می شود؟

سنگ های کیسه صفرا به شدت دردناک هستند زیرا این سنگ ها به داخل مجرای صفراوی نفوذ می کنند. سنگ ها زمانی تشکیل می شود که مقدار کلسترول بیش از حد تجمع کند که در نهایت صفرا به اندازه کافی برای اشباع کلسترول که یک گلوله کریستالی را تشکیل می دهد، ترشح نمی شود.

با این حال، سنگ های صفراوی می تواند توسط نمک های صفراوی نیز تشکیل شود. در زنان، تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری و عواملی مانند چاقی راه را برای تشکیل سنگ کیسه صفرا هموار می کند. علاوه بر این، افرادی که به میزان بالایی فست فود مصرف می کنند نیز مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند. این سنگ های صفراوی از مجرای صفراوی عبور کرده و منجر به انسداد مجرا می شوند که صفرا را از کبد به روده کوچک می فرستد. هنگامی که این اتفاق می افتد، کیسه صفرا تنگ شده و فشار که ایجاد می شود سبب درد در ناحیه شکم خواهد شد.

روش های درمانی خانگی سنگ کیسه صفرا

در حالی که جراحی برای خلاص شدن از شر سنگ کیسه صفرا بسیار رایج است، اما بهتر است قبل از بدتر شدن اوضاع، اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از تشکیل سنگ ها انجام دهید. جراحی کیسه صفرا که کوله سیستکتومی نیز نامیده می شود، می تواند سال ها مشکلاتی از جمله تهوع و اسهال ایجاد کند. از طرفی شانس ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد. علاوه بر این، سطح کلسترول خون نیز پس از عمل جراحی سنگ کیسه صفرا افزایش می یابد.

غذاهایی که برای سنگ کیسه صفرا باید از آن ها اجتناب کنید

این ها غذاهایی هستند که برای از بین بردن سنگ کیسه صفرا باید از آن ها پرهیز کنید. هنگام تلاش برای امتحان درمان‌ های خانگی برای سنگ‌ های صفراوی، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از تشکیل سنگ باید از خوردن بعضی غذاها اجتناب کنید. مانند هر گونه غذای فرآوری شده. بیش از همه، باید از میان وعده های شیرین اجتناب کرد. همین امر در مورد تمام فست فود ها با شیرین کننده های مصنوعی و تمام محصولات آرد سفید صدق می کند.

فست فود کیسه صفرا

آیا می دانستید؟

غذاهای چرب یکی از دلایل مکرر انقباض کیسه صفرا هستند. اگر درد شدید و مبهم را تجربه می کنید که ممکن است 1 تا 5 ساعت طول بکشد. این دردها معمولا یک ساعت پس از یک وعده غذایی چرب شروع می شود. پس مطمئنا کیسه صفرای شما دچار مشکل شده است. باید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و با مشوره او از درمان های خانگی یا هر داروی دیگر استفاده کنید.

زردچوبه برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

2/1 قاشق چایخوری زردچوبه

نیم قاشق چایخوری عسل

برای کیسه صفرا درمان

دستورالعمل

هر روز زردچوبه مخلوط با عسل بخورید تا تناسب اندام تان حفظ شود و سالم بمانید و از سنگ کیسه صفرا نیز جلوگیری کرده باشید. برای داشتن کیسه صفرا سالم از این روش هر روز پیروی کنید.

زردچوبه در پخت و پز بسیاری از غذاها استفاده می شود. به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. وجود زردچوبه در غذاها می تواند به افزایش حلالیت صفرا کمک کند. زیرا سبب می شود تا سنگ ها به راحتی تشکیل نشوند.

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا؛ خار مریم

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری بذر خار مریم

3 فنجان آب

عسل

سنگ کیسه صفرا خار مریم

دستورالعمل

دانه های خار مریم را له کنید و آن ها را بجوشانید. بگذارید گیاه به مدت 20 دقیقه در آب داغ دم بکشد.

سپس چای گیاهی تهیه شده از این دانه ها را صاف کرده، کمی عسل به آن اضافه کنید و بنوشید. برای نتیجه بهتر، دو تا سه فنجان در روز از آن بنوشید.

مدت هاست که از گیاه خار مریم که منشا آن در منطقه مدیترانه است، به عنوان یک درمان طبیعی برای پاکسازی کبد و همچنین پیشگیری از سنگ کیسه صفرا استفاده می شود. جزء فعال آن، که سیلیمارین نام دارد، سنگ های صفراوی را کوچک می کند و همچنین هر گونه درد مرتبط با آن را تسکین می دهد. همچنین می توان این گیاه را به صورت پودر شده به آب و شیر اضافه کرد. اگر به این صورت دوست ندارید نوش جان کنید، می توانید پودر را به سالاد و میان وعده های خود اضافه کنید.

آب لیمو برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

1 قاشق چایخوری آب لیمو

یک لیوان آب ولرم

خواص درمانی ترکیب آب گرم و لیمو

دستورالعمل

آب لیمو را به آب اضافه کنید و اول صبح آن را بنوشید. همین طور در طول روز لیوان های بیشتری آب لیمو بنوشید. برای درمان، حداکثر چهار لیوان آب لیمو در روز بنوشید. چون آب لیمو یک منبع غنی از ویتامین C است، بنابراین از مکمل های این ویتامین برای حفظ کیسه صفرای خود در برابر تشکیل سنگ کیسه صفرا استفاده کنید. از این رو، نوشیدن روزانه آب لیمو نیز بهترین درمان است.

آب زغال اخته

مواد لازم

آب زغال اخته

زغال اخته

دستورالعمل

هر روز یک لیوان آب کرن بری بنوشید. اگر احساس کردید که آب این میوه برای مصرف اسیدی است، آن را با مقداری آب رقیق کنید. برای حفظ عملکرد سالم بدن، هر روز از این آب بنوشید.

نوشیدن آب کرن بری یک درمان پیشگیرانه برای تشکیل سنگ کیسه صفرا و مشکلات کیسه صفرا است. فیبر غذایی موجود در آب زغال اخته، سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد، بنابراین از تشکیل سنگ های صفراوی کلسترولی نیز جلوگیری می کند. برای سنگ ‌های صفراوی که از نمک‌ های صفراوی انباشته‌ شده تولید می ‌شوند، اسیدیته شیره آن تضمین می‌ کند که صفرا به اندازه کافی در سیستم جریان یابد تا از این تجمع جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود کیسه صفرا و کبد، شما را در سلامت هرچه بیشتر کمک می کند.

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا؛ روغن نارگیل

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

آب سیب 4/1 لیوان

آب نصف لیموترش

یک حبه سیر (اختیاری)

یک تکه کوچک زنجبیل

فواید روغن نارگیل ویرجین

دستورالعمل

روغن نارگیل را کمی گرم کنید، همه مواد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. از این مخلوط هر روز یک بار به مدت چند هفته بنوشید. اگر مستعد حملات کیسه صفرا هستید، این یک درمان عالی برای شما به حساب می آید. روغن نارگیل حاوی چربی های ضروری است که به راحتی توسط کبد قابل هضم است. می تواند از تجمع چربی های ناسالم، کلسترول و نمک های صفراوی در کیسه صفرا جلوگیری کند.

روغن کرچک برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

1 فنجان روغن کرچک

پارچه پنیر سازی

بسته بندی پلاستیکی یا ورق

یک کمپرس گرم

خواص درمانی روغن کرچک

دستورالعمل

روغن کرچک را کمی گرم کرده و پارچه پنیر سازی را در آن خیس کنید. روغن اضافی را از پارچه بردارید و آن را در سمت راست شکم، جایی که کیسه صفرا و کبد شما قرار دارد، قرار دهید. با پیچیدن یک ورقه پلاستیکی دور شکم، پارچه را در جای آن نگه دارید. کمپرس داغ را حدود 30 تا 40 دقیقه روی آن قرار دهید. برای بهبودی کامل، این روند را سه بار در هفته تکرار کنید. روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی و شفابخش است که تورم ناحیه و همچنین درد را کاهش می دهد.

چای گیاهی برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا (چای سبز)

مواد لازم

2 قاشق چایخوری برگ چای سبز

1 فنجان آب داغ

عسل

لیمو

پوست سالم و شاد

دستورالعمل

برگ های چای را به مدت پنج تا 10 دقیقه در آب قرار دهید. سپس صاف کنید و برای طعم دادن به آن کمی عسل و لیمو اضافه کنید. چای را در حالی که گرم است بنوشید. برای درمان سنگ صفراوی باید دو تا سه فنجان چای سبز در روز بنوشید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بدن شما انرژی می بخشد و التهابات را کاهش می دهد. این چای همچنین از سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کنند.

قهوه برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

یک فنجان قهوه داغ

قهوه سبب افزایش وزن

دستورالعمل

یک فنجان قهوه داغ مورد علاقه خود را دم کرده و بنوشید. برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا هر روز یک فنجان از آن بنوشید. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز به کاهش مشکلات کیسه صفرا کمک می کند. علاوه بر این به جلوگیری از سنگ کیسه صفرا. زیرا کافئین انقباضات کیسه صفرا را تحریک می کند و در این صورت عبور سنگ های صفراوی آسان می شود.

ویتامین C برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

ویتامین C نه تنها برای سیستم ایمنی و پوست شما مفید است، بلکه در جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا نیز تاثیرگذار است. هنگامی که بدن شما دوز کافی ویتامین C دریافت می کند، تجزیه کلسترول به اسیدهای صفراوی افزایش می یابد. در نتیجه خطر تشکیل سنگ در کیسه صفرا کمتر خواهد بود. شما می توانید ویتامین C را به اشکال مختلف مصرف کنید. اگر از قرص های این ویتامین مصرف نمی کنید، میوه ها و سبزیجاتی مانند گواوا، کیوی، پاپایا، انبه بخورید که همگی سرشار از این ماده مغذی مهم هستند.

قاصدک برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری ریشه قاصدک خشک

2/1 قاشق چایخوری عسل

یک فنجان آب گرم

یک قوری

خواص درمانی گیاه قاصدک

دستورالعمل

ریشه قاصدک را خرد کرده و در قوری بریزید. سپس مقداری آب داغ روی آن بریزید. اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد و سپس عسل را به آن اضافه کنید. این دمنوش گیاهی را صاف کرده و بنوشید. برای نتیجه دلخواه خود از این مخلوط چای گیاهی دو بار در روز مصرف کنید. قاصدک یکی دیگر از داروهای طبیعی و خانگی مفید برای سنگ کیسه صفرا است. برگ قاصدک به دفع صفرا و متابولیسم چربی کمک می کند. مصرف این گیاه همچنین می تواند به تحریک کیسه صفرا اثربخشی داشته باشد.

دقت کنید: افرادی که دیابت دارند بهتر است قبل از امتحان این چای دم کرده با پزشک مشورت کنند.

چغندر برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

چغندر

آب

خواص آب لبو

دستورالعمل

چغندر را به قطعات کوچک برش دهید و با مقداری آب مخلوط کنید تا آب چغندر تازه درست کنید. هر روز یک فنجان آب چغندر بنوشید. برای تسکین درد سنگ کیسه صفرا هر روز یک فنجان بنوشید. آب چغندر سرشار از فیبر، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که سبب کاهش کلسترول خون می شود. از این رو، سنگ های صفراوی کلسترولی نمی توانند تشکیل شوند. از طرفی عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

تربچه برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

یک تربچه

آب

تربچه کیسه صفرا

دستورالعمل

تربچه را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. آن ها را با کمی آب مخلوط کنید تا آب تربچه تازه درست شود. دو قاشق غذاخوری از این آب میل کنید. برای سنگ‌های صفراوی بزرگ‌تر، پنج تا شش قاشق غذاخوری در طول روز بنوشید. اما برای سنگ های کوچکتر یک یا دو قاشق غذاخوری در روز آب آن کافی است.

اگرچه این سبزی مورد علاقه بسیاری نیست، اما یکی دیگر از داروهای خانگی خوب برای سنگ کیسه صفرا محسوب می گردد. تربچه، به ویژه تربچه سیاه، می تواند در درمان سنگ های صفراوی کلسترولی کمک کند. با این حال، تربچه را باید در حد اعتدال مصرف کنید. زیرا مصرف بیش از حد می تواند خطرناک باشد.

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا؛ نعناع

مواد لازم

چند برگ نعنا (تازه یا خشک)

یک فنجان آب گرم

2/1 قاشق چایخوری عسل

فواید نعناع

دستورالعمل

برگ ها را به آب جوش اضافه کنید. سر فنجان را بپوشانید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد. آب را صاف کرده و قبل از نوشیدن عسل به آن اضافه کنید. بین هر وعده غذایی یک فنجان از این چای مصرف کنید.

نعناع فلفلی با تحریک جریان صفرا و سایر شیره های دستگاه گوارش به هضم غذا کمک می کند. همچنین حاوی ترکیبی طبیعی به نام ترپن است که می تواند سنگ های صفراوی را رقیق کند. همچنین مصرف منظم یک فنجان چای دم کرده نعناع می تواند به درمان تمام مشکلات کیسه صفرا کمک کند و در عین حال درد ناشی از حملات حاد را نیز تسکین دهد.

آب گلابی برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مواد لازم

آب گلابی 2/1 لیوان

2/1 لیوان آب گرم

2 قاشق غذاخوری عسل

فواید گلاب کیسه صفرا

دستورالعمل

به آب داغ ابتدا آب گلابی و سپس عسل را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. این آب میوه را در حالی که گرم است بنوشید. برای درمان سنگ صفرا سه بار در روز از این آب بنوشید. ترکیب عسل و آب گلابی می تواند برای جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا بسیار موثر باشد. گلابی میوه ای حاوی پکتین است. این پکتین به کلسترول متصل شده و آن را از بدن دفع می کند.

درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا؛ باید گفت

نمک های صفراوی یا کلسترول اضافی ممکن است منجر به تشکیل سنگ های کریستالی سخت در کیسه صفرا شود که سنگ های صفراوی نامیده می شوند. سنگ کیسه صفرا می تواند بسیار دردناک و خطرناک باشد و سبب مشکلات سلامتی لاعلاج از جمله سرطان روده شود. روش جراحی برای برداشتن سنگ کیسه صفرا رایج است اما خطرات و عوارضی خود را به همراه دارند. برای خلاص شدن از شر سنگ های صفراوی به طور طبیعی، می توانید از برخی از داروهای خانگی خار مریم، زردچوبه، آب لیمو، دمنوش های گیاهی، روغن نارگیل، آب گلابی، قاصدک و قهوه استفاده کنید. علاوه بر این، غذاهایی که دارای کلسترول بالا، آرد فرآوری شده و قندهای اضافه شده هستند اجتناب کنید.

لینک های مرتبط

سنگ های قیمتی مناسب برای درمان بیماری های شما

تست شخصیت: سنگی که انتخاب می کنید، نیازهای مهم شما را در زندگی مشخص می کند!

سم زدایی فلزات سنگین از بدن: دستور درمان سم زدایی ۱ هفته ای

مواد غذایی مفید برای کلیه: ۱۶ ماده غذایی که سلامت کلیه ها را بهبود می دهند

فایده قهوه برای کلیه، یافته های یک مطالعه جدید

فواید و عوارض جانبی چریش؛ بهترین مزایای چریش برای سلامتی بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان