جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
2
(1)

حتما تا به حال به این نتیجه رسیده اید که شما تنها زنی نیستید که شوهرتان به احساسات شما اهمیت نمی دهد. بسیاری از زنان در برخی مواقع چنین حسی را از سوی همسر خود تجربه می کنند و بسیاری از آن ها می توانند این مشکل را حل کنند و به فضای شادتر و سالم تری در رابطه خود ایجاد کنند. مهم است که در مورد واقعیت رابطه خود آگاه و صادق باشید، که می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مطلب ما به نکاتی در مورد نحوه برخورد با نادیده گرفته شدن توسط همسر پرداخته ایم، به خواندن ادامه دهید.

نادیده گرفته شدن از سوی همسر

چرا شوهرتان احساسات شما را نادیده می گیرد؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که شوهرتان احساسات شما را نادیده بگیرد – و هیچ راه حل ساده ای برای غلبه بر آن وجود ندارد. انبوهی از موضوعات سبب تاثیر بر رفتار او می شود.

وقتی شوهرتان احساسات شما را نادیده می‌گیرد، واقعا مایوس‌کننده است. احتمالا قبلا زمان و انرژی زیادی صرف کرده ‌اید تا بفهمید چه چیزی سبب چنین رفتاری از جانب او شده است. برای این که کار را برای شما آسان‌تر کنیم، دلایل اصلی نادیده گرفتن نیازهای عاطفی شما توسط شوهرتان را بررسی می‌کنیم. همچنین کارهایی را که می‌توانید برای رفع هر علت احتمالی انجام دهید به شما توضیح داده می شود.

شاید چنین رفتاری جز شخصیت او است

ممکن است چنین بهانه ای بد به نظر برسد. ما نیز رفتار او را توجیه نمی‌کنیم، اما برخی افراد به طور طبیعی احساسات طرف مقابل را درک نمی کنند و به آن اهمیت نمی دهند. این احتمال وجود دارد که همسرتان نه تنها به احساسات شما بلکه به احساسات سایر افراد زندگی اش اهمیت نمی دهد. زیرا این یک ویژگی شخصیتی بین برخی از افراد است. ممکن است شوهرتان خود را مهم‌ تر از اطرافیانش ببیند، یا شاید به طور طبیعی درگیر خود باشد و نتواند اطرافیانش را ببیند.

چنین ویژگی شخصیتی بعید است تغییر کند. مطمئنا قبل از ازدواج نیز چنین علائم هشدار دهنده را مشاهده کرده باشید. ممکن است در او حس خودشیفتگی وجود داشته باشد. یا به طور مداوم طوری رفتار می کند که انگار از اطرافیانش (از جمله شما) برتری دارد. در هر صورت، دلیل این که شوهرتان به احساسات شما اهمیت نمی دهد، می تواند ویژگی از شخصیت او باشد.

نادیده گرفته شدن توسط همسر

احتمالا خیلی سرش شلوغ است

گاهی اوقات، مهم نیست شوهرتان چقدر شما را دوست دارد، اطرافیان ما همیشه ظرفیت عاطفی یا زمانی برای سرمایه گذاری بر روی احساسات ما ندارند. متاسفانه این ها همه بخشی از انسان بودن در یک رابطه است! قطعا برخی از مرزها برای رابطه وجود دارد و داشتن انتظارات و استانداردهای سالم لازمه یک زندگی است.

ممکن است شوهرتان دوران بسیار پرمشغله‌ای را سپری کند و در حال حاضر یا برای مدتی (اگر رفتار او یک مشکل مداوم نیست) فضا یا انرژی لازم برای توجه به شما را ندارد. درک کنید که شوهرتان واقعا نیاز به زمان دارد. او پریشان است و نمی تواند به همه نیازها و خواسته های شما جواب مثبت بدهد. این جا است که شما فکر می کنید احساسات شما نادیده گرفته می شود یا از شما دوری می کند.

شاید چنین نباشد که شما فکر می کنید

بسیاری از زنان بدون این که بدانند آیا واقعا از سوی شوهرشان نادیده گرفته می شوند، چنین برداشتی دارند. که با این واکنش می‌توانند بیش از حد به رفتار شوهرشان فکر کنند.

به عنوان مثال، وقتی قبلا توسط همسرتان بدرفتاری دیده اید، احتمالا همیشه منتظر چنین رفتاری هستید حتی گاهی که او چنین قصدی ندارد شما احساس می کنید از سوی او نادیده گرفته می شوید. اما آیا واقعا این چیزی است که فکر می کنید اتفاق می افتد؟ کمی فکر کنید آیا خواسته های خود را در زمان بدی مطرح می کنید؟ شاید هم وقتی از شما دوری می کند که در موقعیت استرس زا قرار می گیرد و نیاز به تنهایی دارد! چطور؟

ممکن است شوهرتان بسیاری از اوقات احساسات شما را نادیده نگیرد. این امکان هم وجود دارد که او آن طور که باید احساسات شما را درک نکرده است. هیچ کسی نمی تواند ذهن طرف مقابل خود را بخواند. بنابراین ممکن است با انتظارات غیر واقعی رو به رو شود. گاهی نیز به همان اندازه، می تواند بسیار واقعی باشد و نیاز به رسیدگی داشته باشد.

شاید از احساسات شما آگاه نیست

بله، این احتمال وجود دارد که شوهرتان تصوری از این که به شما محبت یا توجه کافی نشان دهد، ندارد. که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: مثلا ممکن است از احساسات شما غافل باشد یا این که واقعا نمی تواند تفاوت احساسی ظریف شما را درک کند.

مردها نمی توانند زود تغییر کنند. آن ها به زمان بیشتری نیاز دارند، زیرا کمتر می تواند تغییر رفتار بدهد. او قبلا نیاز به درک احساس دیگران نداشته، برای همین گاهی از شما غافل می شود. اگر به او کمک کنید و مستقیم از احساسات خود صحبت کنید شاید متوجه شود و بتواند احساس شما را درک کند.

در هر صورت، رفتار او به یک عادت تبدیل شده باشد و او متوجه نیست که نیاز به تغییر آن دارد. پس با او دوست باشید و در درک احساس خود به شوهرتان کمک کنید.

نادیده گرفته شدن توسط همسر

شاید مورد احترام او نیستید

این یک حقیقت تلخ است، اما می تواند دلیل نادیده گرفتن احساسات شما توسط شوهرتان باشد. بیشتر روابط بر اساس سطحی از احترام ساخته می شوند که لحنی برای همه تعاملات تعیین می شود. معمولا باید احترام متقابل وجود داشته باشد تا هر دو نفر در رابطه احساس ارزشمندی و عشق کنند.

اگر او نسبت به احساسات شما بی تفاوت است. به این دلیل است که او آگاهانه علاقه ای به شنیدن در مورد آن ها یا توجه به شما ندارد. امتناع او از توجه به احساسات شما، به یک معنا، غفلت عاطفی است – او آگاهانه به یک رابطه سودمند و سالم توجه نمی کند.

این امکان وجود دارد که او عمدا سعی دارد به شما نشان دهد که به شما احترام نمی گذارد. شاید هم این نادیده گرفتن نشانه ای ناخودآگاه از طرف او باشد. در هر صورت شما لیاقت زندگی شاد و یک رابطه سالم را دارید که باید به خود اهمیت بدهید.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان